DÜNYA – Kamhi’nin “Melted Realities” adlı eseri İstanbul Padre’deki “Yours Truly” sergisinde; “Adalet Evrenin Ruhudur” poster çalışması İstanbul, Lahey, Bristol, Amsterdam ve Zürih’te gerçekleşen The Lost Storytellers projesinde yer alıyor.
Lara Kamhi ve ödüllü tasarımcı Daeki Shim’in ortak çalışması “Mise en Abyme” ise Korea Society of Typography’nin düzenlediği sergi kapsamında hem çevrimiçi ortamda hem de Metaverse’de eşzamanlı olarak sergileniyor.
Alanında gerçekleştirilen organizasyonlarda yaptığı eserlerle dikkati çeken Lara Kamhi, Aralık ayında Türkiye’nin yanı sıra Avrupa ülkelerinde ve Güney Kore’de sergileniyor.
Çağdaş sanat, tanım itibariyle bile birçok farklı görüşe sahiptir. Öncelikle çoğunluğun görüşüne göre çağdaş sanat zamansal olarak yaşadığımız anı da kapsayan güncel sanattır. Başlangıç tarihi 1900’lü yıllarda olsa da bu konuda çokça görüş farklılığı bulunmaktadır. Bunun haricinde, modern sanattan farklı başka özellikleri vardır ve bu özellikler sayesinde tanımlama yapmak daha kolay olabilmektedir.
Uygulanan metotlar, kullanılan araç gereçler ve yaklaşımsal birçok farklılık bulunmaktadır. Modern ve çağdaş sanattan bahsedilirken empresyonizmle dadaya, pop arta ve enstalasyona kadar birçok formdan bahsetmek mümkündür. Bu da ayrımın daha kolaylaşmasını sağlamaktadır. Her milletten farklı etkilerin bulunduğu çağdaş sanata Türkler’in de katkısı yadsınamaz.
1950’lerden beri, sanatın gündemini oluşturan, güncel yaşamın profilini çizen hayatın hızlı değişkenleri, kent dokusu ve teknolojinin görmezden gelinemeyecek gerçekliğidir. Artık doğanın yerine geçen bu çağ bileşenleri, sanat ve insan olarak sanatçıyı ilgilendiren ana sorundur. Popüler ve Minimal sanat gibi iki tezat eğilim de bu güncel gerçeklik karşısında farklı tutumlar geliştirmişler ve sanatçıların kişiliklerinde karşılık bulan temel duyarlılıklardaki öbekleşmelerle gerçeğin önemli ve etkili taraflarına dikkat çeken üretim biçimleriyle döneme hakim olmuşlardır.