Spotify, müzik ve video platformu olarak piyasada yerini sağlamlaştırdı. Şimdi ise YouTube’a rakip olarak yeni bir adım atıyor. Platform, video içerik oluşturucularına reklamsız videolar izleme karşılığında içerik oluşturuculara abone olma seçeneği sunacak.
Spotify’ın “Ortaklık Programı” 2 Ocak 2025’te başlayacak. Bu program, içerik oluşturuculara iki farklı şekilde kazanç sağlıyor. Birincisi, reklam gelirlerinden pay alma. İkincisi ise dinleyicilerin özel içeriklere ve ayrıcalıklara karşılık sağlayacakları aylık podcast abonelikleri.
Ortaklık Programı’na katılmak için bazı koşullar bulunuyor:
Abonelikler için ise en az iki bölüm yayınlanmış ve 60 günlük sürede en az 100 tekil Spotify dinleyicisine sahip olmak koşulu var.
Spotify, video ve müzik içeriklerine erişimi artırmak için adımlar atıyor. Müzik ve video platformu, TikTok ve Instagram gibi sosyal medya platformlarıyla işbirliği yaptı. Bu sayede kullanıcılar parçalarını bu platformlarda paylaşabiliyor.