Türsab Başkanı Firuz Bağlıkaya Turizmde 2022 Hedefi; 45 Milyon Ziyaretçi, 35 Milyar Dolar Gelir Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) 42. Meslek Komitesi Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya ve sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, son iki yıldır pandemi ile mücadele eden turizm sektöründe artık kayıpları telafi etme dönemine girdiklerini belirterek, “2022 yılında 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri hedefliyoruz.” dedi. Turizm sektörü temsilcilerinin yer aldığı 42. Meslek Komitesi’nin Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya’nın katılımı ile gerçekleştirildi.
EKONOMİ – Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) 42. Meslek Komitesi Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya ve sektör yetkililerinin katılımı ile gerçekleştirildi. TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, son iki senedir pandemi ile mücadele eden turizm piyasasında artık kayıpları telafi etme dönemine girdiklerini belirterek, “2022 senesinde 45 000 000 ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri amaçlıyoruz.” dedi.
Turizm sektörü temsilcilerinin yer aldığı 42. Meslek Komitesi’nin Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya’nın katılımı ile gerçekleştirildi. Pandemi sürecinde turizm piyasasına yönelik yapılan çalışmalar ve 2022 yılı beklentilerinin değerlendirildiği toplantıya, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ın beraberinde BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Irmak Aslan, Meclis Divan Katibi Gülçin Güleç, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Ölçüoğlu, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi ve BTSO Meclis Üyesi Hasan Eker, TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu, 42. Meslek Komitesi Başkanı Gülşen Erice, BTSO Meclis, Komite ve Konsey üyeleri ile turizm seyahat acenteleri katıldı.
BTSO Başkanı İbrahim Burkay, turizm ve konaklama piyasasının pandeminin son iki senede en fazla etkilediği sektörlerin başında geldiğini ifade etti. Küresel ekonominin yüzde 3,7 daraldığı pandemi senesinde sektörün nerdeyse yarı yarıya küçüldüğünü anımsatan Başkan Burkay,
“2019 senesinde 9,2 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşan turizm sektörü 2020 senesini 4,7 trilyon dolar büyüklükle kapattı. Sektörün global ekonomiden aldığı ortalama yüzde 10’luk pay yüzde 5,5 seviyesine kadar geriledi. Pandemi döneminde global ölçekteki istihdam 62 milyon azalarak 272 milyona indi. Sektör, yalnızca bir senede toplam istihdamının yüzde 18,5’ini kaybetti. Ülke ekonomimiz için çok büyük bir öneme sahip olan sektörümüzün yeni başarılara odaklanması adına devletimizin destekleri ve gelecek dönem stratejileri kritik önem arzetmektedir.” dedi.
Ekonomide son zamanlarda yaşanan gelişmeler sebebiyle firmaların geleceğe yönelik öngörü yapmakta zorlandıklarını belirten Başkan Burkay, dünya ekonomilerinde yaşanan enflasyonun iş dünyası için temel problemlerden biri olmaya devam ettiğini söyledi. Döviz kurlarında yaşanan yüksek dalgalanmaların da piyasaları etkilediğini ve öngörülebilirliği azalttığını dile getiren Burkay,
“Bu dönemde iş dünyamızın önceliği piyasaların istikrara kavuşması ve belirsizliklerin ortadan kaldırılması adına finansal alanda proaktif politikaların hızla hayata geçirilmesidir. Ekonomide cari açığın kapatılması amacıyla yeni bir model belirleyen ülkemiz için turizm sektörü de artık çok daha stratejik bir önem arzetmektedir. BTSO olarak pandemi döneminde sektörümüzün yaşadığı problemleri çözüme kavuşturmak adına önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy ve üst düzey isimlerin katılımı ile istişare toplantıları düzenledik. Komitelerimizden gelen tüm talepleri TOBB ve ilgili Bakanlıklara ilettik. Kira uyuşmazlıklarını çözüme kavuşturmak adına kanun taslağı hazırladık. Önümüzdeki süreçte de Bursa’nın turizmden hak ettiği payı alabilmesi adına çalışmalarımıza devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, son iki senedir pandemi ile mücadele eden turizm piyasasında artık kayıpları telafi etme dönemine girdiklerini söyledi.
