enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5742
EURO
36,2998
ALTIN
2.993,27
BIST
9.359,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Kar Yağışlı
19°C
Bursa
19°C
Kar Yağışlı
Cumartesi Kar Yağışlı
7°C
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Çok Bulutlu
7°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Advert

RAMAZAN ACAR YENİ DERS SİSTEMİNİ DEĞERLENDİRDİ

RAMAZAN ACAR YENİ DERS SİSTEMİNİ DEĞERLENDİRDİ
21.05.2019 20:22
273
A+
A-

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı” düzenlemesinin ve yeni ortaöğretim ders çizelgelerini kamuoyu ile paylaşmasının ardından Eğitim Bir Sen Bursa 1 No’lu Şube Başkanı Ramazan Acar olumsuzluklara neden olabilecek ince ayrıntılara dikkat çekti.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 18 Mayıs Cumartesi günü “Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı” düzenlemesinin ve yeni ortaöğretim ders çizelgelerini kamuoyu ile paylaştı. Eğitim Bir Sen Bursa 1 No’lu Şube Başkanı Ramazan Acar, ortaöğretim ders çizelgelerinin değiştirilmesini değerlendirdi. Ortaöğretim ders çizelgelerinin değiştirilmesinin, öğretim programları, ders kitapları ve öğretmen norm kadro hesabını doğrudan etkileyen çok önemli bir husus olduğunu ifade eden Başkan Acar, “Öğretmenleri ve öğrencileri doğrudan ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ortaya çıkacak pozitif ve negatif durumların çok iyi hesaplanabilmesi için bu değişim sürecinin sahada olan, emek veren, ter döken işin içinde yoğrulan taraflarla olgunlaştırılması daha isabetli sonuçlar ortaya çıkarabilir. Eğer bundan sonrası için belli bir olgunlaştırma takvimi izlenecekse tüm paydaşların bu sürece dahil edilmesi yerinde olacaktır” şeklinde konuştu.

“BİR DOKUNUŞ BİN HAYKIRIŞA SEBEP OLABİLİR”

Başkan Acar konuşmasının devamında ise öğretmenlerin olumsuz etkilenebileceğini belirterek konuşmasına şöyle devam etti: “Zorunlu bir sebep olmadıkça, derslerin saatinde ve çeşidinde bir değişikliğe gitmek, okulların fiziki altyapısının ve mevcut insan kaynaklarının verimli kullanılamaması riskini taşımaktadır. İlla ki bir değişim öngörülüyorsa toplam norm kadro hesaplamaları çok ince yapılmalı hiçbir öğretmenin dışarda kalmayacağı, angaryaya maruz kalmayacağı bir sistem oluşturulmalıdır ya da norm kadro sayısını artırmayacak ve eksiltmeyecek mevcut ders çizelgelerinde bir konsolidasyon ve iyileştirme yapılarak sistem kurgulanmalıdır. Ancak, açıklanan çizelge hiçbir şekilde böyle bir yaklaşımı benimsememiştir. Bunun yerine, ortaöğretimin hemen hemen tüm derslerini ve dolayısıyla branş öğretmenlerini etkileyebilecek büyük bir değişiklik öngörülmüştür. Böylesi köklü bir adım öğretmenlerimizin olumsuz etkilenebileceği büyük riskleri taşımaya adaydır. Bu tasarım şekli bir değişim olarak görülse bile, bir dokunuş bin haykırışa sebep olabilir.”

AÇIKLANAN DERSLER, MEVCUT DERSLERDEN ÇOK FARKLI

Eğitim Bir Sen Bursa 1 No’lu Şube Başkanı Ramazan Acar yeni açıklanan ders çizelgesi, mevcut ders isimlerinden oldukça farklı isimler içerdiğini belirtti. Konuşmasının sonlarına ise çeşitli örnekler vererek ve bazı sorularak yönelterek konuşmasına şu sözlerle devam etti:

“Örneğin, Anadolu Liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati Fizik, 2 ders saati Kimya, 2 ders saati Biyoloji derslerine ayrılmışken, açıklanan çizelgede “Doğa Bilimleri Deneyimi” diye 6 saatlik bir ders öngörülmüştür. Yeni açıklanan ders, mevcut derslerin toplamından ibaret bir isim değişikliği midir, yoksa yeni bir içerikle oluşturulacak farklı bir ders midir? Şayet isim değişikliği ise böyle bir isim değişikliğine neden ihtiyaç duyulmuştur? Şayet farklı bir ders ise mevcut Fizik, Kimya ve Biyoloji öğretmenleri ne olacaktır? Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Bunun yanında 11 ve 12. sınıflarda öğrencilerin seçecekleri derslerin kombinasyonunda haftalık 40 ders saatini geçen durumların olduğu görülmektedir.”

Eğitim Bir Sen Bursa 1 No’lu Şube Başkanı Ramazan Acar konuşmasını “Eğitime Bakış 2018 raporumuzda da vurguladığımız üzere, Türkiye’de gerek yıllık ortalama öğretim günü sayısı gerekse öğretim süresi OECD ülkeleri ve birçok AB ülkesinden daha düşüktür. Dolayısıyla, ciddi bir pedagojik gerekçe olmadan, ders sayısı ve sürelerinde büyük bir azaltmaya gitmek sorunludur. Bu çerçevede, Türkiye’nin en büyük eğitim sendikası olarak talebimiz, açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılmasıdır. MEB, bir sunumla açıkladığı ders çizelgelerine ilişkin, yukarıda sorulan sorulara da cevap içerecek kapsamlı bir dosya hazırlamalı ve kamuoyuyla paylaşmalıdır” diyerek sonlandırdı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.