Eğlenceli Deneyimler Eğitimin Bir Parçası Olsun
Birleşik Krallık’taki dört bilim kuruluşu, öğrencilerin kavramları gerçek yaşamla bağlantılandırabilmeleri için eğlenceli deneyimleri eğitim müfredatına dahil etmeyi öneriyor.
Kuruluşlar, müfredatın gözden geçirilmesinin “eşitlik sorunu” olduğunu ve sınıflarda deneyimler sağlamanın öğrencilerin fikirleri için kanıt oluşturmalarına yardımcı olacağını bildiriyor.
Kimya, Fizik ve Biyoloji İçin Öneriler
Kimya için bir öneri, öğrencilerin 11 yaşına geldiklerinde sıcaklığın işleyişini ve ısıtma ile soğutmanın maddeleri nasıl değiştirdiğini anlamalarıdır.
Fizik için bir öneri ise, çocukların gürültü yapmaktan hoşlanmaları nedeniyle, gürültü aracılığıyla ses perdesi ve hacim gibi kavramların öğretilebileceğidir.
Biyoloji için bir öneri, öğrencilerin yeşil alanların değerini öğrenmek, sınıflarında sebze yetiştirmek ve yerel bahçe merkezlerini ziyaret etmek yoluyla canlı organizmaların yaşam döngülerini deneyimlemeleridir.
Müfredat değişikliklerinin 2025 yılının eylül ayında yürürlüğe girmesi planlanıyor.