Boeing’in 30 binden fazla çalışanı, yüzde 35 zam teklifini reddederek 13 Eylül’de greve başlamıştı. Sendika oylamasında, yüzde 35 maaş artışı, iyileştirilmiş sağlık yardımları ve 7 bin dolarlık ikramiye içeren teklif yüzde 64 karşı oyla kabul edilmemişti. İşçiler, yüzde 40 zam ve eski emeklilik sistemine dönülmesini talep ediyordu. Boeing’in yüzde 38 zam teklifi ise onaylandı ve yeni sözleşmede işçilere 12 bin dolarlık ikramiye verilecek. İşçilerin 12 Kasım’a kadar işbaşı yapması bekleniyor.
Yaklaşık yedi haftalık grev, Boeing’in en çok satan 737 ve 777 jetlerinin üretimini neredeyse durdurmuştu. Son 10 yılda ücret dondurmasını kabul eden işçiler, bu yıl belirgin bir artış talep etmişti. Ancak Boeing, 12 Ekim’de çalışanlarının yüzde 10’unu işten çıkaracağını açıkladı. CEO Kelly Ortberg, şirketin rekabetçi kalması ve müşterilerine hizmet vermesi için yapısal değişikliklerin gerekli olduğunu belirtti. İş gücü azaltımının yöneticileri, müdürleri ve diğer çalışanları kapsayacağını belirten Ortberg, Boeing’in iş gücünü yüzde 10 oranında küçültme planını duyurdu. ABD basını, işten çıkarmaların yaklaşık 17 bin Boeing çalışanını etkileyeceğini bildirdi.
Boeing, 2018 ve 2019’da yaşanan kazalardan bu yana 27 milyar dolar zarar etti. Gelirleri azalsa ve borçları artsa da Boeing’in 500 milyar doları aşan bir sipariş birikimi bulunuyor.