Corona Virüsü Unicera’yı teğet geçti.
CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık tarafından;
Türkiye Seramik Federasyonu (TSF),
Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği (TİMDER) iş birliği ve KOSGEB desteğiyle organize edilen;
UNICERA İstanbul Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı, resmi açılış töreni ile ziyaretçilerine kapılarını açtı.
CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda EREM ve TİMDER Başkanı Aydın EŞER’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen fuarın açılış töreninde konuşan;
CNR Holding CEO’su Ali BULUT, bu yılın başından itibaren Corona Virüsü yüzünden Avrupa, Asya ve Amerika’da çok sayıda büyük fuarın iptal edildiğine dikkat çekerek,
“Bu nedenle hem ihracatçılarımız daha önce planladıkları dış fuar katılımlarının önemli bir bölümünü gerçekleştiremeyecekler hem de uluslararası alıcılar geleneksel olarak iptal edilen bu fuarlarda verdikleri siparişleri veremeyecek ve erteleyecekler.
Bir taraftan olumsuz görünen bu resmin diğer tarafında bizim açımızdan bariz fırsatlar yer alıyor. Zira ülkemiz şu ana kadar dünyanın Corona Virüsünden etkilenmeyen çok az sayıda ülkesi arasında yer alıyor.
Bu dönemde ihracatçı sektörler ile birlikte, Türkiye’nin güvenle seyahat edilebilecek ve ticaret yapılabilecek bir ülke olduğu mesajını tüm dünyaya vererek, iptal edilen büyük fuarların yerine İstanbul alternatiflerini sunabiliriz.
Bunun için Ticaret Bakanlığımız, TİM ve İhracatçı Birliklerimiz ile birlikte yeni ve pragmatik bir program ve yol haritası belirlenmesinde fayda görüyoruz” diye konuştu.
“Fuarların devam etmesi bizi memnun ediyor”
Törende konuşan T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı – Bakan Yardımcısı Dr. Nureddin NEBATİ ise;
Dünyada yaşanan Corona Virüsü salgınına rağmen Türkiye’de fuarların hızla devam etmesinden dolayı memnun olduklarını belirtti. Dr. Nureddin NEBATİ, “Hükümet olarak ilk andan itibaren sağlık alanında gerekli tedbirleri almış bulunmaktayız. Bugün burada yurtdışından gelen insanların sayısında artış olduğunu görebiliyoruz” dedi.
İhracatın her zaman ülkeye, iş dünyasına ve üretime katkı anlamına geldiğini vurgulayan Dr. Nureddin NEBATİ, geçen yıl 181 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirildiğini hatırlatarak,
“Bu yıl ise ilk 2 ayda 30 milyar doları yakaladık. Bunun anlamı yılsonunda geçen yılın da üzerinde yeni bir ihracat rekoru kıracağımızdır” dedi.
Seramik sektörünün ithalata en az bağımlı olan sektör olduğunu ifade eden Dr. Nureddin NEBATİ, geçen yıl yaşanan sorunlara rağmen cari fazlanın 1,7 milyar dolar gerçekleştiğini, bunda katkısı olan seramik sektörünü emeklerinden dolayı alkışladıklarını söyledi.
“Türkiye, potansiyeli ile gurur duyulacak bir ülke”
Türkiye’nin gurur duyulacak bir ülke olduğunun altını çizen Dr. Nureddin NEBATİ,
“Hangi sektörde, hangi segmentte olursa olsun bu ülke üretir. Bu ülke ortaya koymuş olduğu performansı ile gerçekten enteresan bir konumda yer alıyor.
Dünyanın hiçbir ülkesi bu kadar çok çeşit ve alternatifli üretim kapasitesine sahip değildir. Bir ilde tarım öne çıkarken başka bir ilde turizm, bir diğerinde ise sanayi ön plana çıkabiliyor.
Ülkemiz ‘ben hazırım. Her türlü kaynağım var; dünyaya arz edebilirsiniz’ diyor. İş dünyası da bu arzı değerlendirerek fırsata dönüştürüyor.
Dışarda kavga olabilir, ama ülkemiz dünyanın her tarafına çok hızlı bir şekilde ulaşabilecek bir konuma sahip. Seramik sektörü bu potansiyeli göz önüne alarak ihracatını yüzde 10’ların da üzerinde artıracaktır. Buna inanıyoruz” diye konuştu.
