Ekonomik zorlukların hüküm sürdüğü bir dönemde, emekliler ve asgari ücretlilerin kayıpları yılın ilk yarısında daha da arttı. Ancak bu zorlu sürecin gerçek kazananları köprü müteahhitleri oldu.
Hazine, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen Osmangazi, Çanakkale, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli’ndeki işletmecilere sadece yılın ilk yarısı için 18 milyar lirayı aşan bir tutar ödedi. CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, “İktidar, şirketlerin kur kayıplarını öncelik haline getirdi. Dolarları birkaç şirkete aktarmaya devam ediyor” dedi.
Yavuzyılmaz, Hazine’nin YİD projeleri için ayırdığı ödeneğin bir önceki yıla göre iki kat arttığını vurguladı. Bu durum, söz konusu köprü ve tünel geçiş ücretlerine de yansıdı. 1 Temmuz itibarıyla geçiş ücretleri Osmangazi Köprüsü’nde 1.808 TL, Çanakkale Köprüsü’nde 740 TL, Avrasya Tüneli’nde 213 TL ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde 180 TL’ye yükseldi.
Yavuzyılmaz, bu zamların her araç için ek bir maliyet getireceğine dikkat çekti. Osmangazi Köprüsü’nde 1.409 TL, Çanakkale Köprüsü’nde 321 TL, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde 131 TL ve Avrasya Tüneli’nde 101 TL’lik bir fark ödemesi yapılacak.
“Halkın sırtına yüklenen bu fatura giderek büyüyor” diyen Yavuzyılmaz, geçiş ücretlerinin artmasıyla birlikte vatandaşların bütçelerine daha fazla yük bineceğini belirtti. Ayrıca, YİD projelerinin maliyetlerinin gelecekte de artması bekleniyor, bu da ülke ekonomisi üzerinde daha fazla baskı yaratma potansiyeline sahip.
Yavuzyılmaz, “İktidar, halkın ekonomik sıkıntılarını görmezden geliyor ve şirketlerin çıkarlarını önceliklendiriyor” diye eleştirdi. Bu durum, Türkiye’nin ekonomik eşitsizliğini daha da derinleştiriyor ve sosyal adaleti zedeliyor.