Ev Tekstili Sektörü HOMETEX İçin Güçlerini Birleştirdi Ev tekstili sektöründe dünyanın en büyük buluşmaları arasında yer alan HOMETEX Ev Tekstili Fuarı; sektörün yoğun katılımıyla İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. Sektörün çatı kuruluşu Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) iştiraki KFA Fuarcılık tarafından düzenlenen fuarın açılış töreni tekstil sektörünün güç birliğine dönüştü.
EKONOMİ – Ev Tekstili Sektörü HOMETEX İçin Güçlerini Birleştirdi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin’in katılarak destek verdiği fuarın açılış törenine BTSO Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, İTO Başkanı Şekib Avdagiç, TİM Başkanı İsmail Gülle, İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu ve TÜGİAD Genel Başkanı Nilüfer Çevikel ile birlikte kurum ve kuruluşların yönetim kurulu üyeleri ve sektör temsilcileri katıldı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin, Türkiye’nin üretim zenginliğini görmek ve tekstil sektörünün ulaştığı üretim gücünü hissetmek HOMETEX’i gezmenin yeterli olacağını belirterek,
“Tekstil bizim çok güçlü olduğumuz bir sektör. İmparatorluk döneminde dünyanın birinci ipek üreticisi Türkiye ve onun merkezi de Bursa. İstanbul Kapalıçarşı dünyanın en büyük fuar alanıydı. Yüzyıllardır böyle oldu. Şimdi Türkiye yeniden gücünü toparlıyor. Türkiye üretim gücüyle ayakta duruyor.” dedi.
BURKAY: “HOMETEX SEKTÖRÜN GÜÇ BİRLİĞİNİN ESERİ”
Açılış konuşmasında yeni dünya düzeninde sürdürülebilirliğin önemine vurgu yapan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay,
“Sürdürülebilirlik başarının olmazsa olmaz anahtarlarından bir tanesi. Sektörümüzün 26 yıldır aynı yerde üstüne basa basa bu fuarı hayata geçirmesi, fuarın uluslararası hüviyete kavuşmasını ve dünyadaki tüm oyuncuların buluşmasını sağlayan en önemli faktörlerden bir tanesi. HOMETEX, sektörün güç birliğinin eseri. Bu fuarın en büyük özelliği birlik ve beraberliğimiz. İstanbul, Ankara, Denizli, Bursa, Adana, Gaziantep başta olmak üzere sektörümüzün tüm aktörleri bir araya gelerek bu fuarı gerçekleştirdik. Üretmek tek başına yetmiyor. Bunu pazarlamak lazım. Fuarlar da bu anlamda çok önemli. İstanbul Fuar Merkezi yeni yapılanmasıyla harika bir yer olmuş. Bu alana yapılan yatırımlar nedeniyle İTO Başkanımız Şekib Avdagiç ve yönetimi başta olmak üzere fuarımıza destek sağlayan tüm paydaşlarımıza teşekkür ederim.” dedi.
Türk ev tekstili sektörünün 195 ülkeye yıllık yaklaşık 3,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren, kilogram başı ihracat değerini 8 doların üzerine çıkararak Türkiye’ye en fazla katma değer sağlayan, yerli ve milli bir sektörlerden biri olduğunu belirten TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, Türkiye’nin Çin, Hindistan ve Pakistan’la birlikte dünyanın en büyük ev tekstili tedarikçilerinden biri olduğuna dikkati çekti. Bayram,
“TETSİAD’ın ev sahipliğinde, BTSO iştiraki KFA Fuarcılık Şirketi organizasyonu ve İTO’nun da destekleriyle ‘Daha Güçlü ve Daha Katılımcı HOMETEX’ mottosuyla düzenlediğimiz bu fuar inanıyorum ki krizlerin fırsata çevrildiği bir fuar olacak. Tüm hazırlıklarımızı ‘yüzde 100 konfor, yüzde 100 memnuniyet’ sloganıyla yürüttüğümüz HOMETEX Fuarı gerek konsepti, gerek katılımcı ve ziyaretçi sayısı, gerekse vizyonu ile dünya ev tekstili sektöründe adından övgüyle söz ettirecek.” diye konuştu.
İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise; ev tekstili sektörünün daha fazla ihracat potansiyeli olduğuna dikkati çekerek, 3,5 milyar dolarlık bir ihracatın sektörün potansiyelini yansıtmadığını, sektörün tüm paydaşlarıyla beraber iki sene sonra yapılacak fuarda 6,5-7 milyar dolar ihracatın konuşulacağına inandığını söyledi. Fuarın bu yıl yeni bir heyecanla başladığını belirten Avdagiç,
“Öncelikle TETSİAD ve BTSO ile beraber inanılmaz bir iş birliği içinde bir süreç yürüttük. Daha önce yirmi beş yıl devam eden ama ciddi sıkıntılar yaşadığımız bir süreçten sonra bu fuar adeta küllerinden doğdu. Yeni bir logoyla, yeni bir isimle, yeni bir ruhla, yeni bir organizatörle yoluna devam ediyor. Şimdi bu vizyonun gerçekten çok başarılı bir sonucunu görüyoruz.” şeklinde konuştu.
Sektördeki birlikteliğe vurgu yapan İSO Başkanı Erdal Bahçıvan da;
“Birlikten güç doğarın en güzel göstergesini bu vesileyle ortaya koymuş oluyoruz. Bu nedenle ‘egosistem’ yerine ‘ekosistem’ mantığını öne çıkararak, böylesine önemli bir birliktelik sergiledikleri için sektörün tüm oyuncularını canı gönülden kutluyorum. Böylesine bir birlik olduğu zaman da bereket, başarı mutlaka ki arkasından gelecektir.” dedi.
Geçen yıl Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracatının gerçekleştirildiğini belirten TİM Başkanı İsmail Gülle,
“Tekstil ve hazır giyim sektörümüzün payı 30 milyar dolar. Bunun yaklaşık yüzde 10’u ev tekstil sektöründe. Bu büyük bir başarı. Allah’a çok şükür ki bu sene de iyi başladık. Geçen yılın Nisan ayından bu yılın aynı dönemine, bir yıllık sürede ihracatımız 241 milyar dolar oldu. Cumhurbaşkanımız yılbaşında biliyorsunuz bize bir hedef verdi. 250 milyar dolar… Geriye dönük 12 aylık ihracatta 240 milyar dolara ulaştık. Görünen o ki inşallah bu hedefi aşacağız. HOMETEX fuarı da ihracatçıları hedefe götürecek büyük rakamlara vesile olacak.” diye konuştu.
Yıllık 3,5 milyar dolara yakın ihracat kapasitesine sahip olan Türk ev tekstili sektörünün dünyaya açılan kapısı olan fuarda bu yıl “sürdürülebilirlik” teması ön planda bulunuyor. 11 salonda toplam 200 bin metrekarelik alanda düzenlenen HOMETEX’te oluşturulan “İlham Alanları”nda perde, perde aksesuarları, tül, döşemelik kumaş, mutfak ve yemek odası tekstili, havlu ve banyo grubu ürünleri, uyku ve yatak odası tekstili gibi çok çeşitli ürün grupları sergileniyor. Türkiye’nin önde gelen tasarımcılarının oluşturduğu “Designer Box”larda ise tasarımcılar, firmaların ürünlerini kendi yorumlarıyla harmanlıyor.
Ev tekstili sektörünün trendlerini belirleyen önemli isimler de HOMETEX’te yer alıyor. Ünlü İtalyan tasarımcı Andrea Dall’Olio, Omar Baban, Erdem Akan, Ahu Barut, Cenk Mommarje gibi isimler fuara özel trend sunumları gerçekleştirirken, farklı temalarla düzenlenecek seminerlerde ise ulusal ve uluslararası önemli isimler sektör ile bir araya geliyor.
Yüzlerce yerli ve yabancı markanın katılımıyla düzenlenen HOMETEX kapsamında gerçekleştirilecek alım heyetleri de firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunuyor. Fransa, İtalya, Hindistan, Hollanda, Pakistan, İspanya, ABD ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeden potansiyel alıcıların geleceği fuarda, 5 gün boyunca 1 milyar dolarlık iş hacmi hedefleniyor.