enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Kar Yağışlı
7°C
Bursa
7°C
Hafif Kar Yağışlı
Pazar Karla Karışık Yağmurlu
8°C
Pazartesi Açık
8°C
Salı Az Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
12°C
Advert

Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi

Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi
26.02.2024 08:37
46
A+
A-

Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi Türkiye’nin ilk kamyon üreticisi olan ASKAM, kepenk indirdi, tarihe karıştı.

Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi

Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi

EKONOMİ – Türkiye’nin ilk kamyon üreticisiydi! 62 yıllık dev şirket ekonomik krize dayanamadı, kepenk indirdi 1962 yılında kurulan ABD merkezli Türk kamyon ve ticari araç üreticisi ASKAM, Türkiye’nin en büyük kamyon üreticisi olmayı başardı. Uzun süre faaliyet gösteren bu dev firma, sonraki yıllarda zorlu bir sürece girdi ve faaliyetlerini sonlandırdı.

DODGE, FARGO, DESOTO MARKA KAMYONLARI ÜRETTİ

Chrysler, 1962’de Orta Doğu’da bir pazar payı elde etmek amacıyla Türkiye’ye adım attı ve Çiftçiler Holding ile birlikte ortak bir girişim başlattı.

Bu girişimin %60’ı Chrysler’a, %40’ı ise Çiftçiler Holding’e aitti. İşbirliği başladıktan sonra Dodge, Fargo, DeSoto gibi markalar altında kamyon satışları gerçekleştirildi. Ancak beklenen başarı sağlanamadı ve şirketin ayrılma süreci başladı.

2000 YILINDA ÇIKAN EKONOMİK KRİZ FİRMAYI VURDU

Firmanın karlılığı zirve yapmışken 2000 yılında küresel bir ekonomik kriz patlak verdi. Bu kriz, şirketi etkisi altına aldı, üretimin durmasına neden oldu.

Krizin nedeni, hammaddenin Dolar cinsinden alınması, borçlanma ve borcun geri ödenmemesi olarak belirtildi.

Şirket, bu zorlu dönemin sonucunda ASKAM adını benimsemeye karar verdi. 2002 yılında Daimler Benz ve Chrysler’in birleşmesiyle firma, ASKAM Kamyon İmalat ve Ticaret A.Ş. olarak yeniden yapılandı.

917471edcdf2b9f88855e41319916c904776716f.jpeg

ASKAM, yaptığı bir dizi hamle ve çabaya rağmen istediği seviyeye ulaşamadı. Özellikle BMC, Mercedes ve Ford gibi önde gelen firmaların gerisinde kaldı.

Şirket, 2007 yılında kamyon üretimini durdurdu. Fakat 2014 yılına kadar yedek parça satışına devam etti.

Günümüzde Çiftçiler Holding’in resmi sitesinde ASKAM için “Yeniden yapılanma doğrultusunda çalışmalar devam etmektedir” deniliyor.

Kaynak: Halk TV

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.