enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4837
EURO
36,4414
ALTIN
2.956,37
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Az Bulutlu
21°C
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cuma Karla Karışık Yağmurlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
7°C
Pazar Çok Bulutlu
8°C
Pazartesi Açık
9°C
Advert

Ticaret Bakanlığı’ndan e-ticaret firmalarına kritik uyarı!

Ticaret Bakanlığı’ndan e-ticaret firmalarına kritik uyarı!
30.07.2024 11:55
7
A+
A-

Bakanlık, Tüketicilerin Stoksuz Ürün Satın Almasını Önlüyor

Tüketici Bakanlığı, tüketicilerin stok bilgisi olmadan satışta olduğunu gördükleri veya sepete ekleyebildikleri ürünleri, stokta bulunmadığı gerekçesiyle satın alamadıklarını veya satın alma işlemi tamamlandıktan sonra teslim alamadıklarını tespit etti.

Bakanlık, bu durumu önlemek için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) aracılığıyla sektör temsilcilerini bilgilendirdi.

Bakanlık yazısında, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’ne göre, televizyon, afiş ve internet gibi mecralardan yayımlanan reklamlarda, satışa sunulan ürünle ilgili bir stok sınırı varsa bu bilginin açıkça belirtilmesinin zorunlu olduğu ifade edildi.

Malın stokta bulunmaması durumunun, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilmediği, “Stok bilgisinin teslimat adresine göre değişebileceği” bilgisinin de üyelik aşamasından önce sunulması gerektiği belirtildi.

Tüketici Hakları Derneği’nden Şeffaflık Vurgusu

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, e-ticaret sektöründe şeffaflığın sağlanmasının rekabet açısından önemli olduğunu belirtti. Kılıç, tüketicinin bilgi edinme hakkının ihlal edilmemesi gerektiğini vurgulayarak, “Reklamlarda stok sınırı varsa, bu bilginin açıkça belirtilmesi gerekmektedir. Tüketicilerin yanıltılmaması ve aldatılmaması adına reklamların dürüst ve şeffaf şekilde hazırlanması büyük önem taşımaktadır.” dedi.

Kılıç, e-ticaret firmalarının stok bilgilerini net şekilde paylaşarak tüketicilere doğru bilgi sunması gerektiğini vurguladı ve TOBB ve TESK gibi üst meslek örgütleri ile kamu işbirliğinin önemini belirtti. Dernek olarak, tüketicilerin haklarını korumak ve daha adil bir ticaret ortamı oluşturmak adına atılacak adımların takipçisi olacaklarını ifade etti. Ayrıca, tüketicilerin haklarına saygı gösterilmesinin ve şeffaflık ilkesinin tüm sektörler için vazgeçilmez olduğunu hatırlattı.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.