Bursa’da Kadın Kooperatifleri Eğitim Projesi Kapanış Programı Gerçekleştirildi. Doğu Marmara Bölgesi’ndeki kadın kooperatiflerini desteklemek hedefiyle hayata geçirilen eğitim projesinin açılışı online olarak gerçekleştirildi. TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Doğu Marmara Bölgesi Kadın Girişimci Kurulları tarafından, bölgedeki kadın kooperatiflerinin ekonomik yapılarının ve kurumsal kapasitelerinin güçlendirilmesi hedefiyle hayata geçirilen eğitim projesinin açılışı online olarak gerçekleştirildi.
EKONOMİ – Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) çatısı altında faaliyetlerini sürdüren TOBB Bursa Kadın Girişimciler Kurulu (KGK), kadın girişimcilik ekosistemini desteklemek amacı ile çalışmalarını devam ettiriyor. Doğu Marmara Bölgesi Kadın Girişimci Kurulları’nın ortaklığında bölgedeki kadın kooperatiflerinin ekonomik yapılarının ve kurumsal kapasitelerinin güçlendirilmesi amacıyla hayata geçirilen eğitim projesinin kapanış eğitimi Yalova Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Merva Yadigar Gençer’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Düzenlenen eğitimde MCA Bilişim Dijital Medya ve Kurumsal İletişim Yöneticisi Ali Bahadır Aydın “Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama”; Profesyonel Reklam Fotoğrafçısı Cumhur Aygün ise “E-Ticaret ve Sosyal Medya Pazarlaması İçin Mobil Fotoğrafçılık” konusunda kadın girişimciler ve kadın kooperatiflerinin temsilcilerine bilgiler verdi.
Eğitim projesine ilişkin değerlendirmeler yapan TOBB Bursa Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı ve Doğu Marmara Bölge Temsilcisi Sevgi Saygın, kadın kooperatiflerinin kurumsal kapasitelerini güçlendirerek üretim ve tedarik zincirlerinde daha aktif bir rol üstlenmelerini sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Bu çerçevede kadın kooperatiflerine yönelik eğitim projesini hayata geçirdiklerini belirten Saygın,
“Kooperatifçiliğin geliştirilmesi ve kadın kooperatiflerimizin rekabet güçlerinin artırılması adına İcra Komitesi toplantılarımızda yapmış olduğumuz değerlendirmeler neticesinde eğitim projemizi kurguladık. Doğu Marmara Bölgesi Kadın Girişimci Kurulları ile yapmış olduğumuz istişare toplantıları ve üniversitelerden akademisyenlerimizin katkıları ile ihtiyaç en temellizi çalışmamızı tamamlayarak eğitim takvimimizi oluşturduk. 6 Ekim’de startını vermiş olduğumuz proje kapsamında “Kooperatifçilik, Kendimizi Keşfetme ve Biz Olgusu”, “Ürün Geliştirme, Satış ve Pazarlama” ve “E-Ticaret” olmak üzere 3 en temel başlıkta 6 hafta boyunca toplam 12 online eğitim gerçekleştirdik. Eğitimlerimizi 750’ye yakın kişi izledi. Projemize katkıda bulunan tüm paydaşlarımıza çok teşekkür ediyorum.” dedi.
Toplantının açılışında konuşan Yalova Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Merva Yadigar Gençer, kadın kooperatiflerinin ülke ekonomisi ve istihdama önemli katkılar sağladığını belirterek, Kadın Girişimci Kurulları olarak kadın kooperatiflerinin güçlenmesi ve üretimde daha fazla yer alması için destek olmaya devam edeceklerini söyledi.
MCA Bilişim Dijital Medya ve Kurumsal İletişim Yöneticisi Ali Bahadır Aydın kadın kooperatiflerine sosyal ağ yönetimi ve pazarlamasına ilişkin bilgiler verdi. Dünya genelinde yaklaşık 4.2 milyar aktif sosyal ağ kullanıcısı olduğunu belirten Aydın, tüm kullanıcıların potansiyel müşteri niteliği taşıdığına vurgu yaptı. “Günümüzün en kalabalık caddeleri artık dijital platformlar.” diyen Aydın,
“Bugün Paris’in en ünlü ve kalabalık caddelerinden Champs Elysees’de (Şanzelize) işyeri açmak için metrekare başına 13 000 euro, New York 5. Cadde’de ise 33 bin euro ödemeniz gerekirken 1.8 milyar günlük trafiğe sahip Facebook ve 500 000 000 günlük trafiğe sahip Instagram gibi sosyal ağ mecralarında ürünlerinizi bedava dağıttığı olarak pazarlayabilirsiniz. Ancak bunun için evvela potansiyel müşterilerinizi iyi tanımanız gerekmektedir. Hedef kitlenizi doğru belirleyemezseniz dijital dünyada ticaret yapmanız çok zor olacaktır.” dedi.
Aktif sosyal ağ yönetimine ilişkin ayrıntılar veren Ali Bahadır Aydın ayrıca örnek uygulamayla hedef kitle tespiti, pazarlama dili ve en temelhtar kelime kullanımına ilişkin önemli ipuçları paylaştı.
Profesyonel Reklam Fotoğrafçısı Cumhur Aygün, online alışveriş ve sosyal ağ pazarlaması için en iyi ve en doğru görsellerin kullanılması gerektiğini söyledi. İnsanların okumaktan ziyade daha çok görsellere odaklandığını belirten Aygün,
“Hedef kitlenizi doğru görselle yakalamanız gerekmektedir. Ürününüze odaklen temelrak, doğru ışıkla sade görseller kullanmanız ve paylaşımlarınıza aynı tarz ve konsept ile devam etmeniz çok önemli.” dedi.
BTSO Akademi ortaklığında düzenlenen eğitimler ayrıca BTSO’nun Youtube sayfasından da izlenebiliyor.