Trendyol kimin? Trendyol’un sahibi kim? 25 000 000′ u aşkın üyesi olan online alışveriş sitesi Trendyol, bugünlerde wayfair skandalı ile gündeme geldi ve herkes Trendyol kimin sorusunu sordu. Wayfair’de olduğu gibi, Trendyol da çocuk isimleri taşıyan sıradan fakat yüksek fiyatlı satışa koyulan ürünlerin ortaya çıkması sonrası Trendyol’dan konuyla alakalı açıklaması yapıldı. Peki Trendyol sahibi kim? Trendyol kurucusu Demet Mutlu kim, eğitimi ne? Detaylar haberimizde…
Trendyol kimin? Trendyol’un sahibi kim?
Trendyol kimin? Trendyol’un sahibi kim? 2019 senesinin ilk yarısında 25 000 000 kullanıcıya ulaşan Trendyol’un 12 000 000 aktif üyesi bulunuyor. Günde yaklaşık 550 bin ürün satışı gerçekleştiren Trendyol’un senelik ürün satış adedi ise
200 000 000. Bu ürün satışını kaç siparişle yapmış olduğu ise açıklanmadı.
Demet Mutlu master eğitiminin ikinci senesinde, kendi işini kurma fikri ağır basınca Harvard’ı yarım bırakmıştır. Kendi hayalini kurmuş olduğu işi yapmak isteyen Mutlu,
300 000 dolar sermaye ile Bebek’teki evinin salonunda kuruduğu Trendyol’u 2010 yılı mart ayında yayına geçirerek, siteyi ilk 16 ayda değeri 150 000 000 dolar olan bir şirket haline getirmiştir.
Mynet’in kurucusu Emre Kurttepeli sitenin ilk yatırımcısı olmakla beraber, daha sonra online alışveriş alanında ünlenen Sidar Şahin de sitenin ortakları arasında yer almıştır.
Kleiner Perkins Caufield ve Byers şirketinden yatırım alan Trendyol 2010 yılına geldiğimizde cirosunu 34 milyon 33 bin 478 dolara ulaştırmayı başarmıştır.
Facebook adresi üstünde de e-mağaza imkanları bulunan marka 2013 senesinde Maslak’taki yeni ofisine taşınmış, daha sonra bu binaya Trend Store’u açmıştır.
Demet Mutlu, Trendyol’u kurmadan önce İsviçre, Japonya, ABD ve Türkiye’de finans, pazarlama ve iş geliştirme alanlarında çalışıp, kendisini geliştirmiştir.
Mutlu, farklı ülkelerde ofis açmak yerine depolar açmayı ve büyümesini Orta Doğu ve Türkî Cumhuriyetler’de sürdürmeyi planlıyor
22 Ağustos 1981’de Amerika’nin New York kentinde dünyaya geldi. Liseyi İtalya’da okuduktan sonra New York Üniversitesi Ekonomi bölümünü birincilikle bitiren Demet Mutlu, daha sonra ise Harvard’da MBA’e (Master Of Business Administration) kabul edildi.
Demet Mutlu, lise öğrenimini İtalya’da yapmıştır. Liseden mezun olmasının ardından New York Üniversitesi Ekonomi Bölümünü birincilikle bitiren Demet Mutlu;
ardından Harvard Üniversitesi’ndeMBA’e (Master Of Business Administration) kabul edilmiştir.
Demet Mutlu master eğitiminin 2. yılında, kendi işini kurma fikri nedeniyle Harvard’ı yarım bıraktı.
Demet Mutlu, İstanbul’da 300 000 dolar sermaye evinin salonunda kuruduğu Trendyol’u 2010 yılı mart ayında yayına geçirdi.
Demet Mutlu, siteyi ilk 16 ayda değeri 150 000 000 dolar olan bir şirket haline getirdi.
İnşaatçı baba, bankacı anne
New York’ta doğdum.
Babam işadamı, inşaat projeleri yapardı. Hem New York’ta, hem Türkiye’de.
Annem ise Citibank’ta çalışıyordu.
Babam (Bilal Mutlu) genç yaşta
New York’a gitmiş. Şu an 76 yaşında ve halen aktif.
Aslen Ankaralı.
Annem ise Adanalı.
Tarsus ABDn’da okumuş, sonra İstanbul ardından New York. Orada da babamla tanışmışlar.
İkisinin de yoğun iş hayatı vardı. Benim için güzel rol model oldular.
Bana küçük yaştan itibaren hep ‘yapabileceğim’ anlatıldı. New York’ta esasında 3 yıl kaldım.
Sonra İngiltere’de ilk okulun 3, 4 ve 5’inci sınıflarını okudum. İtalya’da da lise okudum. New York’ta işletme eğitimi aldım. Türkiye’ye döndüm.
Popülert bir haber platforumunun kurucusu Emre Kurttepeli Trendyol’unilk yatırımcısıdır. Ayrıca,online alışveriş alanında isim yapan Sidar Şahin de Trendyol’un ortakları arasında yer aldı.
Trendyol’un kurucusu Demet Mutlu bu alışveriş sitesini kurmadan önce
İsviçre, Japonya, ABD ve Türkiye’de finans, pazarlama ve iş geliştirme alanlarında çalışmıştır.
2010 senesinde yayına başlayan Trendyol Grup, Türkiye’de moda online alışveriş sektöründeki alışveriş sitesidir. Trendyol Grup markaları arasında Trendyol.Com, Modagram.Com ve Milla by trendyol bulunmaktadır.
2018 senesinde Trendyol’un % 75’i, Çin merkezli alışveriş devi ‘Alibaba’ tarafından 728 milyon dolara satın alındı.
