Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde düzenlenen 2. Bursa Textile Show Fuarı sona erdi. 40’a yakın ülkeden 400 yabancı iş profesyonelinin ziyaret ettiği organizasyonda Bursalı firmalar 5 bine yakın iş görüşmesi gerçekleştirdi.
Sektörlerin ihracat odaklı büyümesine yönelik projeler geliştiren BTSO öncülüğünde Ticaret Bakanlığı ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) destekleriyle bu yıl ikincisi düzenlenen Bursa Textile Show Fuarı’nda 90’a yakın firma 2020 İlkbahar-Yaz kumaş ve aksesuar koleksiyonlarını görücüye çıkardı.
BTSO’nun Tekstil ve Giysilik Kumaş sektöründeki UR-GE projelerinin faaliyetleri kapsamında düzenlenen fuarda, Rusya’dan İspanya’ya, ABD’den Hindistan’a kadar 40 ülkeden 400’e yakın yabancı alıcı Bursalı firmalarla işbirliği masasına oturdu. Üç gün boyunca 2 bin 200 kişi tarafından ziyaret edilen fuarda 5 bine yakın ikili iş görüşmesi gerçekleştirildi.
“LODZ BULUŞMASI” İŞBİRLİĞİNİ ARTIRDI
Bursa Textile Show Fuarı’nda Polonya’dan önemli sektör temsilcileri de Bursa’ya geldi. Tekstil ve Giysilik Kumaş UR-GE Projeleri kapsamında Polonya’nın Lodz kentinde ‘Lodz Fashion Meetings’ ismiyle ikili iş görüşmeleri gerçekleştiren BTSO, bu organizasyonun ardından Polonya’dan 20’nin üzerinde firmayı Bursalı firmalarla buluşturdu.
ALIM HEYETİ İLE BAŞLAYAN YOLCULUK FUAR İLE GÜÇ KAZANDI
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Bursa’da sektörün ihracatını artıracak önemli bir organizasyona imza attıklarını söyledi. UR-GE ve Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında
firmaları B2B organizasyonlarında ihracat yapabilecekleri firmalarla buluşturduklarını kaydeden İsmail Kuş, “Bursa Textile Show Fuarı Odamızın başarıyla yürüttüğü önemli bir organizasyon. Sektörümüzün sahiplendiği organizasyonu ilk olarak alım heyeti şeklinde düzenledik. Firmalarımızın talebiyle fuar kimliği kazanan etkinliğimiz, firmalarımızın iş hacminin artmasını sağladı. Sektör temsilcilerimiz bu fuarda yeni iş ortakları buldu. BTSO olarak sektörlerimizin ihracat odaklı büyümesine bundan sonraki organizasyonlarda devam edeceğiz.” dedi.
“SEKTÖR FUARI SAHİPLENDİ”
BTSO 39. Meslek Komitesi Başkanı Engin Alemdar, Bursa Textile Show Fuarı’nın son derece verimliği geçtiğini belirterek, “3 yoğun günün ardından yüz akımız Bursa Textile Show’u 40 farklı ülkeden gelen yüzlerce ziyaretçimizden aldığımız övgü ve tebriklerle tamamladık. Fuarımız çok kısa bir sürede marka değeri yüksek bir organizasyon haline geldi. Yurt dışından gelen misafirlerimizden çok ciddi övgüler aldık. Fuar önemli bir iş hacminin oluşmasına öncülük etti.” şeklinde konuştu. BTSO Meclis Üyesi Yavuz Özdemir, fuar organizasyonu ile firmaların yeni kreasyonlarını yabancı alıcılara sunma imkanı yakaladığını ifade ederek, “Daha önce farklı ülkelerde yaptığımız müşteri ziyaretlerinin tamamlayıcısı olan görüşmeler gerçekleştirdik.” diye konuştu.
“DÜNYA FUARLARINDAKİ MÜŞTERİLERİMİZİ BURSA’DA GÖRDÜK”
İpeker Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi İhsan İpeker, Bursa Textile Show organizasyonunun sektöre güç katan önemli bir organizasyon olduğunu belirterek, “Dünya genelinde katıldığımız fuarlarda görüştüğümüz birçok müşterimizle bu fuarda da bir araya gelerek işbirliklerimizi güçlendirme fırsatı elde ettik.” açıklamalarında bulundu. Sektör Temsilcisi Cemil Parlakay, Bursa Textile Show organizasyonunun her geçen sene çıtasını yükselttiğine dikkati çekerek, “Bu sene farklı ülkelerden müşterileri organizasyonumuza davet ettik. Fuar sayesinde sektörümüzün iyi bir iş hacmine ulaşacağına inanıyorum.” dedi.
YABANCI ZİYARETÇİLERDEN BURSA TEKSTİLİNE ÖVGÜ
Birleşik Arap Emirlikleri, Dubai’den fuara katılan Sagar Raisinghan ilk kez Bursa’ya geldiğini belirterek, “Fuarda gerçekten çok iyi tekstil ürünleri sergileniyor. Yaptığımız iş görüşmelerinde firmamız açısından çok iyi dönüşler aldık.” dedi.
İspanya’nın Valencia kentinden Bursa’ya gelen Silvia Maria Sanz, Bursa Textile Show’u ilk kez ziyaret ettiğini söyledi. Fuarı çok etkileyici bulduğunu kaydeden Sanz, “Çok başarılı bir butik fuar. Bursa’nın en iyi tekstil üreticileri bu fuarda ürünlerini sergiliyor. Buradan sipariş ettiğimiz ürünlerin, İspanya pazarında çok fazla rağbet göreceğini düşünüyorum. Gelecek yılllarda da fuara gelmeye devam edeceğiz.” diye konuştu.
İŞBİRLİĞİMİZ SÜRECEK
Belarus Minsk’ten fuara katılan Yekaterina Peripkeviç ise Kasım ayında düzenlenen ilk fuarı da ziyaret ettiğini belirterek, “İlk fuara kıyasla bu kez fuarın çok daha genişlediğini ve yeni katılımcıların olduğunu gördüm. Bursa firmaları ile işbirliği yapmayı sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.
Fuar süresince firmaların özel tasarım kumaşları da ‘Trend Alanı’ ile görücüye çıktı. Bursa tekstil sektörünü buluşturan Bursa Textile Show Fuarı’nın 3.’sü ise 22-24 Ekim tarihlerinde Merinos AKKM’de gerçekleştirilecek.