Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. işbirliği ve BEKSİAD’ın destekleriyle düzenlenen Junioshow Fuarı beşinci kez kapılarını açtı. 110 firmanın katılımcı olarak yer aldığı, 0-12 yaş arası bebe ve çocuk hazır giyimi sonbahar – kış kreasyonlarının görücüye çıktığı fuarda, 50 ülkeden 1.000’e yakın yabancı alıcı da firmalarla iş görüşmeleri gerçekleştirecek.
Bursa Bebe-Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı Junioshow başladı. BTSO ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. tarafından, Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde gerçekleştirilen fuarda, 110 firma stant açtı. Fuar kapsamında BTSO’nun Ticari Safari Projesi ve bebe-çocuk konfeksiyonu sektöründe sürdürdüğü iki ayrı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’nin (Ur-Ge) yanı sıra TÜYAP’ın yurt dışı ofislerinin çalışmaları ile 50 ülkeden 1.000’e yakın yabancı alıcı Bursa’ya gelmeye başladı.
“JUNIOSHOW ÖNEMLİ GELİŞİM KAYDETTİ”
TÜYAP Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarın açılışında konuşan BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, ilk kez 2016 yılında düzenlenen Junioshow’un kısa sürede önemli bir gelişim kaydettiğini söyledi. Bursalı firmaların yeni iş bağlantıları hedeflerine ulaşmasına öncülük eden fuarın, uluslararası fuar listelerine girmeyi başardığına dikkat çeken Uğur, “Şimdiye kadar 90 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladığımız Junioshow’u 5. kez düzenlemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörümüze yeni bir soluk getiren Junioshow’da 100’den fazla firma katılımcı olarak yer alacak. Daha önceki fuarlarda olduğu gibi bu fuarımızda da Odamız tarafından yürütülen Ticari Safari ve Ur-Ge projeleri kapsamında, 1.000’e yakın yabancı iş dünyası temsilcisinin katılımlarıyla alım heyeti organizasyonu gerçekleştireceğiz.” dedi.
“FUARCILIK ÇALIŞMALARIYLA SEKTÖRE GÜÇ KATIYORUZ”
Uluslararası alanda rekabetin giderek zorlaştığı bir ortamda BTSO’nun fuarcılık çalışmalarıyla sektörlere önemli bir güç kattığına değinen Ali Uğur konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bursa, bebe çocuk konfeksiyonu üretiminin en önemli kentlerinden bir tanesi. Ancak sadece iyi ürün üretmek pazar başarısı için artık yeterli olmuyor. Firmalarımızın iyi pazarlama ve satış stratejilerine sahip olmaları, fuarlarda yer almaları gerekiyor. Özellikle fuarlar, firmalarımızın dış pazarlarda var olabilmeleri ve ürünlerini pazara tanıtabilmeleri için en önemli araçlar arasında yer alıyor. BTSO olarak bizler de şehrimizin güçlü olduğu üretim alanlarının başında gelen bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe, stratejik ortaklarımız TÜYAP ve BEKSİAD işbirliğinde kentimize kazandırdığımız Junioshow’la sektörümüze önemli bir ivme kazandırdık.” diye konuştu.
FUAR YÜZDE 25 BÜYÜME İLE KAPILARINI AÇTI
TÜYAP Bursa Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Junioshow fuarının kısa süre içerisinde sektörde bir marka haline geldiğini söyledi. 5. kez düzenlenen fuarın, geçen yıl Temmuz ayında gerçekleştirilen fuara göre yüzde 25 büyüdüğünü dile getiren Ersözlü, bu büyümenin fuarın başarısının bir göstergesi olduğunun altını çizdi. 4 gün sürecek fuar boyunca 50’den fazla ülkeden gelen profesyonel alıcıların da iş görüşmeleri gerçekleştireceği bilgisini veren Ersözlü, fuarın sektöre önemli katkılar sağlayacağına inandığını sözlerine ekledi.
SEKTÖRÜN TANITIMINA ÖNEMLİ KATKI
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız ise yapmış olduğu konuşmada fuarların sektörün ve Bursa’nın tanıtımına önemli katkılar sağladığını vurguladı. Fuara katılan 100’den fazla firmanın 2018-2019 kış koleksiyonlarını sergileyeceği bilgisini veren Başkan Yıldız, “Sektör olarak Junioshow’u 5. kez düzenleyecek olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Fuarımızın sektörümüz ve kentimiz için hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.
“JUNIOSHOW SEKTÖRÜN GÜCÜNÜN BİR RESMİ”
Junioshow’un sektörün gücünün bir resmi olduğunu belirten Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, BTSO, TÜYAP ve BEKSİAD’a fuarın düzenlenmesindeki katkılarından dolayı teşekkür etti. BTSO ile birlikte kente yeni bir fuar alanı kazandırmak adına çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirten Aktaş, “Şehrimizin fuarcılık çalışmalarına destek olmak için yeni fuar merkezini kısa sürede kentimize kazandırmak istiyoruz. Bunun yanında devam eden T2 tramvay hattı çalışmaları ve GUHEM de bu bölgeye değer katacak önemli çalışmalar olacak. Hem sektörü hem de Bursa’yı çok daha güzel bir gelecek bekliyor.” şeklinde konuştu.
MİLLETVEKİLLERİNDEN JUNİOSHOW’A ÖVGÜ
Bursa Milletvekili Refik Özen, Bursa bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörünün önemli bir başarı hikayesi yazdığını ifade etti. Vişne Ticaret Bölgesi’nin dünyaca bilinen bir marka haline geldiğini kaydeden Özen, Junioshow’un da sektöre değer katan önemli bir fuar olduğunu söyledi. Tarih, turizm, kültür ve ekonomi kenti Bursa’nın artık bir fuarlar kenti olmaya başladığına dikkat çeken Bursa Milletvekili Mustafa Esgin ise Junioshow gibi önemli bir fuarın Bursa’da düzenlenmesinden büyük memnuniyet duyduğunu ifade ederek, fuarın gerçekleştirilmesinde emekleri geçen BTSO, TÜYAP ve BEKSİAD’a teşekkür etti.
Bursa Vali Yardımcısı İbrahim Avcı, Bursa’nın bebek ve çocuk konfeksiyonu sektöründe iddialı bir şehir olduğunu söyledi. Ar-Ge ve tasarım faaliyetlerinin artırılması ve markalaşma çalışmalarıyla sektörün daha da gelişeceğini kaydeden Avcı, yılda iki kez düzenlenen Junioshow’un da firmaların ihracatına önemli katkılar sağladığını belirtti.
GENÇ TASARIMCILARA ÖDÜL
Konuşmaların ardından bu yıl 3.’sü düzenlenen Junıoshow Bebek ve Çocuk Giyim Genç Tasarımcılar Yarışması’nın ödül töreni de gerçekleştirildi. ‘Çocukların Hayal Gücü ile Tasarla’ temasıyla düzenlenen yarışmada, 0-1 yaş bebek giysi ürünleri kategorisi ve 1-10 yaş kız çocuk giysi ürünleri kategorilerinde ödül almaya hak kazanan tasarımcılara ödülleri Bursa protokolü tarafından verildi.
Programa ayrıca Yıldırım Kaymakamı Mehmet Aydın, Ak Parti Bursa İl Başkanı Ayhan Salman, BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Osman Nemli, BTSO Meclis Başkan Yardımcısı Murat Bayizit, Meclis Divan Üyesi Hakan Batmaz ve Bursa iş dünyası temsilcileri de katıldı.