enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4893
EURO
36,2479
ALTIN
2.964,68
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Çok Bulutlu
6°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

İhracatçı dövizde ‘özel kur’ istiyor

İhracatçı dövizde ‘özel kur’ istiyor
24.06.2024 14:18
15
A+
A-

Ev ve Mutfak Eşyaları Sektörünün Zorlu Günleri

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Talha Özger, sektörün karşı karşıya kaldığı zorluklara dikkat çekti. Sabit döviz kurunun üretici ihracatçıları olumsuz etkilediğini belirten Özger, maliyet artışlarının fiyatlara yansıtılmasının ardından ihracat pazarlarında rekabet gücünün azaldığına vurgu yaptı.

Hükümete Çağrı

Özger, mevcut pazarları korumak ve yeni pazarlarda varlık göstermek için özel kur ve çalışan maliyetlerinde destek beklediklerini belirtti. İhracatçıların yükünün hafifletilmesi gerektiğini vurgulayan Özger, bu sayede ihracat hacminin yeniden artırılarak 3,5 milyar dolar seviyelerine ulaştırılmasının hedeflendiğini ifade etti.

2023: Zor Bir Yıl

2023 yılının sektör için zorlu geçtiğini söyleyen Özger, yılı yüzde 4,7’lik bir düşüşle tamamladıklarını bildirdi. Bu düşüşün ana nedenleri arasında Çin’in pazara dönüşü ve maliyetlerin döviz bazında yükselmesi sonucu rekabet gücünün zayıflaması yer aldı. Ayrıca Kahramanmaraş depreminin metalden mamul pişirme grubu üreticilerini olumsuz etkilediğini ve birçok işletmenin üretimlerini durdurmak zorunda kaldığını belirtti.

Markalaşma Sorunu

Özger, sektörün en büyük sorunlarından birinin markalaşamama olduğunu vurguladı. İhracatta önde gelen ülkelerle karşılaştırıldığında birim ihracat değerinin en düşük seviyede olduğunu belirten Özger, düşük katma değerli ürünlerin düşük kar marjlarıyla ihraç edildiğine dikkat çekti. Teknoloji, tasarım ve markalaşmaya yatırım yaparak ürün değerini artırmanın önemini vurguladı.

Birim İhracat Değeri

Sektör için birim ihracat değerinin çok önemli olduğunu belirten Özger, 2023’ün ilk beş ayında birim ihracat değerinin bir önceki yıla göre yüzde 1,9 düştüğünü ifade etti. Elektrikli ev ve mutfak eşyalarında birim kg değerinin küçük bir artış gösterdiğini, ancak genel olarak birim ihracat değerinde bir düşüş yaşandığını belirtti.

2024 Hedefleri

Özger, 2024 yılının kalan ayları için birim ihracat fiyatlarında 4,4 dolar seviyesine ulaşmayı ve ihracat hacminde bir artış hedeflediklerini vurguladı. Sektörün küresel ihracat sıralamasında beşinciliklerini korumak istediklerini ifade etti.

İhracat Düşüşü

Sektör, 2024’ün ilk beş ayında geçen yıla göre yüzde 3,9’luk bir düşüşle 1,29 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Elektrikli ürün grubundaki yüzde 2,4’lük artışa rağmen diğer alt ürün gruplarında düşüşler yaşandı. Metal ürün grubunda yüzde 5,6, plastik ürün grubunda yüzde 3,5, seramik ürün grubunda yüzde 20,2 ve cam ürün grubunda yüzde 10’luk düşüşler kaydedildi.

Türk Ev ve Mutfak Eşyaları Sektörü

Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, 2023 yılında ihracatta global pazarda Çin, Almanya, İtalya ve Hollanda’nın ardından beşinci sırada yer alıyor. Sektörün ihracat hedeflerine ulaşması için yedincisi düzenlenen Invitation Only etkinliğinde buluşuldu.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.