“Nihayet yüzümüzü umutlu bir geleceğe dönmüş durumdayız.” diyen Bağlıkaya, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gelinen noktada Omicron varyantı endişe yaratmaya devam etse de aşının yaygınlaşması ve Covid-19 tedavisinde kullanılacak ilaçların kullanım izinlerinin çıkmaya başlaması 2022’nin çok daha iyi bir yıl olacağı konusunda umutlarımızı artırıyor. Yeni hedeflere odaklanacağımız, sektörümüzü çok daha iyi yarınlara hazırlamamız gerekli olan bir sürece girmiş bulunuyoruz. 2022 senesinde 45 000 000 ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri amaçlıyoruz.”
Firuz Bağlıkaya, yeni kuşakların beklentileri ve teknolojinin gelişmesi ile sektörde önemli farklılıkların yaşanacağını, sanal, artırılmış ve karma gerçeklik kavramlarının turizmde de kullanılacağı bir dönemin başlayacağına dikkati çekti. Hijyen ve güvenliğin ilk sırada yer aldığı, doğa tatillerinin ön plana çıktığı, küçük ve butik otellerin tercih edildiği, kamp-karavan tatillerine ilginin artarak devam edeceğini dile getiren Bağlıkaya,
“Pandemi sürecinde tatillerde kalış süreleri de uzadı. Bu eğilim de devam edecek. Dolayısıyla yeni dönemde turizm ürünlerinin kişiselleştirilmesi ve yeni talebe anında cevap verilmesi çok büyük bir önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin turizm amaçlarına kış ve termal turizm ilk sırada olmak üzere gastronomi, kültür-kongre, eko ve şehir turizmi ile ön plana çıkan Bursa’nın da katkısının büyük olacağına inandığını dile getiren Bağlıkaya, şöyle konuştu:
“Bugüne kadar kamu ve özel sektör iş birliğinde Bursa’da turizmin geliştirilmesi adına çok önemli ve kıymetli adımlar atıldı. Tanıtım ve pazarlama konusunda destinasyon bazlı çalışmalar hazırlanması ve destinasyon odaklı çalışmalar yapılması daha yerinde olacaktır. Bursa’nın çok ciddi bir kültür turizmi potansiyeli bulunuyor. Pazarlama çalışmalarını Orta Doğu ülkeleri gibi mevcut pazarların beraberinde İspanya, Almanya, Japonya, İtalya, Fransa, Avusturya, Polonya gibi bölge için yeni olan pazarlara da yoğunlaştırmak gerekmektedir.”
BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Ölçüoğlu, pandemi döneminde sektörlerin problemlerini çözülmesi adına Kültür ve Turizm Bakanlığı ilk sırada olmak üzere kamu kurumları ile ortak istişare toplantıları düzenlediklerini söyledi. BTSO olarak Bursa’da GastroFest programı düzenlemeyi amaçladıklarını belirten Ölçüoğlu, “Türkiye’nin pek çok şehrinde bu etkinlikler düzenleniyor. Bu organizasyonlar mutfak ve yeme içme ile alakalı olsa da amacımız misafirlerin konaklama sayılarını artırmak. Diğer taraftan HİSER projemiz kapsamında yurtdışı programları düzenlemeyi istiyoruz. Bu proje bizim gözbebeğimiz.” dedi.
Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, Bursa’nın ‘2022 Yılı Türk Dünyası Kültür Başkenti’ seçildiğini anımsatarak,
“2 senedir ertelenen Dünya Göçebe Oyunları 2022’de İznik’te yapılacak. Türk dünyasından binlerce sporcunun katılacağı bir etkinlikten bahsediyoruz. Bu konu hakkında bakanlığımızla toplantılar yapıyoruz. 2022 senesinde Mudanya Mütarekesinin 100. Yılı nedeniyle programlar düzenlemeyi planlamaktayız. Kentimize değer katmak için gece gündüz çalışmaktayız. Kent dinamiklerinin bu konu da özverili bir çalışması var. Turizmde 2022 senesinde ayrı bir Bursa olacağına inanıyorum.” diye konuştu.