enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5176
EURO
36,4214
ALTIN
2.963,66
BIST
9.142,22
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
6°C
Pazar Çok Bulutlu
7°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Toplumun en ‘palavracı’ kesimi zengin erkekler.

Toplumun en ‘palavracı’ kesimi zengin erkekler.
03.05.2019 07:54
361
A+
A-

Araştırma: Toplumun en ‘palavracı’ kesimi zengin erkekler…

Yeni bir araştırma toplumun en ‘palavracı’ kesiminin zengin erkekler olduğunu, bu kişilerin hiçbir bilgi sahibi olmadığı konularda bile kendini uzman gibi gösterme eğiliminde olduğunu ortaya koydu.

University College of London’da görev yapan sosyal bilimciler John Jerram ve Nikki Shure ve Avustralya Katolik Üniversitesi’den Phil Parker tarafından yapılan araştırma ‘uzman olmadığı halde uzman gibi davranabilme’ yetkinliğini ve bu yetkinliğin sosyal dokunun hangi noktalarında daha çok ortaya çıktığını ölçtü.

Araştırmanın adı İngilizce’de ‘palavracılar’ anlamına gelen argo kelime ‘bullshitters’ ifadesini de içeriyor: “Palavracılar. Kim bu palavracılar ve hayatları hakkında ne biliyoruz?”

Araştırma sonuçlarına göre ‘kendini uzman gibi gösterme’ yetisi en gelişmiş kesim zengin erkekler. Erkekler, kadınlara göre ve zenginler fakirlere göre bilmediği konularda daha fazla bilgiçlik taslıyor.

Çalışmaya katılan kişilere 16 matematik konusu hakkında kendi bilgisini bir ile beş arasında bir not vererek değerlendirmeleri istenmiş. Yanıtlar “Hiç duymadım” ile “Konuyu iyi biliyorum ve kavramı anlıyorum” arasında değişiyor. Fakat bu 16 konunun üç tanesi araştırmacıların araya bilerek kattığı ‘tamamen kurmaca’ konular. Ve bu kurgulanmış başlıklar hakkında bilgili olduğunu söyleyenler araştırmanın ‘palavracıları’ olarak değerlendiriliyor.

Ağırlıklı olarak İngilizce konuşulan dokuz ülkede on binlerce öğrenciyle yapılan araştırmanın ana bulguları şöyle:

Erkekler kadınlardan daha ‘palavracı’

Zenginler fakirlerden daha ‘palavracı’

Kuzey Amerikalılar dünyanın diğer İngilizce konuşulan ülkelerindeki katılımcılara göre daha ‘palavracı’

Dünya ‘palavra’ şampiyonu ise Kanadalılar.

ABD ve Kanadalıların kendini olduğundan daha iyi göstermeye en meyilli uluslar olduğunu, Avrupalılarda ise bu davranışın nispeten daha az gözlemlendiğini ortaya koyan araştırmaya göre en palavracı ülkeler sıralaması şöyle:

-Kanada
-ABD
-Avustralya
-Yeni Zelanda
-Britanya
-İrlanda
-Kuzey İrlanda
-İskoçya

 

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.