Türkiye’de elektrikli araç satışları, yılın ilk yarısında önemli bir artış göstererek %257,3 oranında yükseldi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) verilerine göre, Ocak-Haziran döneminde 27.604 tam elektrikli otomobil satıldı.
Otomobil ve hafif ticari araç satışları, aynı dönemde %6 oranında artarak toplam 471.743 adede ulaştı. Otomobil satışları %10,25 artışla 375.970 olurken, hafif ticari araç satışları %7,9 azalışla 96.646 olarak kayıtlara geçti.
Otomobil satışlarında benzinli araçlar 247.828 adet ile liderliği korurken, hibrit otomobiller 54.651 adet ile ikinci sırada yer aldı. Dizel otomobil satışları 39.351, otogazlı otomobil satışları ise 2.783 adet olarak gerçekleşti.
Elektrikli otomobil satışları, uzatılmış menzil araçları da dahil edildiğinde 31.070 adede ulaştı. Bu, elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışlarından aldığı payı %7,4’e yükseltti.
Hibrit otomobil satışları da önemli bir artış göstererek %50,3 yükseldi. Böylece elektrikli motorlu araçların toplam pazar payı %22,7’ye çıktı.
Dizel araç satışları, küresel üreticilerin dizel üretimine son vermesi nedeniyle %33,1 oranında düştü. Otogazlı araç satışları da %37 azaldı.
Benzinli otomobillerin satış payı %66,1’e gerilerken, dizel otomobillerin payı %10,5’e, otogazlı otomobillerin payı ise %0,7’ye indi.
Mayıs ayında, 7.349 tam elektrikli otomobil satıldı ve bu otomobillerin pazar payı %9,2’ye ulaştı. Elektrikli otomobillerin yükselişi, çevre bilinci, devlet teşvikleri ve gelişen şarj altyapısı gibi faktörlerle destekleniyor.
Türkiye, otomotiv sektöründe dönüşüm geçiren ülkeler arasında yer alıyor. Elektrikli araçların hızla benimsenmesi, ülkenin iklim değişikliği hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol oynayacak ve geleceğin sürdürülebilir ulaşım sistemine geçişi kolaylaştıracaktır.