Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), gıda sektöründe ihracatı artıracak yeni bir alım heyeti programına imza attı. BTSO’nun Uluslararası Rekabeti Geliştirme Projesi (Ur-Ge) kapsamında 34 ülkeden 160’a yakın gıda sektörü temsilcisi, Bursalı firmalarla bir araya gelerek işbirliği yollarını aradı.
Ticari Safari ve Ur-Ge projeleri ile son 4 yılda dünyanın farklı coğrafyalarından 16 bini aşkın iş insanını Bursalı firmalarla buluşturan BTSO, gıda sektöründe yeni bir alım heyeti organizasyonu daha gerçekleştirdi. ‘Bursa Food Point’ kurumsal kimliğiyle Ur-Ge Projesi kapsamında düzenlenen alım heyeti programı ile 34 ülkeden 160 firma temsilcisi, Bursalı sektör temsilcileriyle buluştu. Merinos AKKM’de düzenlenen organizasyonda 50 Bursalı firma, stant açarak ürünlerini sergiledi.
“FİRMALARIMIZIN İHRACATÇI OLMASINI İSTİYORUZ”
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, Bursa’nın gıda sektöründe Türkiye’nin en önemli merkezlerinden birisi olduğunu söyledi. BTSO olarak sektörlerin ihracat odaklı büyümesine katkı sağlamak adına Küresel Fuar Acentesi, Ticari Safari ve Ur-Ge projelerini hayata geçirdiklerini ifade eden Onur, “Bursa’mızın sahip olduğu en önemli sektörlerinden birisi de hiç şüphesiz gıda sektörüdür. Üretim noktasında büyük potansiyele sahip olan firmalarımızın ihracat yolculuğunda her zaman yanında olduk, bundan sonra da olmaya devam edeceğiz” dedi.
“3 ALIM HEYETİNDE 450’DEN FAZLA İŞ İNSANINI GETİRDİK”
Geçtiğimiz sene düzenlenen 2 ayrı alım heyeti programında 300’den fazla yabancı iş insanını Bursalı firmalarla buluşturduklarını kaydeden Onur, “Sektörümüze yönelik 3. alım heyetinde 34 ülkeden 160 iş insanını Bursa’da ağırlıyoruz. Kentimiz gıda sektöründe önemli bir potansiyele sahip. Türkiye’nin dondurulmuş gıda üretiminin 3’te 2’si kentimizde gerçekleştiriliyor. Ülkemizin domates salçası üretiminin yüzde 70’i de Bursa’dan karşılanıyor. Bursa, gıda sektöründe sürükleyici bir kent konumda. Bursa’mızın gıda sektörüne yönelik potansiyelini artıran çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
TERCİHİMİZ BURSA
Nijer’in en büyük toptancısı Dantata Foods firmasının sahibi Tajudden Aminu Dantata, Bursa’da gördüğü misafirperverliği dünyanın hiçbir ülkesinde görmediğini söyledi. Gerçekleştirilen başarılı organizasyondan dolayı BTSO’ya teşekkür eden Dantata, “Bursalı firmalarla işbirliğimizi artırmak için buradayız. Gıda sektöründe tercihimiz Bursa” şeklinde konuştu.
TÜRKİYE BÜYÜK FIRSATLAR BARINDIRIYOR
Umman Sultanlığı’nın en büyük market zinciri Khimji Ramdas LLC yöneticilerinden Devendra Kumar Koladall, “Bursa’ya işbirliği için geldik. Bursa Food Point markası altında bir araya gelen firmalarlımızı tebrik ediyorum. Gerçekten sektörün büyük bir potansiyeli var. Türkiye, gıdada fırsatlar ülkesi olduğunu düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
“HİNDİSTAN’DA TÜRK MARKALARI ÇOK İLGİ GÖRÜR”
Hindistan Gıda İthalatçıları Birliği Kurucu Başkanı ve sektör temsilcisi Amit Lohana, Bursalı firmaların gıda pazarındaki potansiyelini ve gücünü yakından görme imkanı bulduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Hindistan ve Türkiye’nin son derece benzer özelliklerinin olduğunu görüyorum. B2B organizasyonunun iki ülke arasındaki ilişkileri artıracaktır. Türk ürünlerinin Hindistan’da çok ilgi göreceğine ve güzel bir pazar oluşturacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.
Organizasyona ağırlıklı olarak Körfez, Afrika ve Avrupa ülkelerinden yoğun katılım oldu. Alım heyetinde Niyerya, Somali, Uganda, Nijer, Sudan, Birleşik Arap Emirliklerinden de firmalar katılım sağladı. 2 gün sürecek alım heyeti organizasyonunun ardından yabancı iş insanları, Bursalı gıda sektörü firmalarının üretim tesislerini de inceleyecek.