Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. işbirliğiyle bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün kalbinin atacağı Junioshow Fuarı 4 Temmuz Çarşamba günü kapılarını açıyor. Fuara, BTSO’nun Ticari Safari Projesi ve TÜYAP’ın girişimleriyle 50 ülkeden 1000’e yakın yabancı alıcı gelecek.
Bebe çocuk konfeksiyonu sektöründe Türkiye’nin üretim üssü Bursa’da Junioshow Fuarı heyecanı bu yıl ikinci kez başlıyor. BTSO, TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. ve Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde gerçekleştirilecek fuarda 110 firma stant açacak. Bebe-çocuk konfeksiyonu sektöründe yürüttüğü 2 ayrı Uluslararası Rekabeti Geliştirme Projesi’nin (Ur-Ge) yanı sıra TÜYAP’ın yurt dışı ofislerinin çalışmaları ile 50 ülkeden 1000’e yakın yabancı alıcı fuar için Bursa’ya gelecek.
JUNIOSHOW BİR DÜNYA MARKASI
BTSO olarak kent ekonomisine değer katan ve sektörleri büyüten çalışmaları hız kesmeden sürdürdüklerini kaydeden BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Uluslarası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı’nın 4-7 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirileceğini kaydetti. 0-12 yaş arası bebe ve çocuk hazır giyim sonbahar – kış kreasyonlarının fuarda görücüye çıkacağını ifade eden Başkan Burkay, “Bursa, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe büyük bir potansiyele sahip. Özellikle Vişne Bölgesi, Türkiye’deki bebe ve çocuk konfeksiyonu konusunda önemli bir kümelenme merkezi konumunda. Sektörümüz fuarcılıkta rol model bir konuma yükseldi. Junioshow sadece bölgemizde ve ülkemizde değil, dünya tarafından kabul edilen bir organizasyona dönüştü” ifadelerini kullandı.
YENİ İŞBİRLİKLERİNİN KAPISI ARALANIYOR
BTSO Başkanı Burkay, fuarın bebe ve çocuk konfeksiyonu üretimi yapan firmaların rekabetçiliğine ve ihracatına büyük güç kattığını söyledi. Bursalı firmaların Türkiye bebe ve çocuk konfeksiyonu üretimini yüzde 80’ine yakınını tek başına karşıladığını da dile getiren Burkay, Ar-Ge ve tasarım unsurlarıyla oluşturulan bir ürünü marka haline getirmenin en önemli yollarından birisinin fuarlar olduğunu kaydetti. İbrahim Burkay, “Küresel Fuar Acentesi, Ticari Safari ve Ekonomi Bakanlığımızın destekleriyle devam eden Ur-Ge projelerimizle firmalarımızın küresel arenada birer oyuncu olmasını istiyoruz.” dedi.
Başkan Burkay, ‘Çocukların Hayal Gücü’ teması ile 3. kez gerçekleştirilen Genç Tasarımcılar Yarışması’nda dereceye giren üniversite öğrencilerine törenle hediye verileceğini sözlerine ekledi.
110 FİRMA STANT AÇACAK
Yerli ve yabancı bebe-çocuk konfeksiyonu sektörünü bir araya getiren fuarı değerlendiren TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Junioshow Fuarı’nda 0-12 yaş arası bebe ve çocuk hazır giyim sektörünün ‘sonbahar – kış’ konsepti ürünlerinin sergileneceğini kaydetti. Ersözlü, yerli üretici ile hem yerli hem de yabancı alıcıların ortak ticaret yapmasına olanak sağlayan fuarın 110 firmanın katılımı ile özel dekor stantlardan 3 ayrı salondan oluşan 20 bin metrekarelik alanda kapılarını açmaya hazırlandığını dile getirdi. Ersözlü, “Junioshow, Bursalı önemli üreticilerin belirlediği tekstil modasını sektör profesyonelleri ile global bir platformda buluşturmaya hazırlanıyor. Fuarda oluşacak iş bağlantıları ile sektörün ihracatçı kimliğine güç katacak. Fuar aynı zamanda katılımcı firmaların Ar-Ge çalışmalarını artırmaya, kalite odaklı üretim anlayışlarını tasarım ve teknolojiye yaptıklarını yatırımlarla geliştirmeye teşvik ediyor. ” dedi.
SEKTÖRÜN KALBİ BURSA’DA ATIYOR
Fuar boyunca sektörün kalbinin Bursa’da atacağını belirten BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, “Her yıl üzerine katarak gelişen fuarımız, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe ülkemizin üretim üssü konumunda bulunan şehrimizin gücünü ispatlıyor. Yerli ve yabancı alıcılar, fuarımızda sonbahar-kış sezonunun ürünlerini bulabilecekler. Tekstilin başkenti konumunda bulunan Bursa’mız, Junioshow ve benzeri sektörel fuarlarla da adından fuarcılık alanında da söz ettiriyor ve ettirmeye devam edecektir. Sektörümüze önemli katkıları bulunan Bursa Ticaret ve Sanayi Odamızın kıymetli Başkanı İbrahim Burkay ve ekibine teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.
50 ÜLKEDEN İŞ İNSANI GELİYOR
Yalnızca toptan satışın yapılacağı bir platform olan fuara; TÜYAP yurt dışı ofislerinin çalışmaları ve BTSO’nun Ekonomi Bakanlığı destekleriyle yürüttüğü Ur-Ge projeleri kapsamında; Azerbaycan, Beyaz Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Bosna Hersek, Bulgaristan, Cezayir, Fas, Filistin, Gürcistan, Güney Afrika, Irak, İngiltere, İran, İsrail, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Kuveyt, Libya, Lübnan, Makedonya, Mısır, Özbekistan, Polonya, Romanya, Rusya, Sırbistan, Sudan, Suudi Arabistan, Ukrayna, Umman, Ürdün ve Yunanistan olmak üzere 50 ülkeden 1000’e yakın iş insanı işbirliği için Bursa’ya gelecek. Yurt içinden ise İstanbul, Gaziantep, İzmir, Ankara ve Denizli başta olmak üzere 45’den fazla şehirden gelecek sektör temsilcisi fuarda firmalarla önemli iş birliği görüşmesi yapacak.