Taysad 6. Bakım Konferansı’nda “Yardımcı İşletmeler” Konusu Ele Alındı! Türkiye’de 450’yi aşkın üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (Taysad) 6.Bakım Konferansı’nda işletmeler için yardımcı tesislerin önemini masaya yatırdı. Bakım konusundaki farkındalığı artırmak ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla düzenlenen konferansta, 15 sponsor firmanın stand açtığı fuaye alanı da bakım çalışanlarını ilgili servis ve çözüm sağlayıcılarla bir araya getirdi. Konferansa katılanlar, bakım alanında hizmet veren çeşitli firmalarla tanışma ve ürün ile hizmetleri hakkında bilgi alma şansı yakaladılar. Alanında uzman mühendis ve teknik danışmanların sunumlarıyla katılımcıların bilgi sahibi olduğu konferansta Taysad Yönetim Kurulu Üyesi ve Bakım Çalışma Grubu Lideri Berke Ercan, “İşletmeler geçmiş yıllarda üretime, kaliteye ve ihracata ciddi kaynaklar ayırırdı. Günümüzde ise dijital dönüşüm ağırlık kazanmakta ve teknoloji yatırımlar yükseliş eğiliminde. Ancak, üretim sürekliliğinin sağlanmasında kritik öneme sahip olan bakım çalışmalarımızda hala iyileşmesi gereken noktalar mevcut. Üretim ve lojistik süreçlerinde hız ve esnekliğin bu kadar önem kazandığı bir dönemde, olası bir arıza sebebi ile birkaç saat duran bir makine ya da ekipman ciddi sıkıntılar yaratabilirken; işletmemizde geniş çapta duruş yaşatabilecek bir yardımcı tesis sorunu, hiç karşılaşmak istemediğimiz bir durum” dedi.
“Makinelerin durması, zaman ve maliyet kaybı”
Bazı firmaların kritik makine ya da ekipmanlarda oluşacak arıza sebebiyle ikinci bir yatırım yapıp yedeklemeyle riskleri azaltma yoluna gittiğini belirten Berke Ercan, “Bununla birlikte, makine ekipman ve tesislerimizin kapasitelerini yeter seviyede kullanamıyor, yeterli verimi alamıyoruz. Makinenin durması demek, kaybedilen zaman ve maliyet demek. İşletmelerimizde kestirimci, periyodik-planlı ve doğru bakım çalışmalarının yapılmasıyla maliyetlerde düşüş, kalite ve sevkiyat performanslarında artış sağlanacağı açık bir gerçekliktir” ifadelerini kullandı. Bakım konusunun öneminin, özellikle üst kademedeki kişilerce kavranması gerektiğinin de altını çizen Ercan, “Dijitalleşme uygulamaları arttıkça bakım konusunun çok daha önemli hale geleceğini ve bu departmanlara ayrılan insan kaynağının da daha fazla değer kazanacağını bilmeliyiz”
Bakım ekiplerinin öneminin, özellikle üst kademedeki kişilerce kavranması gerektiğinin altını çizen Ercan, “Bakım ekiplerinin öneminin, özellikle üst kademedeki kişilerce kavranması gerekiyor. Özellikle “Dijital Dönüşüm” uygulamaları yaygınlaştıkça sahada uygulamaları gerçekleştirecek bakım ekiplerinin yetkinliğinin çok daha önemli hale geleceğini ve bu departmanlara ayrılan insan kaynağının da daha fazla değer kazanacağını bilmeliyiz” şeklinde konuştu.
Konferansın diğer konuşmacıları arasında yer alan Shell Teknik Servisler Müdürü Atınç Atay, Dalgakıran Yurtiçi Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Ümit Aksu, Delfin Vinç Makine Mühendisi Cüneyt Yurdagel ve Elektrik Teknikeri Ümit Sarı, Çağrı Elektrik Teknik Danışmanı Hüseyin Okutan ve Uzman Mehmet Kömcü, Castrol Endüstriyel Satışlar Müdürü Fırat Burak Aslan ve Teknik Saha Mühendisi Erşan Camgöz, bakım konusunda farklı çözüm ve önerileri aktardı. Premium Eğitim ve Danışmanlık Kurucu Ortağı Cenk Çukacı da yardımcı tesislerdeki fırsat ve riskleri gözler önüne serdi. Konferansın son bölümünde ise, senaryosu Ford Otosan çalışanlarınca yazılan ve Taysad, Cavo Otomotiv, Tezmaksan ile Ford Otosan çalışanlarınca sergilenen İSG Tiyatrosu, katılımcılara keyifli anlar yaşattı.
Taysad 6. Bakım Konferansı’nda sponsor olan ve stand açan firmalar arasında, Shell, Çağrı Elektronik, Castrol Endüstriyel, Dalgakıran, DMT, Bimser, Doğuşsan Mühendislik, Dota Mühendislik, Festo, Omron, Otomazone, Delfin Vinç, Sick, Senkrone Spindle Servis, Tezmaksan yer aldı.