enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5029
EURO
36,1862
ALTIN
2.985,50
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Kar Yağışlı
19°C
Bursa
19°C
Kar Yağışlı
Cumartesi Kar Yağışlı
7°C
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Çok Bulutlu
7°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Advert

Dijital medyada milyar dolarlık devrim

Dijital medyada milyar dolarlık devrim
25.01.2021 15:06
350
A+
A-

Dijital medyada milyar dolarlık devrim. Avrupa’da yayıncıların içeriklerini kullanan Google ve YouTube bu sayede milyarlarca dolar gelir elde ediyor. Avrupa’da yeni telif yasası ile yayıncılara para ödemeye başlayan Google tüm dünyada özgün içerik için ödeme yapmak zorunda kalacak.

Dijital medyada milyar dolarlık devrim

Dijital medyada milyar dolarlık devrim

Dijital medyayı tamamen değiştirecek bir trend yolda. Özellikle Alphabet şirketinin alt markaları Google ve Youtube ile facebook için… Avrupa‘da başlayan ve Avustralya’ya yayılan yeni düzenlemeler ile birlikte medya kuruluşlarının ürettiği içerikler artık bedelsiz bir şekilde internet üzerinden paylaşılamayacak. Google Fransa’da haber içeriği için dijital telif hakkı ödemeyi kabul etti. Google France ve Fransa Yayıncılar Birliği (Alliance de la Presse d’Information Generale) anlaşmaya vardı. Firma daha önce de Le Monde ve Le Figaro ile anlaşmaya varmıştı. Ücretlendirme, günlük içerik üretimi ve aylık internet trafiği kriterlerine göre belirleniyor. Avustralya’da ise anlaşmaya varılamadı ve hatta Google ülkeyi arama motorunu kaldırmakla tehdit etti.

Dijital medyada milyar dolarlık devrim

AVUSTRALYA %10’UNU İSTİYOR

Avustralyalı en büyük yayıncı kuruluşlardan Nine Entertainment Başkanı Peter Costello, geçen yıl Google ve Facebook’un yerel gelirlerinin yüzde 10’unu haber kuruluşlarına vermesi gerektiğini söyledi. Arama devi için bu rakam 370 milyon dolar anlamına geliyor. Küresel ölçekte bakılınca da 16.1 milyar dolarlık devasa bir rakam. Yüzde 10’luk pay oldukça fazla olsa da bu değişim küresel ölçekte yayılırsa Google’ın milyar dolarları bulan bir rakamla karşı karşıya kalacağı belirtiliyor.

Dijital medyada milyar dolarlık devrim

NASIL BAŞLADI?

ASLINDA dört yıllık bir tarihi olan bu düzenlemeler ilk olarak 2016 yılında Avrupa Komisyonu tarafından gündeme gelen yeni telif hakkı yasasında yer alan iki özel bölüm olan 15 ve 17’inci maddeler ile başladı. Bu tarih Google ve Youtube ile facebook’un içerik kullanımını kökünden değiştirecek bir milat oldu. Bu maddelerde haber kuruluşlarına ürettikleri içeriklerin online olarak yayımlanması için adil bir şekilde ödeme yapmalarını sağlamak hedefleniyor. İlk olarak Fransa’da anlaşmaya varan Google‘ın daha sonra diğer Avrupa yayıncılar birlikleri ile de benzer anlaşmalar yapması bekleniyor.

Dijital medyada googlemilyar dolarlık devrim

GELİRİN BÜYÜK KISMI REKLAMDAN

GOOGLE 2020 rakamlarını 2 Şubat’ta açıklayacak ancak geçtiğimiz yıl sonu firmanın geliri 161.8 milyar dolar oldu. Google aramalarından 98 milyar dolar, Youtube reklamlarından 15.1 milyar dolar ve diğer gelirleri ile birlikte toplam reklam geliri 134.2 milyar dolar oldu. En fazla tıklanan ve tüm sosyal medya platformlarından paylaşılan içeriklerin haber siteleri olduğu düşünüldüğünde aslında bu rakamın çok büyük bir kısmı bu yayın organlarından geliyor. Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kuruluşları da haber kaynaklarındaki yazılara dayanan reklam alanları satıyor. Ancak onlar da bu geliri yayıncılarla paylaşmıyor. Google’ın ardından sosyal medya devlerine de benzer bir dönüşüm bekleniyor.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.