enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Bursa
8°C
Karla Karışık Yağmurlu
Pazartesi Açık
9°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
12°C
Perşembe Az Bulutlu
15°C
Advert

Sosyal Medya Fenomeni Milliyiyici’nin Başı Dertte! Bakanlık, Yaptığı Tanıtımları İptal Etti, Lokmaları Boğazına Dizildi

Sosyal Medya Fenomeni Milliyiyici’nin Başı Dertte! Bakanlık, Yaptığı Tanıtımları İptal Etti, Lokmaları Boğazına Dizildi
13.07.2023 17:49
69
A+
A-

Sosyal Medya Fenomeni Milliyiyici’nin Başı Dertte! Bakanlık, Yaptığı Tanıtımları İptal Etti, Lokmaları Boğazına Dizildi Ticaret Bakanlığı, sosyal medya hesaplarında ‘örtülü reklam’ yapan fenomenlerin peşinde. Instagram’da 450 bin takipçisi olan ‘Milliyiyici’ hesabının sahibi Murat Çelik’e reklam durdurma cezası verildi. Bakanlığa bağlı Reklam Kurulu, ‘Milliyiyici’nin reklamını yaptığı tüm paylaşımları tek tek ortaya koydu.

EKONOMİ – Bakanlık, Yaptığı Tanıtımları İptal Etti, Lokmaları Boğazına Dizildi Instagram, TikTok, Youtube gibi popüler platformlar, tüketiciler kadar reklam verenlerin de yakından takip ettiği alanlar. Bu mecralarda yapılan kimi tanıtımlar ise mercek altında. Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, bilinen şirketlerin TV veya radyolarda yaptığı reklamların yanı sıra kendilerini ‘fenomen’ olarak tanıtan kişileri de yakından takip ediyor.

Yüzbinlerce takipçisi var

YouTuber olarak da bilinen Murat Çelik’in ‘Milliyiyici’ adı ile açtığı hesabın da Reklam Kurulu’nun radarına takıldığı anlaşıldı. Çelik’in Instagram’da 450 bine yakın takipçisi var. YouTube’da ise 360 bin abonesi bulunan Çelik, özellikle ‘sokak lezzetleri’ olarak bilinen yerlerin reklamını yapıyor.

whatsapp-image-2023-07-13-at-13-25-09-1.jpeg

Tüketiciyi yönlendiriyor

Çiğer, çiğköfte, söğüş ve kebap yapan yerlerin yaptığı tanıtımları mercek altına alan Çelik’in tanıtımını yaptığı bir ciğerciye ilişkin paylaşımında “Tüm ekmek 70 TL dolu- dolu soğan ve domates, başka buna yeşillik olmaz içine. Kekikli, çerkez biberli, biber bizim kendi imalatımız” ifadelerini kullandı. Çelik, mesajın devamında ilgili mekânın da hesabını etiketledi.

whatsapp-image-2023-07-13-at-13-25-09.jpeg

Kurul: Örtülü reklam yapıyor

Tüketicilerin ilgili mekanlara yönlendirilmeye çalışıldığı kaydedilen Kurul kararında şöyle denildi: “Şahsa ait ‘Milliyiyici’ isimli Instagram hesabından muhtelif tarihlerde yapılan paylaşımlar var. Anılan markalara ait sosyal medya hesapları etiketlenerek, etiketleri tıklayan tüketicilerin yukarıda anılan mal veya hizmetlerin tanıtım ve pazarlaması yapılan kurumsal sosyal medya hesaplarına yönlendirildi. Ancak paylaşımlarda herhangi bir reklam, işbirliği ibaresine yer verilmedi. Bu suretle anılan ürün ve markalara yönlendirme yapmak suretiyle markaların örtülü reklamı yapıldı.”

Reklam durdurma cezası verildi

Kurul, Çelik’in yaptığı paylaşımların Tüketici Kanunu’na da aykırı olduğu kaydedilerek reklam durdurma cezasının verildiği kaydedildi. Bu arada, Çelik’in Instagram hesaplarında başka markalara ilişkin tanıtımların yapılama devam edildiği anlaşıldı.

Kaynak: Halk TV

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.