enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5197
EURO
36,1843
ALTIN
2.962,97
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
7°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Z kuşağı bugüne kadarki en kaygılı kuşak

Z kuşağı bugüne kadarki en kaygılı kuşak
27.11.2018 12:08
350
A+
A-

Z kuşağının büyük bir çoğunluğu günlük yaşantılarında bazı şeylerden kaygı duyduğunu ve bununla başa çıkmak için kimseden tavsiye almaya çalışmadığını itiraf ediyor. Kaspersky Lab, The Mix iş birliğiyle #AndOwningIt kampanyasını başlatarak gençlerin güvensizliklerini aşmalarına yardımcı oluyor ve mutluluğa ulaşmak için sınırlarının olmadığını fark etmelerini sağlıyor.

Kaspersky Lab tarafından hazırlanan yeni bir rapor, Z kuşağının bugüne kadarki en kaygılı kuşak olduğunu ortaya koydu. Gençlerin çoğu hayatlarındaki bazı şeylerden kaygı duyduğunu ve bununla başa çıkmak için profesyonel tavsiye aramadığını itiraf etti. Tüm dünyada güvensizliği güvenliğe dönüştürmeye kararlı olan Kaspersky Lab, dijital gençlik yardım kuruluşu The Mix ile güçlerini birleştirdi. Bu iş birliği ile düzenlenen yeni #AndOwningIt adlı kampanya, tüm dünyada gençlerin güvensizliklerini aşmalarına yardımcı olmayı ve mutluluğa ulaşmak için sınırlarının olmadığını göstermeyi hedefliyor.

Hayatları çevrim içi haberler ve sosyal medya ile dolu olan Z kuşağının (yaşları 13 ile 23 arasındaki gençler) neredeyse yarısı; kariyer hedefleri, para, terörizm ve zorbalıktan çok dış görünüşlerinden kaygı duyduğunu dile getirdi.

Yapılan araştırma, bu kaygıların gençlerin sosyal medyaya yaklaşımları da dahil tüm davranışlarını etkileyebileceğini gösterdi. Örneğin, Z kuşağına dahil kişilerin görünümlerini daha mükemmel hale getirmek için uğraştıklarına sıkça rastlanıyor. Çoğu genç, sosyal medya platformlarında paylaşmadan önce mükemmel görüntüyü elde etmek için kendi fotoğraflarını ve videolarını düzenlemeye yaklaşık yarım saat harcıyor.

Araştırmada elde edilen önemli bulgulardan biri de kızların erkeklere göre kendilerini daha güvensiz hissetmesi. Kızlar, erkeklere kıyasla dış görünüşlerinden daha fazla kaygı duyuyor. Dış görünüşle ilgili kaygılar nedeniyle yeme içme alışkanlıklarını (fazla yemek veya yemeyi azaltmak) değiştirdiğini söyleyen kızların sayısı erkeklerin neredeyse iki katı. Sosyal medyadaki vücut geliştirme ve spor içerikleri, genç erkeklere kıyasla kadınların kendilerini daha kötü hissetmesine neden oluyor. Kadınların bir kısmı geçtiğimiz bir yıl içinde sosyal kaygılar nedeniyle bazı buluşmalara gitmediğini belirtiyor.

Z kuşağı için daha önemli olan şey ise kaygılı hissettikleri zaman ne yapacaklarına dair yardım aramamaları. Gençlerin çoğu kaygılarıyla nasıl başa çıkacakları konusunda yardım almak için bir doktora başvurmuyor. Bu yüzden gençler zorluk yaşarken duygularını nasıl kontrol edeceklerinden emin değil.

Kaspersky Lab bunu aşmak için The Mix ile güçlerini birleştirdi. 25 yaş altı gençleri destekleyen bir yardım kurumu olan The Mix ile birlikte Z kuşağının güvensizliklerini aşmasına yardımcı olacak yeni bir kampanya başlatıldı. #AndOwningIt adlı bu kampanya, gençlerin kendilerini güvensiz hissetmesine neden olan şeyleri aşmalarına ve bu güvensizliklerin mutluluğa engel olmadığını fark etmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. Neden? Çünkü bir güvensizliği güce dönüştürmenin ilk adımı onu sahiplenmektir.

