Bursa’da Bursasu, satışta zirveye yürüyor – Bursasu, satışta zirveye yürüyor Bursa merkezde satış rakamını yüzde 75 artıran Bursasu, kentte en çok satılan ilk 3 marka arasına girdi Uludağ’ın zirvesinden gelen doğal kaynak suyunu 2018 yılında Muradiye markası ile tüketiciyle buluşturmaya başlayan Bursa Büyükşehir Belediyesi,…
BURSA – Uludağ’ın zirvesinden gelen doğal kaynak suyunu 2018 senesinde Muradiye markası ile tüketiciyle buluşturmaya başlayan Bursa Büyükşehir Belediyesi, Bursasu markasının da devreye girmesiyle aylık 1 000 000 koli üretim barajını aştı. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa merkezde 2020 senesinde 160.000 koli olan pet su ürünleri satışının 2021 senesinde yüzde 75’lik artışla 280.000 koliye çıktığını belirterek, bu rakamla Bursasu’nun Bursa’da en çok satılan ilk 3 marka arasına girdiğini söyledi.
Bursa’nın sahibi olduğu tarihi, kültürel ve doğal tüm değerleri ön plana çıkarıp, kent ekonomisi için katma değer sağlamakta olan
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı yatırımlarla
”Uludağ’dan gelen pınarlar da şehir ekonomisine can suyu oluyor. Kestel’in Gözede mevkiinde Uludağ yamaçlarında 2018 senesinde ‘Muradiye Su’ markası ile üretime başlayan su şişeleme fabrikası, 11 farklı ürün gamıyla kısa sürece sektörün önemli bir markası haline geldi.
Libya, Almanya, Hollanda, Belçika, Suudi Arabistan, Filistin, Kuveyt olmak üzere
7 farklı ülke ile Türkiye’de de 22 farklı kentte tüketiciyle buluşan Muradiye su markasına geride bıraktığımız yıl Kasım ayında Bursasu markası da eklendi.
Bursa ismi ile su piyasasında daha geniş pazarlara açılmayı amaçlayan
Büyükşehir Belediyesi, Bursa Jeotermal A.Ş uhdesindeki su şişeleme fabrikasında 2019 yılı
Eylül ayında 778.615 koli ile en yüksek üretim, 2020 yılı Eylül ayından itibaren de 710.000 koli ile en yüksek satış rakamına ulaşıldı.
Fabrika üretim ve satışında çok önemli bir eşik olan aylık 1.000.000 koli barajı da geride bıraktığımız ay aşılarak 1.048.428 koli satış rakamına ulaşıldı.”
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Alinur Aktaş, üretim ve satışta 1 000 000 eşiğinin aşılması mutluluğunu fabrikada düzenlenen basın toplantısında kamuoyu ile paylaştı. Konuşmasına su fabrikasını kente kazandıran geçmiş dönem Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye teşekkür ederek başlayan Başkan Aktaş,
“Pandemi şartlarının sürmesi, dünyada ve Türkiye’de yaşanan hammadde temini problemlerine rağmen 2021 yılı ilk 9 aylık üretim miktarımız 5 000 000 koliyi aşmış durumda. 2020 yılı sonu itibariyle yeni kaynak ve yeni marka Bursasu ile yeni bir hamle başlatıldı.
Türkiye’nin damak tadına çok daha uygun 1991 metre yükseklikten gelen yeni kaynak suyumuz “doğallığın adı zirvenin tadı” sloganıyla piyasaya sürüldü. 2020 senesine kadar aylık ortalama 80 000 koli olarak seyreden
Bursa merkezdeki pet su ürünleri satışı, 2020 senesinde ortalama 160.000 koliye, 2021 senesinde yüzde 75’lik artışla 280.000 koliye yükseltildi. Bu rakamla Bursasu, Bursa’da en çok satılan ilk 3 marka arasına girdi” ifadelerini kullandı.
Pandemi koşullarına rağmen 2021 yılı için hedefledikleri 7 000 000 koli üretim ve satış rakamını gerçekleştirebileceklerini söyleyen Başkan Aktaş,
“2022 senesinde aylık ortalamada 750.000 koli satış, bir önceki seneye göre iç pazarda yüzde 25, ihracatta 80.0000 koli ile yüzde 60 büyüme, damacanada ise aylık 50.000 damacana ile yüzde 60 büyüme amaçlıyoruz. Bursa genelinde 26 bayi ve 55 BESAŞ satış noktası olarak damacana dağıtım ağımız bulunuyor. Bu dağıtım ağı ile aylık ortalama 20.000 damacana evlere ulaşıyor. Bunun yanında kurumsal damacana distribütörümüz ile işyerlerine aylık ortalama 10.000 damacana dağıtımı yapılıyor. Şu anda Türkiye geneli toplamda 22 ilde 42 il bayisi ile hizmet sunuyoruz” dedi.
Tüketicilerin gereksinimleri doğrultusunda mobil iletişim alanında hizmet sunmak üzere hepsiburada.Com’un bir kuruluşu olan hepsi express ile anlaşma sağladıklarını da vurgulayan Başkan Aktaş,
“15 Ekimden itibaren mobil olarak tüketicilerimizin istedikleri her yerde cep telefonundan sipariş vermesine olanak sağlandı. İhracat anlamında yeni pazar arayışımızı devam ettiriyoruz. Bu anlamda Birleşik Arap Emirlikleri ile geride bıraktığımız günlerde imzaladığımız protokol çerçevesinde Bursasu, medrar markası ile körfez ülkelerinde satılmaya başlanacak. Yine Almanya merkezli olarak Avrupa’da ürünlerimiz satılıyor. Bütün bu çalışmalarımız ile ekonomiye katkı koyarken yarattığımız değeri, diğer ülkelere taşıyarak Bursa’yı ve Bursasu’yu dünya markası haline getirmeye çalışmaktayız” ifadelerini kullandı.
Bursalıların daha sağlıklı içme suyuna erişimi noktasında altyapı yatırımlarını kesintisiz sürdürdüklerini söyleyen Başkan Aktaş, öte yandan doğru ve etkin bir yönetimle, Uludağ’ın zirvesinden gelen doğal kaynak sularını Türkiye ve dünya pazarına sunma çabası içinde olduklarını da sözlerine ekledi.
Törene katılan Bursa Milletvekili Atilla Ödünç de pek çok şehirde senelerdir çeşmeden su içilemediğini hatırlatarak, Büyükşehir Belediyesi’nin yatırımları sayesinde Bursalıların çeşmeden en daha sağlıklı suyu içtiğini, Bursasu ve Muradiye markaları ile Uludağ’ın kaynak sularının da vatandaşla buluşturulduğunu söyledi.
Jeotermal A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bektaş da hem yapmış oldukları çalışmaları hem de 2022 amaçlarını anlattı.