EKONOMİ – Bursalı Tekstilciler İhracat İçin Fransa’da Bursa iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO üyesi yaklaşık 70 firma, tekstil sektöründe marka organizasyonlardan Premiere Vision ve Texworld Evolution 2023 fuarlarına çıkarma yaptı. Premiere Vision Fuarı’nda 52’si Bursa’dan olmak üzere 210 Türk firması, Texworld Fuarı’nda ise 38’i Bursa’dan olmak üzere 97 Türk Firması stant açtı. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, sektörün kalbinin attığı fuarlarda stant açan Bursa firmalarını ziyaret etti. Meclis Başkanı Ali Uğur, Texworld Fuarı’nda ayrıca Türkiye’nin Paris Büyükelçisi Ali Onaner ve İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç ile bir araya geldi.
Meclis Başkanı Uğur, Paris’te düzenlenen her iki fuarın dünyanın dört bir yanından gelen önemli alıcıları buluşturduğunu söyledi. Tekstil sektöründe Türkiye’nin ve özellikle Bursa’nın ağırlığını fuarlarda bizzat gördüklerini belirten Uğur, “Sektörde hem ülkemiz hem de Bursa’mız büyük bir potansiyele sahip. KFA Fuarcılık organizasyonuyla 70’den fazla firmamız fuarda incelemelerde bulundu ve iş bağlantıları kurmak için önemli mesafe kat etti. Ülkemizin ihracat yolculuğuna omuz veren her bir firmamızı yürekten kutluyorum.” dedi.
BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, yılda iki kez düzenlenen söz konusu fuarların firmaların yıllık ihracat hedeflerine önemli katkılar sunduğunu belirterek, “Bizim firmalarımız sektörde oldukça başarılı. Teknoloji, tasarım ve bilgi noktasında büyük bir tecrübeye sahipler. İnanıyorum ki sektörümüz bu tür organizasyonlarda boy göstermeye devam ederek Bursamızın dış ticaretine ve ülkemizin ihracat odaklı büyümesine istikrarlı bir şekilde katkı sağlamaya devam edecek.” diye konuştu.
Premiere Vision ve Texworld fuarlarına katılan sektör temsilcileri de fuarlarla ilgili görüşlerini paylaştı. Premiere Vision fuar katılımcılarından Vedat Kayaoğlu, tekstilde 30 yılı aşkın bir tecrübeye sahip olduklarını ve üretimlerinin tamamını ihraç ettiklerini söyledi. Kayaoğlu, “Fuarın tarih olarak öne çekilmesi ve üzerine Fransa’da yaşanan olaylar Premiere Vision’u olumsuz etkiledi. 2 yıldır bu fuarda yer alıyoruz. Bizler önümüzdeki Şubat ayında da fuardaki yerimizi alacağız. Fuarın 2024 yılında firmamıza daha fazla katkı sağlayacağına inanıyorum.” dedi. Vedat Kayaoğlu, KFA Fuarcılık organizasyonuyla Fransa’ya geldiklerini ve organizasyonun hizmet kalitesi açısından oldukça iyi olduğunu söyledi.
Sektör temsilcisi Arzu Işık, Premiere Vision Fuarı’nın sektörün en önemli buluşmalarından birisi olduğunu söyledi. Fransa’da yaşanan olayların fuarı etkilediğini belirten Işık, bu konuda birçok firmanın gelip gelmeme konusunda kararsızlık yaşadığını dile getirdi. Firma olarak ihracata her zaman öncelik verdiklerini ifade eden Işık, “Fuarlar bizim için önemli. BTSO öncülüğünde KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen BURTEX Fuarı’nın ilk günden bu yana katılımcısıyız. Bence birçok Avrupa fuarından daha verimli geçen organizasyon. Fuarın Bursa’da olması da Bursa için büyük avantaj.” dedi.
Sektör Temsilcisi Levent Tümer, fuarda Türkiye’nin sektördeki gücünü tekrar gördüklerini ifade ederek, “Özellikle de Bursalı firmaların sayısının yüksek olması çok önemli. ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’ güzel bir slogan. Artık müşterilerimiz şehrimizi de iyi tanıyor. Bu gurur verici bir olay. Özellikle KFA Fuarcılık şirketine teşekkür etmek istiyorum. Organizasyon tecrübesi oldukça fazla. Paris’ten önce İtalya’da ITMA Fuarı’na KFA Fuarcılık ile katılmıştık. Oldukça memnunuz.” dedi.
Texworld Fuarı katılımcılarından Alper Yıldırım, 38 Bursalı firmanın stant açtığı fuara ilişkin, “Biz Fransa’ya yoğun çalışan bir firmayız. Bu fuarlarda kumaş üreticileri mutlaka yer almalı. İmaj ve yeni iş bağlantıları bulmak açısından bu fuarlara katılım oldukça önemli.” değerlendirmelerinde bulundu.
Sektör temsilcisi Bilal Gürsoy, her geçen sene ihracat kapasitelerini geliştirdiklerini ve 42 ülkeye ürün sattıklarını belirterek, “İspanya, Fas, Yunanistan, İtalya, Lübnan, Almanya, Kanada’dan önemli müşterilerle görüşmeler gerçekleştirdik. Evrensel bir fuar olması sebebiyle Texworld Fuarı bizim iyi geçti.” ifadelerini kullandı.
Sektör temsilcisi İbrahim Temiz, Fransa’da yaşanan olaylardan dolayı fuarın durgun olduğunu söyledi. Tekstilde Bursa’nın güçlü bir kimliğe sahip olduğunu ifade eden Temiz, “Bursa firmalarının üretim ve ihracat kapasitesiyle yurt dışında etkili olduğunu düşünüyorum. Sektördeki ağırlığımızı Fransa’da bizzat gördük. Şehrimiz önümüzdeki süreçte her alanda başarılı firmaları ülkemize kazandırmaya devam edecektir.” dedi. İbrahim Temiz, bu yıl ilk kez KFA Fuarcılık ile Fransa’ya geldiklerini ve oldukça memnun ayrıldıklarını söyledi.
Sektör temsilcisi Ertan Er de firma olarak ihracat kanallarını güçlendirmek için çalışmalar yürüttüklerini belirterek, fuardan beklentilerinin yüksek olduğunu söyledi.
KOSGEB, iş gezilerine katılan firmaların ulaşım, konaklama ve rehberlik ücretleri gibi harcamalarına destek vermeyi sürdürüyor. Her bir yurt dışı iş gezisi için işletme başına sağlanan destek üst limiti yüzde 60 oranında ve en fazla 45 bin TL olarak kullandırılıyor. KOBİ’ler 2 yıl boyunca toplamda 90 bin TL’ye ulaşan destekten faydalanabiliyor. BTSO üyeleri www.kfa.com.tr adresinden fuarlar hakkında detaylı bilgiler alıp, sektörlerine ilişkin organizasyon başvurusunda bulunabiliyor.