enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Çok Bulutlu
7°C
Bursa
7°C
Çok Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
8°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
12°C
Perşembe Az Bulutlu
15°C
Advert

Yaş Meyve Sebze sektöründe büyük buluşma

Yaş Meyve Sebze sektöründe büyük buluşma
16.10.2019 18:25
362
A+
A-

Türkiye’ye 2018 yılında 2 milyar 325 milyon dolar döviz kazandıran yaş meyve sebze sektöründeki tek fuarı olan Interfresh Eurasia 2019 Yaş Meyve, Sebze, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı Antalya’da kapılarını açtı.

Yaş Meyve Sebze sektöründe büyük buluşma.26 ülkeden katılımcı ve Alım Heyetleri kapsamında 600’ü aşkın iş insanını ağırlayan fuarda yaş meyve, sebze üreticileri ve tedarikçilerinin yanı sıra, lojistik hizmetleri sağlayıcıları ve paketleme, ambalaj, depolama sanayi firmaları bulunuyor.Yaş Meyve Sebze sektöründe büyük buluşma

“Interfresh Sektörümüzün Milli Fuarı”

Açılışı Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Antexpo Genel Müdürü Murat Özer, Antexpo Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora, yerli ve yabancı davetliler katımı ile gerçekleşen fuar açılışında konuşan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, Interfresh Eurasia Fuarı’nın sektörün tek fuarı olduğunu ve bu nedenle çok önemli olduğunu belirtti. Türkiye genelinde bu yılın ilk 9 aylık döneminde miktar bazında 2 milyon 200 bin tonluk, değer bazında ise 1 milyar 355 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatı gerçekleştirdiğini söyleyen Uçak, ihracatı artırmanın yolunun bu tür fuarlardan geçtiğini vurguladı.

Amaç Ülkemizi Bir Fuar Markası Yapmak

Bu yıl 2. si düzenlenen Interfresh Eurasia Fuarı’nın her yıl büyümesi için gereken desteği vermeye devam edeceklerini belirten Uçak, “Almanya’daki Fruit Logistica Fuarı seviyelerine çıkarmak, ülkemizin de bir fuar markası olması için, her platformda desteklememiz gerektiğini inanıyorum.” dedi.

Antalya’dan dünyaya tropik meyveler

Antalya Valisi Münir Karaloğlu Antalya’nın her yıl 6.5 milyon ton yaş meyve sebze ürettiğini belirterek bunun büyük çoğunluğun ihraç edildiğini söyledi. Karaloğlu “Son dönemde tropik meyvelerde atağımız var. Muz, avokado, mango ve son olarak da pataya üretimi gündemde. Seracalık giderek gelişiyor, Manavgat bölgesinde 20-25 bin dönüme ulaşacak 5 yıl içinde. Böyle giderse iç piyasanın dışında muz ihracatında da önemli bir ülke olabiliriz.” şeklinde konuştu. Interfresh Eurasia fuarının Türkiye’nin sektörel pazar çeşitliliğini artıracak bir fuar olduğunu ifade eden Karaloğlu, “Bize en yakın pazar Ortadoğu pazarıdır, özellikle Türk üreticinin ürettiği tarım ürünlerini orta doğu pazarına sokmamız lazım.” dedi.

Antexpo Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora ise “Türkiye ve Antalya yı yaş meyve sebze sektörü merkezi yapmak için çalışıyoruz. Fuarımızı yıldan yıla üzerine koyarak daha iyi noktaya taşıyacağız. Buna katkı sağlayan herkese, tüm kurum kuruluşlara teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Vali Karaloğlu, Uçak ve beraberindekiler konuşmaların ardından fuarı gezdi. 100’ün üzerinde markanın ürünlerinin sergilendiği, 26 ülkeden 600’ü aşkın alım heyetinin ağırlanacağı fuar, 19 Ekim’e kadar ziyaret edilebilecek.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.