Doğu Marmara Bölgesi’ndeki Kadın Kooperatifleri’ne yönelik eğitim projesi başladı TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Doğu Marmara Bölgesi Kadın Girişimci Kurulları tarafından, bölgedeki kadın kooperatiflerinin ekonomik yapılarının ve kurumsal kapasitelerinin güçlendirilmesi hedefiyle hayata geçirilen eğitim projesinin açılışı online olarak gerçekleştirildi.
EKONOMİ – Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) çatısı altında faaliyetlerini sürdüren TOBB Bursa Kadın Girişimciler Kurulu (KGK), bayanların ekonomik hayata etkin bir biçimde katılmalarını sağlamak amacı ile çalışmalarını devam ettiriyor. Bursa Kadın Girişimciler Kurulu öncülüğünde, Doğu Marmara Bölgesi’ndeki kadın kooperatiflerini desteklemek amacıyla hayata geçirilen eğitim projesinin açılışı online olarak gerçekleştirildi. BTSO Akademi ortaklığında düzenlenen programa TOBB Bursa KGK Başkanı ve Doğu Marmara Bölge Temsilcisi Sevgi Saygın’ın beraberinde TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Nurten Öztürk, İl KGK Başkanları, üniversite temsilcileri ile kooperatif başkanları ve üyeleri katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk, kadın girişimci kurullarının Türkiye’nin 81 ilinde çok önemli faaliyetlere imza attığını söyledi. Kadın kooperatiflerinin de gündemde olan bir konu olduğunu belirten Öztürk,
“Kooperatiflerimizin karşılaştığı sorunlar var. Bu problemleri nasıl aşabiliriz, kadın kooperatiflerimizin gelişimine nasıl katkı sağlayabiliriz düşüncesi ile Kurul olarak faaliyet alanları oluşturduk. Bursa’da başlatılmış olan bu proje de kooperatiflerimiz açısından oldukça önemli. Sevgi Başkanımı ve kurul üyelerimizi tebrik ediyorum. Bu ülkenin kadınları olarak hep beraber çok daha güzel işler başaracağız.” dedi.
TOBB Bursa KGK Başkanı Sevgi Saygın, uzun süredir üstünde çalıştıkları projeyi hayata geçirdikleri için mutluluk duyduklarını belirterek,
“Kadınlarımızın üretim faaliyetlerine katılmaları noktasında kooperatifler oldukça stratejik bir role sahip. Kadınlarımız tarafından kurulmuş olan kooperatiflerin sürdürülebilir olması gerekmektedir. Bu kapsamda bölgemizde kadın kooperatifçiliğinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi amacı ile, kadın kooperatiflerimize yönelik eğitim programlarımızı başlattık. İlk kez bölgemizde uygulen temelcak projemiz inşallah önümüzdeki süreçte tüm Türkiye’de hayata geçmiş olacak.” ifadelerini kullandı.
Proje öncesinde Doğu Marmara Bölgesi’nde faaliyette bulunan kadın kooperatiflerine yönelik bir anket çalışması düzenlediklerini aktaran Saygın,
“Kadın kooperatifimizin üretim alanları, istihdam sayıları, kuvvetli ve zayıf yönlerine ilişkin veriler elde ettik. Bursa Uludağ Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi’nden değerli hocalarımızın katkılarıyla eğitim başlıklarımızı ve takvimimizi oluşturduk. ‘Kooperatifçilik, Kendimizi Keşfetme ve Biz Olgusu’, ‘Ürün Geliştirme, Satış ve Pazarlama’ ve ‘E-Ticaret’ olmak üzere 3 en temel başlıkta 6 hafta boyunca toplam 12 online eğitim düzenleyeceğiz. Eğitimlerimizden önce ayrıca kooperatif başkanlarımız çalışmalarını anlatacaklar. Tecrübe paylaşımları ile kooperatiflerimiz arasındaki işbirliği ve ortaklığın da gelişimine imkan sağlayacağız. Projemize destekleriyle güç katan Bursa Ticaret ve Sen temelyi Odamıza, Doğu Marmara Bölgesi Kadın Girişimci Kurullarımızın Başkanlarına, üniversitemizin değerli hocalarına, kadın kooperatiflerimizin başkanlarına ve üyelerine çok teşekkür ediyorum.” dedi.
Açılış konuşmalarının ardından “Kooperatifçilik Kültürü, Ortaklık Yapısı ve Sorumluluklar” ile “Etkili Takım Çalışması Ekip Yönetimi ve Motivasyon” konularında eğitimler gerçekleştirildi. Songül Acıköse ve Ayşe Topaloğlu Başan tarafından verilen eğitimlere kadın kooperatiflerinin üyeleri çok büyük bir ilgi gösterdi.
BTSO Akademi ortaklığında düzenlenen proje kapsamında kadın kooperatiflerine daha kuvvetli bir kurumsal kapasiteye kavuşmaları ve ticari faaliyetlerini geliştirmeleri için eğitimler verilecek. 10 Kasım’a kadar devam edecek eğitim projesi kapsamında her çarşamba günü iki online eğitim düzenlenecek. Projede ‘Farklı Kişilik Türleri Beden Dili ve Kişisel İmaj’, ‘Geleceği Planlamak Riski Görmek Krizi Yönetmek’, ‘Ürün Geliştirme ve Üretim Planlaması’, ‘Pazarlama ve Fiyatlandırma Stratejileri’, ‘Müşteri İlişkileri Yönetimi’, ‘Uluslararası Pazar Araştırması’, ‘E-İhracat’, ‘E-Ticaret ile Satış’, ‘Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlaması’ ve ‘E-Ticaret ve Sosyal Medya Pazarlaması İçin Mobil Fotoğrafçılık’ konularında eğitimler düzenlenecek.