enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,0213
EURO
38,0594
ALTIN
2.833,01
BIST
9.975,61
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
26°C
Bursa
26°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Yağmurlu
23°C
Cumartesi Az Bulutlu
24°C
Pazar Parçalı Bulutlu
24°C
Pazartesi Az Bulutlu
26°C

Türkiye’deki yapay zeka kullanan girişimlerin oranı düştü

Türkiye’deki yapay zeka kullanan girişimlerin oranı düştü
REKLAM ALANI
12.09.2024 10:46
8
A+
A-
Okuma Süresi: < 1 dakika

Yapay Zeka Kullanımı Türkiye’de Geriledi

Türkiye İstatistik Kurumu, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nı yayınladı. Araştırma, Türkiye’deki girişimlerin yalnızca %4,4’ünün yapay zeka kullandığını ortaya koydu.

2024’te Gerileme

Yapay zeka teknolojilerini kullanan girişimlerin oranı, 2023 yılında %5,5 iken 2024 yılında %4,4’e geriledi. Çalışan sayısına göre, 10-49 çalışanı olan girişimlerin %3,5’i, 50-249 çalışanı olanların %6,7’si ve 250 ve üzerinde çalışanı olanların %22,3’ü yapay zeka kullanıyor. Bu oranlar, 2023 yılında sırasıyla %4,9, %6,5 ve %18,5’ti.

Kullanım İsteği Var

Yapay zeka teknolojisi kullanmayan ancak kullanmayı düşünen girişimlerin oranı 2024 yılında %8,4’e yükseldi. Çalışan sayısına göre, 10-49 çalışanı olan girişimlerde %7,8, 50-249 çalışanı olanlarda %10,8 ve 250 ve üzerinde çalışanı olanlarda %17,4 oranında yapay zeka kullanma isteği bulunuyor.

Kullanmama Sebepleri

Yapay zeka teknolojilerini kullanmayan ancak kullanmayı düşünen girişimlerin bu teknolojiyi kullanmama nedenleri arasında en önemlisi, %78,9 ile girişimde ilgili uzmanlık eksikliği. Diğer nedenler arasında maliyetlerin yüksekliği (%74,2) ve mevcut sistemlerle uyumsuzluk (%69,3) yer alıyor.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.