“Dünya ticareti her ay küçülürken, ihracatımız rekor kırıyor”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail GÜLLE ise törende yaptığı konuşmasında,
Sözlerine pek çok ülkede fuarlar iptal edildiği ya da ertelendiği halde ülkemizde fuar organizasyonlarının arkasında durdukları için sektör temsilcilerini tebrik ederek başladı.
Son dönemde, küresel ticaret açısından hareketli bir gündem yaşandığına da dikkat çeken İsmail Gülle, “Corona Virüsü ve ülkeler arası ticari gerginlikler küresel ticaret hacmini daraltmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl, Dünya ticareti neredeyse her ay küçülme yaşadı.
Buna rağmen biz ihracatçılarımızın özverili çabalarıyla ardı ardına rekorlar açıkladık. 2020 yılının ilk iki ayını da aylık bazda yeni rekorlarla kapatmak bizler için bir övünç kaynağı oldu.
Nihai hedefimiz olan, ‘Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye’ hedefine emin ve kararlı adımlarla ilerlediğimiz bu yolda, seramik sektörümüzün katkıları da takdire şayandır” dedi.
2019 yılında, Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri sektörünün 3,5 milyar doları aşan ihracatıyla 2018’e göre ihracatını yaklaşık yüzde 18 artırarak en çok ihracat artışı yakalayan dördüncü sektör olduğunu belirten İsmail Gülle “Bu ihracatın üçte birini aşkın kısmı olan 1,2 milyar doları ise seramik ürünlerinde gerçekleşti.
Corona Virüsü Unicera’yı teğet geçti
Yine aybaşında açıkladığımız Şubat ayı ihracat rakamlarında; ihracatımız geçen sene Şubat ayına göre yüzde 2,3’lük artışla yine rekorları sürdürürken, sektörümüz yüzde 16,3’lük artışla ihracatını en çok artıran ilk 5 sektör arasında yer aldı” dedi.
“Yenilemenin maliyeti % 30 daha düşük”
Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği (TİMDER) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın EŞER ise konuşmasında;
Beklenen İstanbul depremine değindi. “Depremin olacağı bilimsel bir gerçek, sadece zamanı belli değil” diyen Aydın Eşer,
“Bugüne kadar konuyla ilgili önemli çalışmaların yapıldığını biliyoruz, ancak bu çalışmaların daha da hızlandırılarak sonuçlandırılması gerekiyor” dedi. Devletin kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerine kira yardımı yaptığını ve faizsiz kredi verdiğini anımsatan Aydın Eşer, yine devlet eliyle başlatılan Kentsel Yenileme Programı’ndan söz etti.
Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri
Aydın Eşer, “Bu programda öncelikli olan bölgeler belirtilmediği için tüm daire sahipleri bir beklentiye girdiler, nasılsa bir müteahhit gelip binamızı alır, yenisini yapar düşüncesiyle kırılan camlarını dahi değiştirmiyorlar.
Bu durum yenileme pazarını da neredeyse tamamen durdurdu. Kentsel yenilemede karşımıza çıkan en büyük sorun nedir? Kat maliklerinin konumlarının ve metrekarelerinin değişmesini istememeleri.
Corona Virüsü Unicera’yı teğet geçti
Bu durum bugünkü imar şartları ve maliyetlerle yükleniciyi kurtarmıyor. Buna çare olarak önerimiz derin yenileme yapılması.
Bu konu ile ilgili İstanbul Proje Koordinasyon Birimi (İPKB) ile yaptığımız görüşmede örneklerinin olduğunu ve yenileme maliyetlerinin de yık yaptan çok daha düşük olduğunu, hemen hemen %30-40 seviyelerinde kaldığını öğrendik” şeklinde konuştu.
“Seramik ihracatı % 10 artış gösterdi”
Törende konuşan Türkiye Seramik Federasyonu (TSF) Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Erdem ÇENESİZ ise;
sektörün geçen yıl 1,2 milyar dolar bandını aşarak ihracatta bugüne kadarki en iyi rakama ulaştığını belirtti. Erdem Çenesiz, “2020 yılının ilk iki ayında da ihracatımız yüzde 10 artarak 202 milyon dolar olmuştur.
Tüm seramik ürünleri içerisinde seramik kaplama malzemeleri yılın ilk iki ayındaki yüzde 27’lik artış ile sektörün en fazla ihracatını yapan alt sektördür” dedi.
