enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
8°C
Bursa
8°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Az Bulutlu
8°C
Salı Az Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

Borç batağındaki Belediye sınırı aştı

Borç batağındaki Belediye sınırı aştı
03.11.2018 12:13
307
A+
A-

Sayıştay raporu, belediyenin adrese teslim ihale verdiğini belgeledi. Ayrıca raporda, belediyenin yasal borçlanma sınırını aştığı ve sorumlular hakkında herhangi bir işlemin yapılmadığının tespit edildiği vurgulandı.

Sayıştay’ın hazırladığı 2017 yılı Denetim Raporu’nda, Samsun’un Atakum İlçe Belediyesi‘nin, nasıl adrese teslim ihale verdiği ve kadrolaştığını gözler önüne serdi.

İHALE YÖNETMELİĞİNE AYKIRI ALIMLAR

Sayıştay raporunda, Atakum Belediyesi’nin, mevzuata aykırı olarak teknik şartname hazırlandığı, buna göre personel istihdam edildiğini ve mevzuata aykırı araç temin edildiği belirtti. Raporda, “364 adet Personel Belediye Hizmet Alanları Dahilinde Yapım-Bakım-Onarım İşi, Temizlik İşleri ile Muhtelif Daire Müdürlüklerine Hizmet Destek Alımı İşi” ile “12 Ay Süreli 14 Adet Çeşitli Araçlarla, 124 Personel İle Temizlik Hizmeti Alımı” işlerinde Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğine aykırılıklar görülmüştür” denildi.

ADRESE TESLİM İHALE İÇİN MARKA BELİRTİLDİ

Belediye tarafından hazırlanacak olan Teknik Şartnamenin rekabeti engelleyici hususlar içermemesi ve fırsat eşitliğini sağlamasının esas olduğunun vurgulandığı raporda, ihale kapsamında temin edilecek araç ve gereçler için belirli bir marka ve modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilmemesi gerektiği vurgulandı.

PERSONEL ALIMINDA USUZSÜZLÜK

Ayrıca, benzer şekilde personel hizmet alımı işleri kapsamında alınacak personellere ilişkin olarak personellerin niteliklerinin ne olacağı ile deneyim sürelerine ilişkin şartların teknik şartnameye konması ve yüklenici tarafından bunları kanıtlayıcı belgelerin işe başlamadan önce idareye ibraz edilmesi gerektiği belirtildi.

RAPORDA, İHALE VE PERSONEL ALIMI İLE İLGİLİ BÖLÜM ŞÖYLE

Atakum Belediyesinde yapılan incelemelerdeOnur Grup Kent Hizmetleri Hazır Yemek Özel Öğrenci Yurdu İnşaat Paz. Taah. Tic ve San. Ltd. Şirketiyüklenimindeki “364 adet Personel Belediye Hizmet Alanları Dahilinde Yapım-Bakım-Onarım İşi, Temizlik İşleri ile Muhtelif Daire Müdürlüklerine Hizmet Destek Alımı İşi”ne ait Teknik Şartnamenin “Çalıştırılacak İşçiler ile İlgili Hususlar ” başlıklı 6’ncı maddesinde personel alımında şart koşulan niteliklerin ve deneyim sürelerinin mevzuat hükümlerine açıkça aykırı olduğu görülmüştür.

Örneğin; “konusunda deneyimli 75 adet Vasıflı 1 Personel”, “konusunda deneyimli 10 adet Vasıflı 2 Personel”, “hizmet alanı dahilinde görevlendirilecek 7 adet Şoför 1, 8 adet Şoför 2, 20 adet Şoför 3”, “hizmet alanı dahilinde görevlendirilecek konusunda deneyimli 20 adet Usta 1, 8 adet Usta 2, 5 adet Usta 3…”, “konusunda deneyimli 18 adet Operatör 1, 5 adet Operatör 2”… gibi muğlak ifadeler ile 364 personel alımı yapılmıştır.

Aynı işe ait Teknik Şartnamenin 8’inci maddesinde “bu iş kapsamında istenen araçların teknik özellikleri” tanımlanırken, “belirli bir marka veya modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilemez” hükmüne açıkça aykırılık teşkil edecek şekilde detaylandırıldığı görülmüştür.

Görüleceği üzere personellerin nitelikleri ve deneyim sürelerine ilişkin muğlak ifadeler ile istenen araçların teknik detaylarının belirli bir marka ve model işaret etmesi, ihaleye katılacak firmalar açısından birim fiyat tekliflerinin oluşturulmasını imkansız hale getirecek, ihaleye katılımı sınırlayacak ve rekabeti engelleyerek ihalenin temel ilkelerine aykırılık teşkil edecektir.”

BELEDİYE SINIRI AŞTI

Raporda, 2017 yılsonu itibariyle Atakum Belediyesinin yasal borçlanma sınırını 49 milyon 55 bin 772 TL aştığı belirlendi.

Belediyeler görev ve hizmetlerinin gerektirdiği giderleri karşılamak amacıyla borçlanabilecekleri ancak hem büyükşehir belediyeleri hem de büyükşehir olmayan belediyeler için borçlanmada yasal bir üst sınırın mevcut olduğu işaret edilen Raporda, bu sınır şöyle belirtildi:

“Belediye ve bağlı kuruluşları ile bunların sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları şirketlerin, faiz dâhil iç ve dış borç stok tutarının en son kesinleşmiş bütçe gelirleri toplamının yeniden değerleme oranıyla artırılan miktarı kadarken, büyükşehir belediyelerinde ise bu miktarın bir buçuk katıdır. Bu yasal sınırlamaya uygun hareket etmeyen yetkililer hakkında ise Türk Ceza Kanunun görevi kötüye kullanmaya ilişkin hükümleri öngörülmüştür.”

Atakum Belediyesinde yapılan incelemelerde, yasal borçlanma sınırının 49 milyon 55 bin 772 TL aşıldığı ancak sorumlular hakkında herhangi bir işlemin yapılmadığı tespit edildi.

– 2016 yılı Kesinleşmiş Bütçe Geliri: 69.642.806,64 TL,

– 2017 için Yeniden Değerleme Oranı: % 14,47,

– Yasal Olarak Borçlanma Üst Sınırı: 69.642.806,64 TL*% 14,47 = 79.720.120,76,

– 31.12.2017 itibariyle Fiili Toplam Borç Stoku (Anapara + Faiz): 128.775.893,38 TL,

– Borçlanma Sınırını Aşan Miktar:128.775.893,38- 79.720.120,76 = 49.055.772,62 TL

Bülent Karslıoğlu

Odatv

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.