Uludağ Elektrik, müşterilerine sunduğu yenilikçi çözümlerle hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor ve 2024 yılını dijital dönüşüm yılı olarak ilan etti. Bu kapsamda, yeni ‘Ödeme İste’ özelliğini hayata geçirdi. Bu özellik, kullanıcı deneyimini iyileştirerek otomatik ödeme talimatlarından kaynaklanan sorunları ortadan kaldırıyor. Yetersiz bakiye, fatura unutma ve vadesi geçmiş borçlar gibi sorunlarla başa çıkmak için sadece bir onay yeterli olacak. Yeni sistem sayesinde, otomatik ödeme talimatı bulunan tüketicilerin banka hesaplarında bakiye olmaması durumunda faturaların ödenememesi ve bu nedenle atlanan ödemeler gibi aksaklıklar da engellenecek.
Uludağ Elektrik Genel Müdürü Remezan Arslan, müşterilerin kullanım deneyimlerini geliştirerek memnuniyeti artırma çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Arslan, “Ödeme İste özelliği ile müşterilerimize, hesapta bakiye olmaması nedeniyle otomatik ödeme talimatlarında yaşanan sıkıntıları ve unutulan faturaları hatırlatma olanağı sunuyoruz. Enerji sektöründe bir ilk olan bu özellik sayesinde müşterilerimiz, tek bir onayla ödeme yapabilecekler. İlk olarak pilot müşteri grubumuzda uygulamaya başladığımız bu yenilikle, memnuniyet artırıcı ve dijitalleşme odaklı projelerimize yenilerini eklemeye devam edeceğiz,” dedi.
Uludağ Elektrik’in müşterilerine sunduğu ‘Ödeme İste’ özelliği, bir ödeme sistemi veya kanalı değil, ödeme öncesinde kullanılan bir altyapı özelliği olarak tanımlanıyor. Bu özellik, Fonların Anlık ve Sürekli Transferi (FAST) sisteminde müşterilerin kullanım deneyimlerini iyileştirme amacı taşıyor. ‘Ödeme İste’ ile firma, müşteriden ödeme talep ettikten sonra, müşteri bu talebi kabul ettiğinde ödeme FAST veya havale yoluyla gerçekleşiyor. Bu işlemin gerçekleşmesi için müşterilerin önceden kolay adres tanımlaması yapmış olması gerekiyor. Şirket, bu yeni özellikle ilgili olarak müşterilerini önemli bir konuda uyarıyor: Bildirimlerin mutlaka “Uludağ Perakende Elektrik Satış A.Ş.’den gelmiştir” ibaresini taşıması gerektiğine dikkat edilmesi gerekiyor. Uludağ Elektrik, bu uygulama ile sadece otomatik ödeme talimatlarından kaynaklanan sorunları değil, aynı zamanda vadesi geçmiş borçların ödemelerini de tek bir onayla gerçekleştirme imkanı sunmayı amaçlıyor.
İlerleyen dönemlerde devreye alınacak ikinci faz ile birlikte, Uludağ Elektrik’in tüm müşterileri elektrik faturalarını öderken güvenli, hızlı ve kullanıcı dostu bir ödeme deneyimi yaşayacak. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) ve Bankalararası Kart Merkezi (BKM) işbirliği ile faaliyete geçirilen ve para istemeyi kolaylaştıran “Ödeme İste” özelliği sayesinde, elektrik faturaları kolayca ödenebilecek. Müşteriler, banka mobil uygulamaları üzerinden kendilerinden istenen ödeme taleplerini tek bir onayla gerçekleştirebilecekler.