E-Devlet ve İnternet Kullanım Oranları
Geçtiğimiz yıl %73,7’lik bir orana ulaşan vatandaşlar, E-Devlet hizmetlerinden resmi amaçlı yararlandı. Bu oranın erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olduğu görüldü. Yaşa göre dağılımda ise en yüksek kullanım oranı %92,1 ile 25-34 yaş grubunda, en düşük oran ise %25,6 ile 65-74 yaş grubunda gerçekleşti.
E-Devlet Kullanımı Amaçları
E-Devlet hizmetlerini kullanan kişilerin en yaygın kullanım amacı (%68,6), resmi kurumlar tarafından tutulan kişisel bilgilere erişim oldu. Bunu sırasıyla kamu kurumlarından randevu almak (%47,9) ve kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinmek (%45,1) takip etti.
İnternetten Alışveriş
İnternet kullanan vatandaşların son bir yılda özel amaçlarla mal veya hizmet satın alma oranı %51,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran %54,1, kadınlarda ise %49,3 olarak kaydedildi. İnternet üzerinden en çok giyim, ayakkabı ve aksesuar (%76,7) satın alındı. Yemek siparişi (%47,5), gıda ürünleri (%34,0), kozmetik ve sağlık ürünleri (%32,4) ve temizlik malzemeleri (%29,2) diğer popüler satın alma kategorileri oldu.
İnternet Üzerinden Öğrenme
2024 yılında internet üzerinden eğitim amaçlı faaliyet gerçekleştirenlerin oranı %13,9’a geriledi. Erkeklerde bu oran %13,7, kadınlarda ise %14,1 olarak gerçekleşti.
Sosyal Medya ve Mesajlaşma Uygulamaları
Vatandaşların en sık kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları WhatsApp (%86,2), YouTube (%71,3) ve Instagram (%65,4) oldu.
İnternet Bağlantılı Cihazlar
İnternet kullananlar arasında internet bağlantılı TV’ler (%47,9) en popüler cihaz oldu. Bunu sırasıyla internet bağlantılı ev aletleri (%10,2), akıllı saatler (%9,7) ve spor takip cihazları (%9,7) izledi.
Telefon ve Bilgisayar Alımında Öncelikler
Son üç ayda internet üzerinden telefon veya bilgisayar satın alan vatandaşların en çok önem verdiği özellikler fiyat (%89,2), donanım özellikleri (%71,7) ve marka (%67,4) oldu.