Kampanya, gençlerin en çok güvensizlik duyduğu konuları gösteren özel tişörtlere desteklenecek. Gençleri güvensizliklerini kabul edip bu konuda konuşmaya başlamaya ikna etmek hedefleniyor. Satılan tişörtlerden elde edilen kâr tamamen The Mix’e gidecek.

The Mix CEO’su Chris Martin şunları söyledi: “Tüm dünyada Z kuşağı mensuplarının karşı karşıya kaldığı sorunlar var fakat gençler duyguları ve akıl sağlıkları ile ilgili konuşmaktan halen utanmaya devam ediyor. Kaygılı hissetmek gençleri yalnızlığa itebilir. Ancak duygularıyla başa çıkmakta zorlanan çok kişi var ve her şey zamanla düzeliyor. Yeni kampanyamız, gençlerin güvensizlikleri nedeniyle geride kalmadıklarını ve sosyal medyanın genellikle saldırgan atmosferinin onlar üzerinde etkisi olmadığını göstermeye yardımcı olacak. Kaspersky Lab ile güçlerimizi birleştirmekten çok memnunuz ve Z kuşağına akıl sağlıkları hakkında daha açık olmaları için yardım etmeye ve kendilerini geliştirmelerine destek olmaya devam edeceğiz. İnsanları, başkalarının eleştirebileceği veya kendilerinin kaygı duyduğu noktalarını sahiplenmeye çağırıyoruz. Kendine güvenen ve başarılı bir birey olmak için sınır yok.”

Kaspersky Lab ve The Mix, Z kuşağı mensuplarını arkadaşlarıyla birlikte sosyal medya üzerindeki #AndOwningIt etiketi ile konuşmalara katılmaya ve desteklerini göstermek için bir tişört satın almaya çağırıyor.

Kaspersky Lab Avrupa Yönetici Direktörü IIijana Vavan: “Kaspersky Lab yıllardır ailelerin ve şirketlerin internet üzerindeki güvensizlikleri ile mücadele edip siber tehditlerden korunmasına yardım ediyor. Şimdi tüm dünyadaki gençlere, diğer hiçbir neslin karşılaşmadığı dijital çağda gelişmeye çalışırken güvensizliklerini güvenliğe dönüştürmeleri ve hayattaki kaygılarını aşmaları için yardım etmek istiyoruz.Kendi kontrollerindeki ve kontrolleri dışındaki durumlar nedeniyle başarılı ve mutlu olamayacaklarından korkuyorlar. Bu kampanya, Z kuşağının bu sınırları sadece kendi içlerinde oluşturduğunu ve bu güvensizlikleri aşıp sahiplenmenin kendi ellerinde olduğunu fark etmesine yardımcı oluyor.” şeklinde konuştu.

Bu araştırmanın bir parçası olarak Kaspersky Lab, güvensizlikleri ve kaygı duydukları noktaları keşfetmek amacıyla Birleşik Krallık’ta 13 ile 23 yaş arası 1003 kişiyle anket düzenledi.

Daha fazla bilgi edinmek ve rapordaki bulguları okumak için Kaspersky Lab web sitesiniziyaret edebilirsiniz. Kaygıları aşmak ve diğer akıl sağlığı sorunları hakkında yardım için The Mix’in sunduğu bilgi ve desteğe dünyanın her yerinden erişilebilirsiniz.

Kaspersky Lab Hakkında

Kaspersky Lab, 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren küresel bir siber güvenlik şirketidir. Kaspersky Lab’in derin tehdit zekâsı ve güvenlik uzmanlığı dünyanın dört bir yanındaki işletmelerin, kritik altyapıların, hükümetlerin ve tüketicilerin korunması için sürekli yeni nesil güvenlik çözümlerine ve hizmetlerine dönüşmektedir. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyüne, lider uç nokta koruması ve gelişen karmaşık dijital tehditlerle mücadele eden bir dizi özelleştirilmiş güvenlik çözümleri de dâhildir. 400 milyonu aşkın kullanıcı Kaspersky Lab teknolojileri ile korunmaktadır ve 270 bin kurumsal müşterinin kendileri için en önemli şeyleri korumalarına yardımcı olmaktayız.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.