enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5176
EURO
36,4214
ALTIN
2.963,66
BIST
9.142,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
6°C
Pazar Çok Bulutlu
7°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Tüketici güveni temmuzda düştü

Tüketici güveni temmuzda düştü
23.07.2024 10:11
8
A+
A-

Tüketici Güven Endeksi Temmuz’da Düştü

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) işbirliğiyle yapılan tüketici eğilim anketine göre, tüketici güven endeksi Temmuz ayında %3,1 oranında azalarak 75,9’a geriledi.

“Tüketici güven endeksi, 100’ün üzerinde ise tüketiciler gelecek hakkında iyimser, 100’ün altında ise kötümser olarak nitelendiriliyor. Bu endeks, tüketicilerin ekonomiye yönelik beklentilerini ve dayanıklı tüketim malı alımı yapma olasılıklarını ölçümlüyor.”

Güncel Durumda Hanenin Maddi Durumu

“Tüketicilerin mevcut dönemdeki hanelerinin maddi durumu ile ilgili görüşleri baz alınarak oluşturulan endeks değeri, Temmuz’da bir önceki aya göre %5,4 düşüşle 60,4’e indi. Bu, tüketicilerin mevcut finansal durumları hakkında daha az iyimser olduklarını gösteriyor.”

Gelecek 12 Aylık Beklentiler

“Gelecek 12 aylık dönemde hanelerinin maddi durum beklentileri %4,2 azalarak 75,9’a geriledi. Tüketiciler, hanelerinin finansal durumunun gelecekte daha az iyileşeceğini öngörüyorlar.”

“Gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durum beklentileri ise %7 düşüşle 70,8’e indi. Bu, tüketicilerin ekonominin gelecekte daha az iyileşeceğine inandıklarını ortaya koyuyor.”

“Gelecek 12 aylık dönemde dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi %2,6 yükselişle 96,5’e çıktı. Bu, tüketicilerin gelecekte dayanıklı mal alımı yapma olasılığının arttığını gösteriyor.”

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.