enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Bursa
19°C
Karla Karışık Yağmurlu
Cumartesi Kar Yağışlı
7°C
Pazar Az Bulutlu
8°C
Pazartesi Az Bulutlu
9°C
Salı Çok Bulutlu
11°C
Advert

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işini almış. Yolların neden kapandığı ortayla çıktı

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işini almış. Yolların neden kapandığı ortayla çıktı
26.01.2022 15:01 | Son Güncellenme: 25.04.2023 14:09
1.382
A+
A-

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işini almış. Yolların neden kapandığı ortayla çıktı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün; Ankara ve İstanbul arasındaki 917 kilometrelik D-100 karayolunda (E-5) kar ve buzla mücadele işini bir şirkete ihale ettiği ortaya çıktı. Kentlerin dışarıyla bağlantısını kesen kar yağışı hemen her yıl bütçeden aslan payını alan Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kar ile mücadelede başarısız olduğu eleştirilerine yol açtı.

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işini almış. Yolların neden kapandığı ortayla çıktı

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işi Yolların neden kapandığı ortayla çıktı

GÜNDEM –  Yolların neden kapandığı ortayla çıktı Türkiye’yi etkisi altına alan kar yağışı, birçok otoyolun kapanmasına neden oldu.

En büyük sıkıntı ise Ankara ile İstanbul arasındaki D-100 karayolunda yaşandı.

Birgün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; kentleri birbirine bağlayan yollardaki çalışmalar etkisiz kalınca, çok sayıda yurttaş yollarda mahsur kaldı. Kentlerin dışarıyla bağlantısını kesen kar yağışı hemen her yıl bütçeden aslan payını alan Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kar ile mücadelede başarısız olduğu eleştirilerine yol açtı.

KARLA MÜCADELE İHALESİ

Müdürlüğün, 2 Ağustos 2021’de 14’üncü Şube Şefliği ve 17’nci Şube Şefliği sorumluluğunda bulunan devlet ve kent yollarının rutin bakımı ve onarımı ile kar ve buz mücadelesi yapım işi için ihale düzenlediği bildirildi.

İhale kapsamında; toplam 44 şirket teklif verirken 25 teklif geçerli sayılarak değerlendirmeye alındı. Değerlendirmenin ardından ihale, Bursa merkezli Ceta İnşaat isimli şirkete bırakıldı.

Bursa merkezli Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işi. Yolların neden kapandığı ortayla çıktı

MİLYONLUK SÖZLEŞME CETA

Şirket ile Karayolları Genel Müdürlüğü arasında 3 Aralık 2021 tarihinde sözleşme imzalandı. İşin yaklaşık maliyetini 93 milyon 914 bin TL olarak hesaplayan KGM, şirket ile 61 milyon TL’lik sözleşme imzaladı.

İhale kapsamında, KGM İzmit Şube’ye bağlı 477 kilometrelik yol ve KGM Sakarya Şube’ye bağlı 440 kilometrelik yol olmak üzere toplam 917 kilometrelik yolun 36 ay süre boyunca rutin bakımı ile kar ve buzla mücadelesi için çalışılacağı belirtildi.

Toplam 61 milyon TL’lik iş kapsamında yapılacak kar ve buz ile mücadele çalışması, ihale dokümanında şöyle tarif edildi:

Ceta İnşaat Karayolları karla mücadele işini almış

“Kar mücadelesi, karın yol platformunda birikmesinin engellenmesini ve yağan karın kar makineleriyle yol yüzeyinden mekanik olarak uzaklaştırılmasını içermektedir.

Buzla mücadele çalışmaları ise buzlanma önleyici ve buzlanma giderici olmak üzere iki ayrı kısımdan oluşmaktadır. Devlet yolları, il yolları, ücretli olmayan diğer yollar ve protokolle bakımı yapılan yollardır.

Kar yağışı ile beraber yol platformu kardan temizlenecektir. Yollarda trafiğin aksamaması için kar temizleme faaliyeti, hava şartları elverdiği sürece aralıksız devam edecektir.”

Yeniçağ

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.