1000’i aşkın çalışanı ile 10 milyondan fazla üyesi bulunan Trendyol, Türk tasarımcılarının ürünlerini satışa sunan ilk sitedir.
Demet Mutlu siparişlerinin çoğunu İstanbul, Ankara ve İzmir’den aldığını söylüyor, ancak siparişlerin % ellisi ise Anadolu kentlerinden geliyor.
Üye sayısı 4 milyonu aşan Trendyol, günden güne büyüyen bir marka olmuş bulunmakta.
Tüm dünyayı sarsan ve sosyal ağlarda infial yaratan Wayfair skandalı
Türkiye’nin en büyük online alışveriş sitelerinden bir tanesi olan Trendyol ile bağlantısı olduğu iddia edildi.
Sosyal medyada bir anda gündem oldu. Bu konu sonrası mağazalar kapatıldı.
Geçtiğimiz günlerde Reddit’te PrincessPeach1987 adlı bir kullanıcı,
e-ticaret sitesi olan Wayfair’de fahiş fiyatlara satılan ve garip isimlere sahip ürünlerin insan kaçakçılığı için bir paravan olarak kullanılıp kullanılmadığını sordu.
Kullanıcının bahsettiği fahiş fiyatlı ürünlere Neriah, Yaritza, Alyvia ve Samiyah gibi kadın isimleri verilmişti ve satış fiyatları ise 12 000 dolardan başlıyordu.
Ürünlerin aşırı pahalı olması bir hayli dikkat çekici ancak asıl ilginç nokta ürünlere verilen isimlerin veri tabanında kayıtlı olan kayıp çocuklara işaret etmesiydi.
Wayfair’in çocuk ticareti iddiaları Trendyol’a sıçradı!
Sosyal medya günlerdir internette fahiş fiyatla satışı yapılan çocuk kıyafetlerini konuşuyor.
Türkiye’de çok bilinen alışveriş sitelerinden biri olan Trendyol’da da bazı çocuk kıyafetlerinin fahiş fiyatlara satılması, olayın arkasında,
ABD’de mobilya alışveriş sitesi Wayfair’in odağında olduğu çocuk kaçakçılığı iddialarını gündeme getirdi.
Wayfair’de satılan mobilyaların model isimlerinin kayıp olarak aranan çocuklarla örtüştüğü şeklindeki bu iddiaların yankısı sürerken Trendyol’dan sosyal medyadaki eleştirilere yanıt geldi.
Jonathon Mobley tarafından paylaşılan gönderide yine fahiş fiyatlı ürünlere dikkat çekilerek bunların çocuk istismarı ve insan kaçakçılığına paravan olarak kullanıldığı iddia ediliyor.
Mobley, olayı fark eder etmez polislerle irtibata geçtiğini ve onların da durumdan haberdar olduğundan bahsediyor.
Görmüş olduğunuz bu iki paylaşımın ardından işler kızışıyor ve Wayfair’in web sitesinde insan kaçakçılığı için kanıt olarak sunulmakta olan görsellerdeki SKU (stok kodu) numaralarının
Rusya menşeili arama motoru Yandex’te aratılınca çıkan sonuçların çocuk pornografisiyle alakalı görseller olduğu söyleniyor.
Tüm dünya Wayfair’in çocuk skandalıyla çalkalanırken, Trendyol’un bu site ile bağlantılı olduğu iddia edildi.
Ortaya atılan bu kan dondurucu iddiaların üzerine Ürün kataloğunda yalnızca 4 kıyafet olan mağazanın fiyat ve kodları, Amerika’deki Wayfair skandalına Türkiye’nin de dahil olup olmadığı tedirginliğine yol açtı.
Platformlarında 10 binlerce tedarikçinin kullanıcılara milyonlarca ürünü sunduğuna vurgu yapan Trendyol, “Ürün fiyatları satıcılar tarafından belirlenmekte.
Ancak bu ürüne gelen geri bildirimler sebebiyle ürünler yayından kaldırılmıştır” ifadelerine yer verdi.İşte Trendyol tarafından yapılan o açıklama
İddiaları yalanlayan Trendyol’un açıklaması şöyle:
“Trendyol olarak hassasiyetle yakından takip ettiğimiz sosyal ağlardaki iddialara ilişkin kamuoyunu bilgilendirmek isteriz.
Türkiye’nin Trendyol’u olarak onbinlerce satıcıyı müşterilerimiz ile buluşturduğumuz pazaryeri modelimizde ürün isimleri, açıklamaları ve fiyatları satıcılarımız tarafından belirlenmektedir.
15 milyondan fazla ürün bulunan platformumuzda, veri girişleriyle ilgili hatalı işlemlerle karşılaşılabilmektedir. Hatalı veri girişlerini ve her çeşit ayrımcılık içeren söylemleri takip ediyor ve satıcılarımızı bilgilendirerek platform kuralları gereği, ürünleri yayından kaldırıyoruz.
Ayrıca platform olarak satıcılarımızın hatalı veri girişlerini ve operasyonlarını iyileştirmeye yönelik eğitimleri düzenli şekilde gerçekleştirmeye ve kontrol mekanizmalarımızı güçlendirmeye devam edeceğiz.
Sosyal medyadaki iddialarda yer alan ürünlerle ilgili yapmış olduğumuz araştırmalarda, belirtilen fiyatlardan hiç satış yapılmadığı ve bu durumun veri girişlerindeki hatalardan kaynaklandığı gözlenmiştir.
Türkiye’nin Trendyol’u olarak markamızın böyle bir iddia ile yan yana gelmesinden oldukça üzgünüz.
Böyle bir konu da kamuoyunda oluşan haklı hassasiyeti en içten şekilde paylaştığımızı ve konunun kesinlikle karşısında olduğumuzu belirtmek isteriz.”