enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Çok Bulutlu
7°C
Bursa
7°C
Çok Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
8°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
12°C
Perşembe Az Bulutlu
15°C
Advert

Mağazada 750 lira internette 328 lira!

Mağazada 750 lira internette 328 lira!
22.01.2020 12:07
339
A+
A-

Mağazada 750 lira internette 328 lira! Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı, internet üzerinden yapılan bazı indirimli satışların markalara zarar verdiğini ifade etti.

Mağazada 750 lira internette 328 lira! Teknolojinin ve e-ticaretin gelişmesi ile tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları da hızla değişim gösterdi. Alışverişlerin yavaş yavaş e-ticaret platformlarına kayması ile beraber tüketicilerin tercihlerini etkileyen yeni unsurlar ortaya çıktı. Kendi bütçesini düşünen tüketici özellikle nerede daha ucuza satılıyorsa ürünü oradan satın almak istiyor. Bu yüzden çoğunlukla daha ucuz olan internet alışverişini tercih ediyor.

Şöyle ki bügün ünlü bir markanın erkek pantolonu mağazada 750 lira iken aynı ürün markanın kendi internet sitesinde 328 liraya alınabiliyor.

Emre Kesler’in haberine göre neredeyse tüm markaların hem internet üzerinden hem de mağazalardan aynı ürünün satışını yaptığını söyleyen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Mağazaların yüksek AVM kiraları var ve çok sayıda personel çalıştırdıkları için giderleri internete göre daha yüksek. Aradaki bu fark indirim olarak yansıtılabiliyor. Ancak hâlâ çok sayıda tüketici özellikle kıyafet ve ayakkabı konusunda denemek ve görmek istiyor. O yüzden mağazaya gelip, deniyor ve üzerinde görüyor. Eğer aynı ürün internet sitesinde varsa ve daha ucuzsa denediği ürünü mağazadan çıkmadan internet üzerinden satın alıyor. Sonuçta kendi cebini düşünüyor” diye konuştu.

“Müşterinin güvenini kaybediyoruz”

İnternet üzerinden yapılan bazı indirimli satışların da markalara zarar verdiğini ifade eden Öncel, “Müşterinin güvenini kaybediyoruz. Mağazada satılan bir ürünün tüm bedenleri satılmış, sadece en küçük ve büyük bedenler satılmıyor. Marka bunu internet üzerinden yüzde 50 indirimle satışa koyuyor. Mağazadan bu ürünü daha önce satın alan kişi bu indirimi gördüğü zaman morali bozuluyor. Ama aslında marka sadece hiç satılmayan ürün için bu indirimi yapmış oluyor” dedi.

“Kandırılmış hissettim”

Alışverişte 2 fiyat karmaşasını yaşayan tüketiciler şunları söyledi:

“Ünlü bir mağazadan bir ayakkabı aldım. Ertesi gün markanın sitesinde aynı ürünü yüzde 30 ucuza buldum. Kullanmıştım, iade edemedim. Kendimi kandırılmış hissettim.”

“Birçok markada online ve mağaza fiyatlarının farklı olduğunu biliyorum. Bu nedenle mağazada bakıp deniyorum, internet alışverişi ile alıyorum.”

“Mağazada beğendiğim 750 liralık pantolon internette 328 liraydı. Personel bunun sadece internette geçerli olduğunu söyledi. Ben de eve gelip beğendiğim ürünü 328 liraya aldım.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.