enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5340
EURO
36,1622
ALTIN
2.965,70
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
9°C
Bursa
9°C
Az Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
12°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
14°C
Cuma Hafif Yağmurlu
16°C
Advert

Ünlü Moda Tasarımcısı Bahar Korçan Ev Tekstilinin Geleceğini Anlattı

Ünlü Moda Tasarımcısı Bahar Korçan Ev Tekstilinin Geleceğini Anlattı
11.09.2020 11:02
389
A+
A-

Ünlü Moda Tasarımcısı Bahar Korçan Ev Tekstilinin Geleceğini Anlattı. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) ile üyelerini sektörel gelişmelerden haberdar eden, iş yaşamlarında yeni vizyonlar kazandıran seminerlerine devam ediyor.

 Ünlü Moda Tasarımcısı Bahar Korçan Ev Tekstilinin Geleceğini Anlattı. Online olarak gerçekleştirilen programlar kapsamında ünlü Moda Tasarımcısı Bahar Korçan’ın konuşmacı olarak katıldığı ‘Yeni Denge Dili Ev Tekstili’ konulu seminer, UTİB  ve TETSİAD üyelerinin yoğun katılımları ile gerçekleştirildi. Seminerde pandemi sürecinden sonra dünyada oluşan yeni düzene uyum sürecini ve yapılması gerekenleri anlatan Bahar Korçan, Yeni Denge Dili çalışması ile başarılı öngörüler elde ettiklerini söyledi. Bahar Korçan, pandemi süreciyle birlikte değişen yaşam şekillerinin, iş yaşamının, öngörülebilir gelişmeler olduğunu anlatarak, “Dünyadaki tasarımcıları ve trendleri izlediğimizde yaşanacak değişimleri tahmin etmek olağandı. Dünyamızdaki doğal kaynakları çok hızlı tükettik. Bir yerde sıkışacağımız ve bir kırılma noktası yaşayacağımız çok aşikardı. Artık yapacağımız en önemli şey kendimizi bu duruma uyumlamak olacaktır. Bu durum iş hayatımız için de günlük yaşamımız için de geçerli” dedi.

Yeni Dünyaya Uyum Sağlamak Artık Zorunlu!

Yaşanan yeni süreçte mekânların insan hayatından arındırılarak, insanların sanal ortamlarda sosyalleşmeye ve işlerini yürütmeye başladıklarını belirten Bahar Korçan, “Yeni zaman dilimi bize yeni hayaller veriyor. Hayatı yeniden kurguluyoruz. Bildiğimiz birçok şeyin artık bu yeni zaman dilimine uymadığının farkındayız. İhtiyaçlardan doğan ev tekstili, hazır giyim ve yan sektörleri başka bir dünyaya hizmet etmeye başladı. Doğadan kopmaya başladığımız an artık durumumuz değişti. Yarattığımız yeni dünyaya uyum sağlama zorunluluğu geldi. Sorumluluktan doğan hızlı dönüşüm halindeyiz artık. Şartları yeniden yazmamız gerek. Birlikte oluşturduğumuz bu kaosu düzene sokmak zorundayız. İhtiyaçlarımızın öncelik listesi değişirken artık her sektör yeni ekonomik modele uyum sağlamak zorunda. Artık önceliğimiz insan ve doğa dengesini yeniden kurmak olmalı” şeklinde konuştu.

Online seminerde UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin’in Türkiye’de ev tekstilinin geleceğine dair sorusunu yanıtlayan Bahar Korçan, Türkiye’de ev tekstilinin geleceğe daha sağlam adımlarla yürüyebilmesinin yeni süreçteki yolunun sürdürülebilirlik ve farkındalıklı bir bakış açısının kazanılması olduğunu söyledi.

 Hikayesi Olan Koleksiyonlar Üretilmeli

Korçan, sürdürülebilirliğin üreticileri ve kişileri ihtiyacı olmayan bir sürü gereksiz düşünce, tutku ve detaydan arındırarak doğanın içinde kazanmaları gereken naif denge platformuna ulaştıracağını vurgulayarak şunları söyledi:

“2020-2021 ev tekstili trendlerini belirlerken sürdürülebilir, farkındalıklı bir bakış açısının ana çatıyı oluşturması bu anlamda kaçınılmazdır. Ev tekstili sektörünün de kendini yeni yaşam düzenine uydurması gerekiyor. Koleksiyon ürünlerinde daha uniq, daha süzgeçten geçirilmiş koleksiyonlar görmeyi arzu ediyorum ve pazar buna doğru gidecek. Milyon metre satılan ürünlerin haricinde süzgeçten geçirilmiş, daha iyi seçilmiş geçirilmiş tasarımcılar tarafından ortaya çıkarılmış, daha imzalı koleksiyonların olması bizi markalaşmaya götürecektir. Artık sektör temsilcilerini daha fazla zorlayacak dönüşlere geldik. Bu dönüşlerden çıkmanın yolu hikayesi olan, gittiği yerin belli olduğu koleksiyonlar üretmektir. Dünyada doğal kaynakların azalmasını konuşurken artık üretilen koleksiyonların gözden geçirilmesi gerekiyor. Şu an kırılma noktasını geçtik. Bu evrede gidişatı sektör temsilcilerinin kendi ortaya koydukları markalar belirleyecektir.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.