enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4893
EURO
36,2479
ALTIN
2.964,68
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Türkiye’de internet kullananların sayısı 80 milyona yaklaştı

Türkiye’de internet kullananların sayısı 80 milyona yaklaştı
27.08.2024 13:12
8
A+
A-

E-Devlet ve İnternet Kullanım Oranları

Geçtiğimiz yıl %73,7’lik bir orana ulaşan vatandaşlar, E-Devlet hizmetlerinden resmi amaçlı yararlandı. Bu oranın erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olduğu görüldü. Yaşa göre dağılımda ise en yüksek kullanım oranı %92,1 ile 25-34 yaş grubunda, en düşük oran ise %25,6 ile 65-74 yaş grubunda gerçekleşti.

E-Devlet Kullanımı Amaçları

E-Devlet hizmetlerini kullanan kişilerin en yaygın kullanım amacı (%68,6), resmi kurumlar tarafından tutulan kişisel bilgilere erişim oldu. Bunu sırasıyla kamu kurumlarından randevu almak (%47,9) ve kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinmek (%45,1) takip etti.

İnternetten Alışveriş

İnternet kullanan vatandaşların son bir yılda özel amaçlarla mal veya hizmet satın alma oranı %51,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran %54,1, kadınlarda ise %49,3 olarak kaydedildi. İnternet üzerinden en çok giyim, ayakkabı ve aksesuar (%76,7) satın alındı. Yemek siparişi (%47,5), gıda ürünleri (%34,0), kozmetik ve sağlık ürünleri (%32,4) ve temizlik malzemeleri (%29,2) diğer popüler satın alma kategorileri oldu.

İnternet Üzerinden Öğrenme

2024 yılında internet üzerinden eğitim amaçlı faaliyet gerçekleştirenlerin oranı %13,9’a geriledi. Erkeklerde bu oran %13,7, kadınlarda ise %14,1 olarak gerçekleşti.

Sosyal Medya ve Mesajlaşma Uygulamaları

Vatandaşların en sık kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları WhatsApp (%86,2), YouTube (%71,3) ve Instagram (%65,4) oldu.

İnternet Bağlantılı Cihazlar

İnternet kullananlar arasında internet bağlantılı TV’ler (%47,9) en popüler cihaz oldu. Bunu sırasıyla internet bağlantılı ev aletleri (%10,2), akıllı saatler (%9,7) ve spor takip cihazları (%9,7) izledi.

Telefon ve Bilgisayar Alımında Öncelikler

Son üç ayda internet üzerinden telefon veya bilgisayar satın alan vatandaşların en çok önem verdiği özellikler fiyat (%89,2), donanım özellikleri (%71,7) ve marka (%67,4) oldu.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.