İSTANBUL Ekonomik krizle beraber özellikle inşaat sektöründe faaliyet gösteren Türkiye’nin sayılı zenginlerinin uçaklarını satmaya başladığı bildirilirken, Atatürk Havalimanı’nın yeni işletmecisinin Ethem Sancak olabileceğine işaret edildi.
Airport Haber adlı havacılık haber sitesi yazarı Murat Herdem2001’den 2016’ya kadar altın çağını yaşayan jet pazarındaki krizin, özellikle inşaat sektöründeki darboğaz nedeniyle giderek derinleştiğini aktardı. Hava taksi ruhsatı bulunan firmalar uçaklarını satıp ruhsatlarını iptal ederken nakde sıkışan inşaat firmaları da ellerindeki milyon dolarlık uçaklarını satışa çıkarıyor, sektörde işsiz kalan havacılık çalışanları da artıyor.
Yazıda Sabancı ailesine ait Döysa Havacılık’ın, filosundaki son uçağı satarak iş jeti pazarından çekildiği ve Ülker grubunun da iki uçağını sattığı hatırlatılırken, jetlerini satışa koyan iş insanları ve holdingler şöyle sıralandı: “AKP kurucularından işadamı Cüneyt Zapsu, Simit Sarayı’nın sahibi Abdullah Kavukçu, Galatasaray Kulübü eski asbaşkanı işadamı Adnan Polat, Borusan Holding, Zorlu Holding, Kaya Holding, ICK Yapı, Ankara merkezli Söğüt İnşaat, Arkas Holding, Nurol Holding, Skyline Havacılık, Ziver Havacılık, Genç İnşaat, Yakın Doğu Üniversitesi, Doğuş Grubu’na ait Körfez Havacılık, Demirören Holding, Rönesans İnşaat ve Tarkan isimli bir işadamı.” Jetini satan satana: Zapsu, Demirören, Polat, Zorlu…
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Sakarya’daki tank palet fabrikasının Ethem Sancak’ın sahibi olduğu BMC firmasına 25 yıllığına devredileceğini açıklamıştı.
Herdem’in aktardığı kulise bilgisine göre Sancak şimdi de Atatürk Havalimanı’nın işletmesine göz dikti. Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bence BMC
Zira Atatürk Havalimanı’ndaki havayolu şirketleri İstanbul Havalimanı’na taşındıktan sonra işletmeci firma TAV’ın sözleşmesi feshedilecek.
TAV’ın sözleşmesinin feshedilmesinden sonra Atatürk Havalimanı’ndaki genel havacılık terminalinin işletmesini alabilmek için Ethem Sancak, Bonair ile ortak çalışma yürütüyor.