Otomotiv Sektöründe Küresel Dinamikler ve Yatırım Stratejileri
JP Morgan, Tesla, BYD ve SAIC gibi küresel otomobil üreticilerinin pazar payını artırarak küreselleşmenin devam edeceğini öngörüyor. Ayrıca, 2025 yılına damgasını vuracak olan ticaret gerilimlerinin yoğunlaşacağını, özellikle de Avrupa, Çin ve ABD arasında geçerli olacağını belirtiyor.
Elektrikli araç geçişinin beklediklerinden daha yavaş gerçekleşeceğini tahmin ediyorlar. Çinli otomobil üreticilerinin ABD dışındaki küresel pazar payında artış elde edeceğini öngörüyorlar.
Yatırımcıların, güçlü serbest nakit akışı sağlayan, temettü ödeyen ve hisse geri alımı yapan şirketlere odaklanmaya devam etmesi bekleniyor. Bunların büyük olasılıkla otomobil üreticileri, kamyon üreticileri ve lastik şirketleri arasında yer alacağı belirtiliyor.
Kamyon üreticileri arasında JP Morgan, Volvo’yu “nötr”den “ağırlığını artır”a yükselirken, Daimler Truck’ı da “ağırlığını artır” tavsiyesiyle değerlendiriyor. Traton ve Iveco ise “nötr” statüsünde bırakılıyor.
Stellantis’in 2025’teki yeniden yapılanmasının hız kazanacağı düşünülüyor. Renault’nun güçlü ürün portföyü ve yeniden yapılanma stratejileri nedeniyle “ağırlığını artır” kategorisinde tutuluyor.
Otomotiv tedarikçilerinin, özellikle Avrupa’da kazançlarını ve nakit akışlarını iyileştirmek için maliyet azaltma stratejilerine odaklanacağı ifade ediliyor. Bu bağlamda Forvia, Continental ve Pirelli, “ağırlığını artır” olarak değerlendirilen en cazip yatırım seçenekleri arasında yer alıyor.
Diğer taraftan, Schaeffler, Dowlais, Gestamp, Aston Martin ve Michelin “nötr” derecelendirmesinde kalmaya devam ediyor.