– Bursa Ticaret ve Sanayi Odası İdare Şurası Lider Yardımcısı İsmail Kuş:
– “Bu fuarımızla dünyanın farklı coğrafyalarından alıcıları Bursa’da ağırladık. Fuarda yapılan iş görüşmelerin önümüzdeki periyotta ihracata daha fazla yansıyacağına inanıyorum”
BURSA (AA) – Türkiye’de dokuma bölümünün en değerli buluşmalarından olan ve yılda iki defa gerçekleştirilen Bursa Textile Show Fuarı’nın 10’uncusu sona erdi.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından (BTSO) yapılan açıklamaya nazaran, BTSO öncülüğünde 5-7 Eylül’de 180’e yakın firmanın iştirakiyle yerli ve yabancı iş profesyonellerini Bursa’da buluşturan tertip, trend alanı ve ilham verici seminerlerle birçok yeniliğe konut sahipliği yaptı.
Yaklaşık 70 ülkeden ziyaretçilerin katıldığı, 2023-2024 sonbahar-kış giysilik kumaş koleksiyonlarını yerli ve yabancı iş profesyonellerinin beğenisine sunan fuar, Bursa Milletlerarası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 4 holde, toplam 10 bin metrekare alanda gerçekleştirildi.
Sektörün marka buluşmasında, yurt dışından nitelikli alıcılar Bursalı firmalarla işbirliği masasında bir ortaya geldi. BTSO ve Uludağ Dokumacılık İhracatçıları Birliği (UTİB) iştirakinde KFA Fuarcılık şirketinin çalışmaları kapsamında Avrupa, Afrika ve Orta Doğu ülkeleri başta olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarından gelen yabancı alıcılar, fuarda stant açan firmalarla kıymetli iş görüşmeleri gerçekleştirdi.
Fuarda ayrıyeten Ticaret Bakanlığının UR-GE projeleri kapsamında B2B tertibi düzenledi. Türk dokuma üreticilerini dünyanın dört bir yanından alıcılarla buluşturan fuar ile “sektörün kalbi” 3 gün boyunca Bursa Textile Show’da attı. Fuarı yerli ve yabancı 7 bini aşkın iş profesyoneli ziyaret etti.
Organizasyonda ilham verici seminerler de ağır ilgi gördü. Fuar boyunca moda sanayisinde değerli bir tecrübeye sahip olan WGSN Mindset Yöneticisi Kim Mannino WGSN sonbahar-kış 2024-2025 kumaş trendleri, İLİŞKİN yapay zeka geliştiricisi Zahmetim Afacan moda ve dokumacılık sanayisindeki dijital dönüşüm, Lenzing Türkiye İş Geliştirme Kısım Müdürü İlkşen Dedeoğlu Demiray dokumacılıkta sürdürülebilirlik için tahlil teklifleri ile Türk Patent Sanayisinden gayrimenkul uzmanlık asistanı Muhammet Tunça tasarım tescil süreçleri bahislerinde seminer verdi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen BTSO İdare Heyeti Lider Yardımcısı İsmail Kuş, dokumacılık dalında büyük deneyime sahip Bursa’nın ihracat pazarlarında güçlü performansını sürdürdüğünü vurguladı.
BTSO olarak dokuma kesiminde daha fazla markanın global ligde yer alması gerektiğini, bunun da daldaki ihracatçı sayısının artmasından geçtiğini belirten Kuş, “Bursa Textile Show Fuarı’mızın hedefi bölüm temsilcilerimizin dünyaya açılmasını sağlamak. KFA Fuarcılık şirketimizin tertip deneyimiyle fuarımız çıtasını artırmayı sürdürüyor. Fuarlar firmalarımızın kendini dünyaya göstermesi açısından kıymetli. Bu fuarımızla dünyanın farklı coğrafyalarından alıcıları Bursa’da ağırladık. Fuarda yapılan iş görüşmelerin önümüzdeki devirde ihracata daha fazla yansıyacağına inanıyorum.” sözünü kullandı.
Belçika’dan gelen kesim temsilcisi Maes Lena da birinci defa katıldığı fuarın firması için epeyce verimli geçtiğini aktardı.
Bursa’da firmalarla yeni işbirlikleri yapacağına inandığını kaydeden Lena, gelecek yıl da fuara gelmek istediğini bildirdi.
Rusya’dan gelen Nadezhda Dronova, Türkiye’den birçok firmayla işbirliği yaptığını, Bursa Textile Show Fuarı sayesinde yeni firmalarla tanıştığını söz etti.
Fuarda hoş bir atmosferin olduğuna değinen Dronova, “Fuarın gücü çok yüksek. Geniş kapsamlı bir tertibe imza atılmış.” değerlendirmesinde bulundu.
Kahire Ticaret Odası Hazır Giysi ve Konut Dokumacılığı Komite Lideri Mohammed Elsalam, Bursa Textile Show Fuarı’na birçok defa katıldığını belirterek, “Bursa dokumada dünya kalitesinde markalara sahip. Bursa Textile Show Fuarı dünya kalitesinde bir tertip. Burada bulunmaktan ötürü mutluyum.” açıklamasını yaptı.
Fuarda eserlerini sergileyen firma temsilcilerinden Murat Salkım ise fuarların firmanın dünyaya açılmasında bir fırsat olduğuna işaret ederek, her geçen sene bu tertibin kalitesinin yükseldiğine dikkati çekti.
Cemil Tunca, epeyce ağır geçen fuarda bilhassa Avrupa ülkeleri ve Rusya’dan alıcılarla verimli iş görüşmeleri yaptıkları bilgisini verdi.
Sait Yılmaz her sene Bursa Textile Show Fuarı’na stantlı iştirak sağladıklarını aktararak, “Üretici firmaların olması sebebiyle bu fuar dal için hayli yararlı. Trend alanları, seminerler, hollerin büyüklüğü ve fuarın 3 gün olması çok âlâ. Bursa Textile Show, gerçek trendi ve dünya modasını sürdüren büyük markaların tüm alıcılarının geldiği bir tertip. Bu bakımdan Bursa dünya trendlerini belirlemede değerli rol oynuyor.” görüşünü iletti.
Engin Sarıkaya da Bursa dokumacılık endüstrisinin dünyaya açılması için fuarın kıymetli bir misyon üstlendiğini belirterek, “Bu fuar sayesinde şimdiye kadar birçok firma birinci ihracatını yaptı. Çok sayıda firma dış ticaret operasyonlarını bu fuarla güçlendirdi.” açıklamasında bulundu.
Tekstil dalının buluşması Bursa Textile Show Fuarı’nın 11’incisi, 13-15 Şubat 2024’te Bursa Memleketler arası Fuar ve Kongre Merkezi’nde yapılacak.