EKONOMİ – Bakanlık, Yaptığı Tanıtımları İptal Etti, Lokmaları Boğazına Dizildi Instagram, TikTok, Youtube gibi popüler platformlar, tüketiciler kadar reklam verenlerin de yakından takip ettiği alanlar. Bu mecralarda yapılan kimi tanıtımlar ise mercek altında. Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, bilinen şirketlerin TV veya radyolarda yaptığı reklamların yanı sıra kendilerini ‘fenomen’ olarak tanıtan kişileri de yakından takip ediyor.
YouTuber olarak da bilinen Murat Çelik’in ‘Milliyiyici’ adı ile açtığı hesabın da Reklam Kurulu’nun radarına takıldığı anlaşıldı. Çelik’in Instagram’da 450 bine yakın takipçisi var. YouTube’da ise 360 bin abonesi bulunan Çelik, özellikle ‘sokak lezzetleri’ olarak bilinen yerlerin reklamını yapıyor.
Çiğer, çiğköfte, söğüş ve kebap yapan yerlerin yaptığı tanıtımları mercek altına alan Çelik’in tanıtımını yaptığı bir ciğerciye ilişkin paylaşımında “Tüm ekmek 70 TL dolu- dolu soğan ve domates, başka buna yeşillik olmaz içine. Kekikli, çerkez biberli, biber bizim kendi imalatımız” ifadelerini kullandı. Çelik, mesajın devamında ilgili mekânın da hesabını etiketledi.
Tüketicilerin ilgili mekanlara yönlendirilmeye çalışıldığı kaydedilen Kurul kararında şöyle denildi: “Şahsa ait ‘Milliyiyici’ isimli Instagram hesabından muhtelif tarihlerde yapılan paylaşımlar var. Anılan markalara ait sosyal medya hesapları etiketlenerek, etiketleri tıklayan tüketicilerin yukarıda anılan mal veya hizmetlerin tanıtım ve pazarlaması yapılan kurumsal sosyal medya hesaplarına yönlendirildi. Ancak paylaşımlarda herhangi bir reklam, işbirliği ibaresine yer verilmedi. Bu suretle anılan ürün ve markalara yönlendirme yapmak suretiyle markaların örtülü reklamı yapıldı.”
Kurul, Çelik’in yaptığı paylaşımların Tüketici Kanunu’na da aykırı olduğu kaydedilerek reklam durdurma cezasının verildiği kaydedildi. Bu arada, Çelik’in Instagram hesaplarında başka markalara ilişkin tanıtımların yapılama devam edildiği anlaşıldı.
Kaynak: Halk TV