enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5638
EURO
36,0386
ALTIN
3.001,66
BIST
9.418,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Kar Yağışlı
19°C
Bursa
19°C
Kar Yağışlı
Cumartesi Kar Yağışlı
7°C
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Çok Bulutlu
7°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Advert

Türk hijyen sektörü yakaladığı başarıyı sürdürmeyi hedefliyor

Türk hijyen sektörü yakaladığı başarıyı sürdürmeyi hedefliyor
09.12.2020 22:14 | Son Güncellenme: 09.12.2020 22:21
397
A+
A-

Türk hijyen sektörü yakaladığı başarıyı sürdürmeyi hedefliyor

Yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle dünyanın dört bir yanına ihracat gerçekleştiren hijyen sektörü üreticileri, 2021’de aynı başarının süreceğini öngörüyor.

Türk hijyen sektörü yakaladığı başarıyı sürdürmeyi hedefliyor

Türk hijyen sektörü yakaladığı başarıyı sürdürmeyi hedefliyor. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Kimya Sektörü Konsey Başkanı ve Kayapa OSB Başkan Vekili İlker Duran, AA muhabirine yapmış olduğu açıklamada, 2020 senesinin kimya sektörü bakımından çok iyi geçtiğini söyledi.

Duran, özellikle dezenfektan, kolonya ve sabun ihracatında ciddi artış görüldüğünü belirterek, “Dezenfektan, kolonya ve sabun ihracatı 2019 senesinin bütününde 176 milyon 420 bin dolardı, yalnızca 2020’nin ilk 3 çeyreğinde aynı ürünlerde rakam 355 milyon 858 bin dolara ulaştı. Görülüyor ki yalnızca bu üç üründe bile Türkiye ihracatı 2 katın üzerine çıkmıştır.” dedi.

Sektörün özellikle “maske, mesafe, temizlik” üçlüsünün temizlik kısmında çok çeşitli üretim yapmış olduğunı söyleyen Duran, iç piyasada sıvı sabun, ıslak mendil, kolonya ve el dezenfektanı gibi ürünlerin tüketiminde ciddi artış olduğunu vurguladı.

“Yoğun talepte iyi sınav verdik”

Yoğun talepten dolayı kapasitelerini artırdıklarını bildiren Duran, “Biz üreticiler de kapasitelerimizi artırmak mecburiyetinde kaldık. Yoğun talepte iyi bir sınav verdik. Ürünlerimiz hiç karaborsaya düşmedi. Gece gündüz mücadele vererek vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştık. Dünya standartlarında ürünler ortaya çıkardık.” ifadelerini kullandı.

Duran, salgının tüm dünyayı etkilemeye devam ettiğini ve bu sebeple temizlik konusunda dünyanın da ciddi hassasiyet ve talebinin olduğunu dile getirerek, şu ifadeleri kullandı:

“Türk üreticileri olarak özellikle dezenfektan ürünlerinde talebi karşılayabilmek için iç piyasada bulunan özverili çalışmamızı global arenada da gösterdik. Türk üreticiler dünyada tercih edilmektedir hale geldi. Burada hükümetimizin izlediği politikalar da çok önemli, bizim önümüzü açtılar. Devletimiz özellikle sertifikasyon noktasında devamlı bizim yanımızda oldu. Taleplerimizi en kısa sürece temin etmek için mücadele ettiler. Dolayısıyla biz de ülkemizi global arenada sektör olarak en iyi biçimde temsil ettik.”

“Arkamıza almış olduğumuz rüzgarı iyi değerlendirmek istiyoruz”
İlker Duran, hijyen piyasasının özellikle ekonominin sıkıştığı dönemde ülkeye can simidi olduğunu ifade etti.

Salgının etkisiyle bazı sektörlerde gerileyen ihracatın kimya endüstrisinde 2’ye, 3’e katlandığını anlatan Duran, “Bu da tabii ekonomiye ciddi anlamda döviz girdisi sağladı. Arkamıza bir rüzgar aldık, bunu iyi değerlendirmek istiyoruz. Sürdürebilir ve devamlı bir ivme yakalamak istiyoruz. İnşallah 2020’deki başarımızı 2021’e de aynı inanç ile taşıyacağımızı düşünüyorum.” değerlendirmesinde bulundu.

Yeni yıla umutlu gireceklerini vurgulayan Duran, firmaların altyapılarını, makine parkurlarını güçlendirdiğini bildirdi.

“İnovatif ürünlere de ağırlık veriyoruz”

Birçok işletmenin yoğun isteklere hazırlıklı tesisler haline geldiğini, ayrıca sertifikasyon konusunda da altyapılarını ciddi anlamda güçlendirdiklerini aktaran Duran, şunları kaydetti:

“Sertifikasyon, global arenada çok önemli. Ürününüz ne kadar nitelikli olursa olsun, istenen sertifikasyona sahip değilseniz global arenada tercih edilmiyorsunuz. Bu anlamda firmalarımızın birçoğu altyapılarını güçlendirdiler. İnşallah 2021’de olumlu tabloyu geliştirerek sürdürmek istiyoruz.

Dünya genelinde ekonomi toparlanmaya başladığı zaman ciddi anlamda fırsatları da yanı sıra getirecektir. Bir taraftan özellikle hijyenle ilgili ürünlerimizi üretirken öte yandan inovatif ürünlere de ağırlık veriyoruz. İnşallah ürünlerimizi çeşitlendirerek global arenada rekabet gücümüzü daha da artırmak istiyoruz. 2021 bizler için önemli fırsatlar barındırıyor. 2020’de sağladığımız başarıyı kalıcı hale getirmek için 2021’in çok daha önemli olduğunu düşünüyorum.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.