enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,6406
EURO
36,5997
ALTIN
2.938,95
BIST
9.639,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
12°C
Bursa
12°C
Az Bulutlu
Perşembe Açık
15°C
Cuma Parçalı Bulutlu
16°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
14°C
Pazar Yağmurlu
11°C
Advert

Audi yeni markasını duyurdu: İkonik 4 halkalı logoya veda

Audi yeni markasını duyurdu: İkonik 4 halkalı logoya veda
27.11.2024 21:12
5
A+
A-

Audi, Çin Pazarını Hedefleyen Yeni Elektrikli Araç Markası Duyurdu

Audi, Çin’de genç tüketicilere yönelik yeni bir elektrikli araç (EV) markası tanıttı. İlginç bir şekilde, bu yeni marka şirketin 92 yıllık ikonik dört halka logosunu taşımayacak ve sadece “AUDI” ismiyle tanıtılacak.

Alman Volkswagen grubuna bağlı olan Audi, yeni markayı Çin’in Rhine-Neckar Metropol Bölgesi’nde tanıttı. İlk araç, Şanghay’da gerçekleştirilen bir etkinlikte gösterildi ve tamamen elektrikli bir sportback konsept olarak öne çıktı. Şirket, bu seriyi 2024 yazında piyasaya sürmeyi planlıyor.

Yeni Marka Gençler Arasında İlgi Görecek

Audi’nin CEO’su Gernot Dollner, “Otomotiv sektörü tarihinin en büyük dönüşümünü yaşıyor. Çin’deki iş ortaklıklarımız sayesinde bu dönüşümde önemli bir rol oynuyoruz” açıklamasında bulundu. Dollner, Çin’de 2023 yılında yaklaşık 26 milyon otomobil satıldığını vurgularken, bu yeni markanın genç tüketiciler arasında büyük ilgi göreceğini belirtti.

Yeni marka, Audi’nin Çinli otomotiv devi SAIC ile ortaklaşa geliştirdiği bir otomotiv mimarisi üzerine inşa edildi. Araçların yerel tedarikçiler ve teknolojilerden faydalanılarak üretileceği açıklandı. Özellikle genç sürücülerin ilgisini çekmek amacıyla ileri seviye sürücü destek sistemleri ve modern tasarım unsurlarına öncelik verilecek.

Çin Pazarına Kaybettiği Payı Geri Kazanmak İstiyor

Bu hamle, Audi’nin Çin pazarında kaybettiği pazar payını geri kazanmayı hedeflediğini gösteriyor. Şirket, Çin’deki lüks otomobil sahiplerinin ortalama yaşının 35 olduğunu ve bu yaş grubunun teknolojiye daha yatkın olduğunu ifade ediyor. Audi, otonom sürüş ve sürücü destek teknolojilerinde Avrupa’ya kıyasla daha az regülasyonun bulunduğu Çin’de bu avantajı kullanmayı planlıyor.

Yeni AUDI markasının araçlarında dört halka logosu yer almayacak. 1932’de Auto Union’un kuruluşunu simgeleyen bu logo, Çin pazarına yönelik araçlarda yerini sade bir şekilde “AUDI” yazısına bırakacak. Audi, bu değişimin Çin’in genç nesline hitap etme stratejisi kapsamında yapıldığını ifade etti.

Bu karar, otomotiv dünyasında hem merak hem de eleştiriyle karşılandı. Audi, geçmişte de Çin pazarına yönelik stratejik hamlelerle öne çıkmıştı. Şirket, 1988 yılında Çin’de First Automobile Works (FAW) ile ortaklık yaparak lüks otomobilleri ilk kez bu pazara getirmişti. Bugün ise SAIC ile ortaklaşa geliştirilen bu yeni EV serisiyle daha cesur bir adım atmış oldular.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.