Verimsiz Juniokids İkili İş Görüşmeleri Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürütülen Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü UR-GE Projesi, firmaların ihracat odaklı büyümesine ivme kazandırıyor. 2 ayrı UR-GE Projesi kapsamında 35 ülkeden yaklaşık 300 yabancı alıcı Bursalı firmalarla ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi. Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’inini tek başına meydana getiren Bursa, BTSO’nun liderliğinde düzenlenen UR-GE projeleriyle hem ihracatını hem de katma değerli üretimini artırıyor. Tüm dünyayı derinden etkileyen pandemi sebebiyle B2B organizasyonlarına 2 yıllık bir ara veren Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) üyeleri, 2022 yılına süratli başladı.
EKONOMİ – Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafınca Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürütülen Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü UR-GE Projesi, firmaların ihracat odaklı büyümesine ivme kazandırıyor. 2 ayrı UR-GE Projesi kapsamında 35 ülkeden yaklaşık 300 yabancı alıcı Bursalı firmalarla ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.
Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’inini tek başına meydana getiren Bursa, BTSO’nun liderliğinde düzenlenen UR-GE projeleriyle hem ihracatını hem de katma değerli üretimini artırıyor. Tüm dünyayı derinden etkileyen pandemi sebebiyle B2B organizasyonlarına 2 yıllık bir ara veren Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektöründe Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) üyeleri, 2022 yılına süratli başladı. UR-GE Üyesi 70 firma, BTSO Ana Hizmet Binası’nda düzenlenen B2B organizasyonunda yabancı alıcılarla bir araya geldi.
Programa, dünyanın dört bir yanından sektör temsilcisi katıldı. Rusya, Özbekistan, Fas, Cezayir, Irak, İngiltere, İspanya, Polonya ve Sırbistan şeklinde birçok ülkeden firma, Bursalı sektör temsilcileriyle ortaklık masasında buluştu. 2 gün süren programda Bursalı firmalar, yabancı müşterilerle ortalama 500 iş görüşmesi gerçekleştirmiş oldu.
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Oda olarak sektörün ihracat odaklı büyümesi için 2022 yılında da çalışmalara devam edeceklerini söylemiş oldu. ‘Juniokids’ kurumsal kimliği altında faaliyet yayınlayan 2 ayrı UR-GE projesinin sektörün dış ticaretine güç kattığını anlatım eden İsmail Kuş, şimdiye kadar UR-GE üyesi firmaların yüzde 70’inin ilk kere direkt ihracat yapma başarısı gösterdiğinin vurguladı. Bebe – çocuk konfeksiyonu sektörü ihracatının her yıl ortalama yüzde 30 seviyesinde artarken, UR-GE üyesi firmaların 3 yıllık proje sürecinde ihracatlarını yüzde 150 seviyelerine kadar yükseltmeyi başardığını belirten İsmail Kuş,
“Odamız ev sahipliğinde düzenlenen buluşmada, 35 ülkeden ortalama 300 yabancıyı ağırladık. Pandemi, yeni varyantla birlikte yükselmiş gibi görünse de ticari hayat devam ediyor. BTSO olarak bizler de üyelerimizin ihracatını artırma noktasında yoğun tempomuzu sürdürüyoruz.” dedi.
UR-GE üyesi sektör temsilcileri de BTSO ev sahipliğinde düzenlenen organizasyonun yeni işbirliklerinin kurulmasına katkı sağladığını söylemiş oldu. Özgül Bebe şirket yetkilisi Öznur Güler, pandemiyle birlikte satış ve pazarlama yöntemlerinin farklılaştığını belirterek,
“Önceden müşterilerimiz birebir alışverişini yapıyordu, ama şimdi dijital pazarlama ağı oluştu. Bu anlamda firmalar da kendilerini geliştirmek ve bu yönde yatırımlarını artırdı. Şu an bulunduğumuz ortam aslen bizim daha çok tercih ettiğimiz şekliyle gerçekleşiyor. Çünkü birebir müşteriyle görüşüp ürünlerimizin dokusunu, kumaşını incelemelerini tercih ediyoruz. Buradaki müşteri potansiyelinde beklentimiz ve gözlemlerimiz iyi durumda. BTSO’nun katkılarıyla uzun zamandır beklediğimiz bu fiziki buluşmalar firmalarımızın iş hacmini artırıyor.” diye konuştu.
Coppa şirket yetkilisi Mahmut Gülmez, Ticaret Bakanlığı, BTSO ve BEKSİAD işbirliğiyle sektörün son yıllarda kabuğunu kırdığını belirterek,
“İkili iş görüşmeleri için Bursa’ya gelen satın alan profili de ürünlerimize gösterilen istek de oldukça iyi. Bu görüşmeler sayesinde mevcut müşterilerimizle ticaretimizi geliştirirken, yeni firmalarla işbirliği imkanı da yakalıyoruz. Yurt dışından gelen misafirlerimizi üretim tesislerimizde de ağırlıyoruz. Şu an için Avrupa’dan da büyük bir ilgi var. Etkinlikten oldukca memnunuz.” şeklinde konuştu.
BTSO 31. Meslek Komitesi Başkanı ve Büşra Bebe firmasının Genel Müdürü Ali Azizoğlu, uzun bir aranın ardından meydana gelen alım heyeti organizasyonu için,
“Tek başına cesaret edilemeyen işleri UR-GE faaliyetleri kapsamında ortak akılla gerçekleştirebiliyoruz. Bu konum hem Bursa’nın tanıtımına aynı zamanda Bursa’daki firmalara büyük katkı sağlıyor. Bu organizasyonla firmalarımız müşteriyle doğrudan bağlantı kurmaya başladı. Geçmiş yıllarda endirekt yoldan yapılan ihracat, bu etkinlikler yardımıyla Bursa firmaları tarafından direkt yapılıyor. BTSO ve Bakanlığımıza firmalara yeni bir vizyon kazandırdıkları için fazlaca teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Rusya’da bebek kıyafet ticareti yapan Natalia Tusnina, Bursa’ya ikili iş görüşmesi için daha ilkin de geldiğini ve firmaların üretim kalitesinden çok memnun kaldığını belirterek,
“BTSO’ya bu güzel ve verimli organizasyondan ötürü teşekkür ediyorum. Bu tarz programlara mümkün olduğunca katılmaya gayret gösteriyoruz. Türk tekstili, Rusya’da büyük bir yer edinmeye başladı. Türk tekstilinin kalitesini biliyoruz ve bu yüzden buradaki alımlarımızı artıracağız. Bursa’da birçok müzakere yaptık. Rusya’daki müşterilerimiz de Türk mamüllerinden memnun.” diye konuştu.
Özbekistan’dan gelen Yaskanamu firması sahibi Sherzod Baknazarov, 2020 Ocak ayında Bursa’da düzenlenen ikili iş görüşmesine de geldiğini hatırlatarak,
“Bu yıl de yeni firmalarla tanışıp ortak çalışmalarımızın devam etmesini hedefliyoruz. BTSO’ya iki tarafı bir araya getirdikleri ve düşünce alışverişinde bulunmamızı sağladıkları için oldukca teşekkür ediyorum.” dedi.
Özbekistan’dan gelen Yoyo Firma Yetkilisi Akhmetov Akhadzhon Alimzhanovich, Bursa ile son 2 yıldır yoğun bir ortaklık içinde olduklarını ifade ederek, bu ticari ilişkilerin pandemi oradan da artarak devam edeceğine inandığını söyledi.