Bursa uçağının sır dolu gizemi hâlâ çözülemedi. 30 Ocak 1975 tarihinde Türk Hava Yollarına ait F28/1000 Fokker tipi Bursa uçağı İzmir’den havalanıp normal bir şekilde İstanbul’a kadar geliyor.
Marmara Denizi, Florya üzerinden alçalarak son yaklaşmasını yapıyor.
Teker koymaya çok az bir süre kala havaalanında elektrikler kesiliyor.
Dizel jeneratörlerin devreye girmesi 10 saniye sürüyor.
O sırada uçak pisti göremiyor.
Kaptan pisti kaçırdığını, Marmara Denizi üzerinden tekrar dönüp iniş yapacağını söylüyor.
Bu noktada uçağın hareketi gece olmasına rağmen tamamen VFR, yani aletsiz, sadece görerek.
Uçak kısa bir süre sonra radardan kayboluyor, bilinmeyen bir sebepten ötürü Marmara Denizine çakılıyor.
Kazada resmi kayıtlara göre 41, gayri resmi kayıtlara göre 42 kişi var.
Yolcu listesinde olmayan bu gayri resmi kişi hostes Leyla Önal’ın 1 Yaşındaki kızı Elif.
Ölenler arasında Seyyal Taner’in kızkardeşi hostes Serap Özşahin ve Fatih Terim’in kayınpederi Kamuran Aksu’da bulunuyordu.
Uçak enkazı ölenlerle birlikte hâlen Florya Deniz Köşkü’nün 3 mil açığında, 75 metre derinlikte tüm matemiyle yatmaktadır.
42 kişi arasından sadece bir kaçına ulaşılabilmiştir, onlarda Yalova gibi yerlerde kıyıya vuran cesetlerdir.
Bunun dışında enkaz kurtarmaya dair en ufak bir girişim olmamıştır.
Hatta kaza nedeni bile araştırılmamış, uçağın kara kutusuna ulaşmak istenmemiştir.
45 yıl önce düşen uçak düştüğü gibi orada durmaktadır, enkaza hâlen dalış yapmak yasaktır.
Fakat Florya/Avcılar arasındaki bütün balıkçılar bu enkazın yerini bilir, çünkü sürekli ağlarına uçak parçaları takılmaktadır.
En son geçtiğimiz yıl 200 kiloluk bir parça balıkçılar tarafından çıkarılmıştır.
Peki kazanın sebebinin araştırılmaması ve enkazın çıkarılmamasının sebebi nedir?
Bilderberg’in fikir babası ve kurucusu Hollanda Prensi, Hollanda’lı Fokker Uçak firmasının sahibi Bernard, Türkiye’ye 5 adet Fokker satar.
F28’lerin ilki kısa bir süre içinde 24 Ocak 1974 İzmir uçak kazasında düşer.
30 Ocak’ta Türkiye sınırları içinde ikinci F28 düşünce de olayın üzerine gidilmez.
Sadece uçakların lânetli oldukları ilân edilir.
Zaten 4 yıl sonra 23 Aralık 1979 Ankara uçak kazasında üçüncü F28 de düşecektir.
79 dan sonra düşmemiş olan 2 uçak seferden kaldırılıp satılır, kısa süre sonra bu iki F28 de düşecektir.
Çoğu araştırmacı Türkiye’ye sus payı ödendiğine inanıyor.
Zaten bu kazadan 2 ay sonra Çeşme’de Türkiye’nin bilderberg toplantısı düzenlenmiştir.
Süleyman Demirel o toplantının katılımcı listesinde adı olmasına rağmen toplantıya katılmadığını söylemiştir.
Bu kazanın adliyedeki dosyası kayıptır ve şirket hiç bir yolcu yakınına tazminat ödememiştir.