Bakan Özlü, yerli otomobilin, sadece teknolojik bir ürün olmakla kalmayacağını, bütün dijital trendlere de cevap vereceğini belirterek “Yerli otomobil projesi, küresel aktör olma hedefimizin önemli bir parçası ve eşiğidir.” dedi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü “Sanayide Yüksek Teknolojiye Geçiş Programı” çerçevesinde bir otelde düzenlenen “Türkiye Otomotiv Tedarik Sanayi Zirvesi”nde konuştu. Özlü, otomotivde yeni bir dünya düzeni kurulduğuna dikkati çekerek şöyle devam etti: “Bugün ile mukayese edilemeyecek kadar farklı bir araç dünyası geliyor. Konvansiyonel, yani içten yanmalı, klasik araç dünyasının sonuna geldik. Fransa, Almanya, Norveç, İngiltere, Kanada gibi ülkeler yakın gelecekte, benzinli ve dizel araçların kullanımını yasaklayacaklarını açıkladı. Ayrıca dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, sıfır emisyon planını açıkladı. Bu vizyon değişimiyle otomotiv dünyası yepyeni bir yöne kaymaya başladı. Çok sayıda teknoloji şirketi, otomotiv sektörüne girdi. Teknoloji şirketlerinin, otomotiv sektörüne girişiyle otomotiv sektörü, Ar-Ge faaliyetlerinin merkezine dönüştü. Her otomobil firmasının, aynı zamanda Ar-Ge firması gibi davranması, geleneksel üretim anlayışını kökünden değiştirdi. Dijitalleşme, teknolojiye ve otomotivin her parçasına dokunmaya başladı. Bundan sonra dijital dönüşüme yön verenler, otomotiv sektörünün geleceğini belirleyecektir.” Yeni otomotiv dünyasında elektrikli, otonom, internet bağlantılı, paylaşımcı araçların ön plana çıktığına işaret eden Özlü, “Yeni otomotiv dünyasının güçlü aktörlerinden bir olmak için trendleri doğru okumak, hazırlıklı olmak, planlarımızı buna göre yapmak durumundayız. Bu değişime ayak uydurmamız, sadece otomotiv dünyası için değil, Türk ekonomisinin geleceği için de son derece gereklidir.” ifadelerini kullandı. “Artık dakikada 2 otomobil üreten bir Türkiye var” Özlü, 2017 yılında bir önceki yıla göre, yüzde 20’lik artışla 1 milyon 143 bin adet otomobil üretildiğini hatırlatarak şunları kaydetti: “Bunun anlamı şudur; artık saatte 130, dakikada 2 otomobil üreten bir Türkiye var. Ürettiğimiz otomobillerin yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Bu rakamlar, 50 yılı aşkın otomobil tecrübemiz sonucu ortaya çıkan rakamlardır. Daha önceleri sadece iç pazara yönelik araç üretilirken, şimdi ihracata yönelik araç üretiyoruz. Bu yapısal değişimin sonucu olarak hem ana hem tedarik sanayimizde, küresel ölçekte rekabet gücü olan bir Türk otomotiv sanayisi ortaya çıkmıştır. Otomotiv tedarik sanayisinde en büyük hedef, yeni teknolojilere uygun olarak yerlilik oranını artırmak ve ithal ara malı oranını azaltmaktır. Üretimde kullanılan ara malı ithalatını makul düzeylere çekeceğiz.” Otomotiv ana sanayisinin ithal malzeme oranının İngiltere’de yüzde 18, İtalya’da yüzde 13, Almanya’da yüzde 12, Japonya’da yüzde 6, Fransa’da yüzde 5, Güney Kore’de yüzde 1 düzeyinde olduğu bilgisini veren Özlü, “Ülkemizde ise bu oran, ortalama yüzde 50 civarındadır. İşte bu oran, ‘Neden yerli otomobil yapıyoruz, yerli ve milli sanayi diyoruz?’ sorusunun, en net cevabıdır. Bu şartlar altında bir aracın, neredeyse tümünü üretebilecek yetkinlikte olan Türk otomotiv tedarik sanayisini yerlileştirme politikası ile desteklemeye kararlıyız.” dedi. “Cari açık problemine kesin çözüm” Özlü, Türk otomotiv sektörünün 50 yıllık birikimi ve donanımıyla gerekli öz güvene sahip olduğunu ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu öz güvenin çok önemli bir göstergesi de hiç şüphesiz Türkiye’nin otomobilidir. Türkiye’nin yerli otomobili, sadece teknolojik bir ürün olmakla kalmayacak, bütün dijital trendlere de cevap verecektir. Yerli otomobil projesi, küresel aktör olma hedefimizin önemli bir parçası ve eşiğidir. Yerli marka otomobilimiz, yerli tedarik sanayimize de çok büyük katkı sağlayacak. Türkiye’nin otomobili, Türk otomotiv sektörüne sıçrama yaptıracaktır.” Kaynak: AA
Okuma Süresi: 2 dakika MHP’li belediye, arsa satışı için ‘FETÖ’ şartını kaldırdı! MHP’nin yerel seçimde kazandığı Aliağa Belediyesi; 5 ay önce arsa satışına ‘FETÖ ve diğer terör örgütleriyle ilişkisi olanlar katılamaz’ yazısını satış ilanına koymuştu. Son arsa satışı ilanında ise bu yazıya yer vermedi. MHP’li belediye, arsa satışı için...
Okuma Süresi: 2 dakika 3-5 kişiyle DEVA Partisi Bursa İl Başkanlığı saha çalışmalarını sürdürüyor DEVA Partisi Bursa İl Başkanlığı tüm Türkiye’de eş zamanlı başlattıkları ve geniş bir medya tanıtımını içeren “Oylar Deva Olsun” kampanyası daha önceki kampanyaları gibi saha faaliyetleri adı altında ellerinde patlamaya devam ediyor. Ancak Bursa’da tek...
Okuma Süresi: < 1 dakika Maymun Çiçeği: Belirtiler ve Korunma Son zamanlarda artan maymun çiçeği vakaları, sağlık yetkililerini ve halkı kaygılandırdı. Afrika’da yerel bir virüs olan maymun çiçeği, insandan insana bulaşabilme riskine sahip bir hayvan hastalığıdır. Belirtileri çiçek hastalığına benzese de daha az bulaşıcı ve ölümcüldür. Korunma Önerileri Hijyen...
Okuma Süresi: < 1 dakika BDDK’nın Haziran 2024 tarihli raporuna göre, bankacılık sektörünün aktifleri 2023 sonuna göre 4,5 trilyon lira arttı ve 28,56 trilyon liraya ulaştı. Krediler, sektörün en büyük aktif kalemini oluşturmaya devam ederek 13,85 trilyon liraya yükseldi. Menkul değerler toplamı da 4,59 trilyon liraya çıktı. Kredilerin takibe...
Okuma Süresi: 2 dakika Ezgi Mola Kemal Kahraman olayı nedir? Ezgi Mola; sosyal medyanın gündemine oturdu. Masumlar Apartmanı’nın Safiye’si Ezgi Mola; 6 yıldır kendisini taciz ve tehdit ettiği iddiasıyla Kemal Kahraman’dan şikayetçi oldu. Ezgi Mola kimdir? Ezgi Mola nereli, kaç yaşında ve sevgilisi kim? Ezgi Mola Kemal Kahraman olayının...
Okuma Süresi: 2 dakika Şok TBMM Başkanı Şentop’tan Lozan açıklaması: Gizli bir madde yok TBMM Başkanı Mustafa Şentop, Lozan Barış Antlaşması’nın ‘süreli’ ve içeriğinde ‘gizli madde’ olduğu tartışmalarına ilişkin, “Parlamentolarda oylanan uluslararası sözleşmelerde gizli bir hüküm olmaz. Gizli bir madde yok. Süre meselesi söz konusu değil, anlaşmada böyle bir...