Junioshow Fuarı Dünya Fuarcılık Günü’nde Kapılarını Açtı Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Tüyap Bursa Fuarcılık A.Ş. tarafından; Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) iş birliğiyle düzenlenen bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün büyük buluşması Junioshow Fuarı kapılarını açtı. Dünya Fuarcılık Günü’nde ziyaretçilerini ağırlamaya başlayan fuarı, 4 kıtadaki 70’i aşkın ülkeden 1.000’e yakın yabancı alıcının ziyaret etmesi bekleniyor.
EKONOMİ – Junioshow Fuarı Dünya Fuarcılık Günü’nde Kapılarını Açtı Bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin merkezi Bursa’da sektör temsilcileri 1 – 4 Haziran’da Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim & Çocuk İhtiyaçları Fuarı Junioshow çatısı altında buluştu. Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nin 2 salonunda, 105 katılımcı firma ile 10 bin metrekarelik kapalı alanda gerçekleşen fuarda, toptancıya yönelik 0 – 12 yaş arası zengin sonbahar-kış koleksiyonları görücüye çıktı.
Bursa Valisi Yakup Canbolat, pandemi arasından sonra ilki bu yıl Ocak ayında yapılan fuarın sektöre olumlu geri dönüşler sağladığını ifade etti. Fuarın sektöre güç kattığını ve milyonlarca dolarlık iş hacminin oluşmasına katkı sağladığını kaydeden Vali Canbolat,
“Ziyaretçiler ve sektör temsilcileri fuardan oldukça memnun. Fuara 4 kıtadan alıcılar geldi. Bursa, ülkemizin tekstil sektörünün önemli dinamiklerinden birisi. Bebe ve çocuk konfeksiyonunda Türkiye’nin lider kenti konumunda. Sektörün katma değerli üretimde geldiği nokta ortada. Ticaret Bakanlığı destekleriyle BTSO liderliğinde yürütülen UR-GE projeleri sayesinde de bebe ve çocuk sektörü kabuğunu kırdı.” dedi.
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Junioshow kurumsal kimliği altında 10’uncusu düzenlenen fuarın sektör için hayırlı olmasını diledi. Bursa bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün Türkiye’deki üretimin yüzde 80’ini tek başına karşıladığını kaydeden İsmail Kuş,
“Firmalarımızın birbirleriyle değil, dünya ile rekabet içinde yer almalarına imkân sağladığımız UR-GE projelerimizin en başarılı örnekleri de toplamda 104 firmanın yer aldığı bebe-çocuk konfeksiyonu sektörümüz gerçekleştirdi. Sektör özelinde hayata geçirdiğimiz ilk UR-GE projesinde firmalarımız yüzde 147 ihracat artışı yakaladı.” dedi.
Bursa’nın sektörde moda ve trendlerin de belirlendiği en önemli merkezlerden biri haline geldiğini ifade eden İsmail Kuş,
“Odamızın 2013 yılında ortaya koyduğu güzel bir mottosu var; ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’. Bu vizyonla sektörlerimizin gelişimi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Junioshow Fuarı dünyanın dört bir yanından profesyonel alıcıların firmalarımızla buluştuğu güçlü bir platforma dönüştü. Toplam 70 ülkeden 1.000 civarında yabancı firma temsilcisiyle üyelerimizi aynı masa etrafında buluşturuyoruz. Fuar organizasyonları ve alım heyetlerinin de katkılarıyla firmalarımız artık sadece ülkemizin üretim üssü olmakla kalmıyor, dünya ile rekabete çok daha güçlü bir şekilde hazırlanıyor.” diye konuştu.
TÜYAP Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü İlhan Ersözlü, fuarcılığın üretimin ve ihracatın destekleyici güçlerinden birisi olduğunu söyledi. Fuarcılığın sektörlerin ürettiği katma değerli üretimin pazarlanmasına önemli katkılar sağladığını, kent ekonomilerine ciddi değer kattığını kaydeden Ersözlü,
“1 Haziran Dünya Fuarcılık Günü. Küresel Fuar örgütü her yıl dünyada bir günü fuarcılık günü olarak kutluyor. Bu vesileyle tüm fuarcılık sektörünün emekçilerini kutluyorum. Junioshow Fuarı sektörümüzün en önemli buluşma noktalarından birisi. 2 yıllık aradan sonra Ocak ayında fuarımız kapılarını açmıştı. Haziran ayının ilk gününde tekrar ziyaretçileriyle buluştu. Sonbahar ve kış modasının seçkin ürünleri bu fuarda sergilenecek. Bursa başta olmak üzere sanayinin yoğun olduğu İstanbul, Gaziantep, İzmir, Ankara, Manisa, Antalya ve Denizli gibi 50’nin üzerinde ilden sektör temsilcilerini ağırlıyoruz. Özellikle yeni pazarlara açılmak ve mevcut pazar paylarını artırmak isteyen firmalar olmak üzere herkesin beklentilerinin karşılanacağı, bir fuar olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, dünya genelinde yaşanan ekonomik sıkıntıların, ham madde ve nakliyelerdeki zorlukların, tedarikçi zincirindeki bozulmalara ilaveten ülkedeki döviz hareketliliğinin sektörlerin ihracatına yansıdığını ifade etti. Rusya ve Ukrayna arasındaki savaşın da tüm dünyada olduğu gibi ülke ekonomisini derinden etkilediğini ifade eden Ömer Yıldız,
“Bizler üreticiyiz. Üreterek, ihraç ederek ayakta kalacağımıza, ülkemize ve şehrimize değer katacağımıza yürekten inanıyorum. Üretimin bir ayağının da pazarlama olduğu gerçeğini de hesaba katarak pandemi sonrası fuarlarımıza tüm hızıyla devam ediyoruz. Onun için 2022 sonbahar kış ürünlerini Haziran fuarımızda sergiliyoruz. Fuarın sektörün büyümesine katkı sağlamasını diliyorum.” diye konuştu.