enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,1776
EURO
38,2161
ALTIN
2.934,16
BIST
9.829,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Açık
29°C
Bursa
29°C
Açık
Cuma Az Bulutlu
30°C
Cumartesi Açık
29°C
Pazar Yağmurlu
22°C
Pazartesi Yağmurlu
16°C

Markalardan fahiş kira artışı talepleri için mevzuat değişikliği çağrısı

Markalardan fahiş kira artışı talepleri için mevzuat değişikliği çağrısı
REKLAM ALANI
26.09.2024 16:44
4
A+
A-
Okuma Süresi: 1 dakika

Birleşmiş Markalar Derneği Kira Artışlarına İsyan Etti

Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) çatısı altındaki markalar, “fahiş” kira artışı taleplerini ve şeffaf olmayan ortak alan giderlerini görüşmek üzere acil bir toplantı düzenledi. Ticaret Bakanlığı Perakende Ticaret Daire Başkanı Burak Kaplan’ın da katıldığı toplantıda, kira sorunlarının çözümü için mevzuat değişikliği talep edildi.

BMD, perakende sektöründe hazır giyim, ayakkabı, kozmetik ve daha birçok alandan 516 markayı temsil ediyor. Dernekten yapılan açıklamada, üyeler arasındaki yaklaşık 250 markanın yüzde 500’e varan fahiş kira artışı talepleri ve AVM’lerdeki şeffaf olmayan ortak alan giderleriyle ilgili sorunlar ele alındı.

Yüzde 500’e Varan Kira Zammı Talebi

Toplantıda, perakendeciler için giderek büyüyen bir yük haline gelen kiralarla ilgili sorunun ancak mevzuat değişikliğiyle çözülebileceği vurgulandı. BMD Başkanı Sinan Öncel, kira kontratlarında 10 uzama yılı sonrasında yüzde 400-500’e varan oranda kira artışı talepleriyle karşı karşıya kaldıklarını belirtti.

Öncel ayrıca, şeffaf olmayan ortak alan giderleri nedeniyle perakende markalarının AVM’lere her ay en az 700 milyon lira fazladan ödeme yapmak zorunda kaldığını söyledi. Öncel, “Kira artışı talepleri ve şeffaf olmayan ortak alan giderleri sorunu yaklaşık 250 markamızın temsilcilerinin katıldığı toplantıda bütün boyutlarıyla ele aldık. Kiralarla ilgili kalıcı çözüm için ilgili mevzuatta değişiklik yapılması gerekliliği konusunda ortak mutabakat oluştu” dedi.

Yerli Müşteri Gıda Dışı Harcamaları Kısıtladı

Öncel, alım gücündeki daralma nedeniyle yerli müşterinin gıda gibi zorunlu ihtiyaçları dışındaki harcamalarını olabildiğince kıstığına dikkat çekti. Perakendede giderek artan sıkışıklığın önümüzdeki aylar için tüm sektörü endişelendirdiğini söyledi.

Öncel, yabancılar için de Türkiye’nin alışveriş için cazibesini kaybettiğini belirterek, “Perakende cirolarında yabancıya satışların önemli yeri var. Ancak Avrupa’daki birçok ülkeden daha pahalı hale geldiğimiz için yabancıların gözünde de alışveriş cazibemizi kaybettik” dedi. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerinin de yabancıya satışlardaki daralmayı net bir şekilde gösterdiğini söyledi.

Öncel, “Yabancı turistler ülkemize geldi, gezip eğlendi ama alışveriş yapmadan gitti” dedi ve yabancıların kartlı harcamalar içindeki payının sekiz aylık bölümünde yüzde 5,2’ye gerilediğini belirtti.

REKLAM ALANI
Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.