Her platformda vurguladıkları yerli katma değer konusunu bugün de tekrarlayan Erdem Çenesiz, “Üretiminde tamamen yerli kaynak kullanan ve bu sayede net döviz girişi ile Türkiye’nin cari dengesine pozitif katkı yapan Türk seramik sektörü yüzde 82 oranıyla sanayi alanında yerli katma değer rekoruna sahiptir.
Son 10 yılda yaratılan toplam 7.5 milyar dolar yerli katma değer seramik sektörünü ihracatın gizli şampiyonu haline getirmektedir.
Enerjimizin çok büyük kısmını ihracata yönlendirdiğimiz bu dönemde, enerji maliyetlerinde daha rekabetçi hale gelmemizin ihracat artışına büyük hız kazandıracağını da özellikle belirtmek isteriz” şeklinde konuştu.
“2050’de dünya nüfusunun % 70’i şehirlerde yaşayacak”
Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel BARAN ise konuşmasında
UNICERA Fuarı’nın her geçen yıl kendini aştığını belirterek, seramik sektörünün inşaat seramiği ve sağlık gereçleri seramiği olarak ülke ekonomisine katkılar sağladığını açıkladı.
Yerli kaynaklar ile üretim yapan ve yüksek oranda ihracat gerçekleştiren bir sanayi koluna sahip olmanın gururunu yaşadıklarını söyleyen Gürsel BARAN,
“Hepimizi ilgilendiren kısım aslında burası. Sektör ihracattı miktar olarak artarken aynı zamanda cari açığın azalmasına da katkı sağlıyor. 127 ülkeye ürün satıyoruz. Son 10 yılda toplam ihracatımız 7.5 milyar dolar. İnşaat seramik kaplama sektörünün hem döviz girdisi anlamında hem de istihdam açısından önemli katkısı bulunuyor.
Bu alanda üretimde Avrupa’da üçüncü, ihracatta ise dördüncü sırada yer alıyoruz. Sağlık gereçleri seramiği üretiminde ise Avrupa’nın birincisiyiz” dedi.
2050 yılında dünya nüfusunun yüzde 70’inin şehirlerde yaşayacağı bilgisini de paylaşan Gürsel BARAN, “Yaşam alanları insanlara kolaylık sağlayan bir dizi fonksiyonu da ihtiyaca dönüştürecek. Seramik yüzey kaplama sektörü bu gelişmeyi yakından takip ediyordur. UNICERA da bu anlamda sektöre ışık tutacaktır” dedi.
Yenilikçi ürünler sergileniyor
Seramik ve yapı sektörünün lider ve ihracatçı markalarının bir araya geldiği Türkiye’nin en büyük ihtisas fuarı UNICERA İstanbul;
Sektörün en yenilikçi ürün, tasarım, malzeme ve teknolojilerine sahne olacak. Türkiye’nin yanı sıra seramik sektörüne yön veren uluslararası markaların katılacağı fuarın, geçen yıl olduğu gibi, bu yıl da katılımcı, ziyaretçi ve ticaret hacmi ile yeni bir rekora imza atması bekleniyor.
Yerli ve yabancı sektör profesyonelinin yoğun ilgi gösterdiği fuar;
Bu yıl 100.000 metrekarelik alanda 130 ülkeden 100 binin üzerinde ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor. Banyo ürünleri, zemin-duvar kaplamaları, seramik işleme teknolojileri, mutfak ürünleri, dekorasyon ürünleri, ambalajlama, depolama gibi pek çok ürün görücüye çıkacağı fuarda, Dünyanın en önemli tasarımcıları 2021 yılının trendlerini belirleyecek.
Kitchen Turkey özel bölümünde mutfak ürünleri sergileniyor
UNICERA İstanbul Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı’nda ayrıca eş zamanlı Kitchen Turkey özel bölümü gerçekleştiriliyor.
Dünyanın en değerli markalarını tek çatı altında buluşturan fuarın bu özel bölümünde A’dan Z’ye tüm mutfak ürünleri sergileniyor.
Ziyaretçiler elektronik malzemelerden mutfak evyelerine, havalandırma sistemlerinden yıkama ve pişirme ünitelerine kadar aradıkları her şeyi Kitchen Turkey özel bölümünde bulabilecekler. Sektör Kitchen Turkey özel bölümüyle ihracat rekoru kırmaya hazırlanıyor.