enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
8°C
Bursa
8°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Az Bulutlu
8°C
Salı Az Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Advert

Yazılı medyanın tirajı yerlerde!

Yazılı medyanın tirajı yerlerde!
13.06.2019 09:38
353
A+
A-

Yazılı medyanın tirajı yüzde 33 düştü… Reuters: raporda televizyonun Türkiye’de en önemli haber aracı olarak yerini koruduğu tespiti yer aldı.

Raporda yazılı gazete ve dergilerin yıllık tirajının 2013-2017 arasında yüzde 33 düşüş gösterdiği kaydedildi.

Oxford’da yer alan Reuters Gazetecilik Araştırmaları Enstitüsü’nün 2019 yılına ilişkin Dijital Haberler Raporu’nda Türkiye’ye ilişkin de tespitler yer aldı.

DW Türkçe’nin aktardığı habere göre, söz konusu raporun Türkiye bölümünde Doğan Medya Grubu bünyesindeki basın organlarının Demirören Holding’e geçmesinin ve Habertürk ile Vatan gazetelerinin yazılı basın hayatlarına son vermesinin ardından ülkede medyada yaşanan son gelişmelere dikkat çekildi.

Raporda ayrıca yazılı gazete ve dergilerin yıllık tirajının da 2013-2017 arasında yüzde 33 düşüş gösterdiği kaydedildi.

Raporda Türkiye’de televizyonun hala en önemli haber takip aracı olduğuna da dikkat çekildi.

Yazılı basına ilginin ise azalmakla birlikte uluslararası standartlara göre hala yüksek olduğu belirtildi.

Raporda ayrıca podcastlerin kullanımında da artış görüldüğü; bunların haber içeriklerinin yanı sıra, spor, edebiyat, bilim ve İngilizce öğreniminde giderek daha yaygın olarak kullanıldığı bilgisi yer aldı.

Sosyal medya mecralarının ise özellikle gençler tarafından yaygın olarak tercih edildiği, sosyal medya platformları ve mesajlaşma uygulamaları arasında yüzde 49 ile YouTube’un en yaygın kullanılan platform olduğu belirtildi.

YouTube’u yüzde 47 ile Facebook takip ederken, WhatsApp yüzde 33 ile üçüncü sırada, Instagram ise dördüncü sırada yer aldı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.