Şoförlere ‘ileri sürüş teknikleri’ eğitimi. Bursa Büyükşehir Belediyesi bünyesinde görev yapan şoförlere; ‘Güvenli ve İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi’ verdi.
BURSA – Bursa Büyükşehir Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığına bağlı Eğitim Şube Müdürlüğü koordinasyonluğunda düzenli olarak düzenlenen hizmet içi eğitim çalışmaları kapsamında bu kez sürücülere yönelik eğitim verildi. İtfaiye; Zabıta, Sosyal Hizmetler, Kırsal Hizmetler, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler, Gençlik ve Spor Hizmetleri, Ulaşım, Park ve Bahçeler, Çevre Koruma ve Kontrol ile Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın beraberinde; 1. Hukuk Müşavirliğinde şöför kadrosunda görev yapan personele “Güvenli ve İleri Sürüş Teknikleri Eğitimi” verildi.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanı Mehmet Veysi Tutkun’un, eğitimin önemini vurguladığı açılış konuşmasıyla başlayan program 1 hafta boyunca beş ayrı grup halinde Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonunda gerçekleştirildi. Marmara Belediyeler Birliği’nden Selçuk Dedeoğlu’nun konuşmacı olarak katılmış olduğu eğitimde; belediye şoför kadrosunda çalışan personele, daha sağlıklı, verimli, güvenli sürüş teknikleri ile beraber savurganlığa düşmeden nasıl maksimum fayda sağlanacağı konuları anlatıldı.
Dedeoğlu, güvenli ve defansif sürüşün önemine vurgu yaparak; sürücülerin özellikle geceleri uzun saatler süren yolculuklar yapmak mecburiyetinde kaldıklarını söyleyip, gece yolculuklarının getirdiği yüklerden kurtulabilmek için; uykusuzluk ve yorgunlukla mücadele yöntemleri, hangi gıda maddelerinin uyku getirip getirmediği, kronik hastalıkların olumsuz etkileriyle başa çıkabilme yolları konularında bilgiler verdi. Güvenli sürüş kavramının; sürücünün otomobil üstündeki beceriyi değil, bireyin trafikteki davranış kalitesi ve uyumu olduğunu vurgulayan Dedeoğlu, sürücünün, kullanmış olduğu aracın özellik ve limitlerini iyi bilmesi, araçta sürüş hakimiyeti sağlayabilmesi ve değişken şartlara sahip trafik ortamında defansif sürüş yöntemleri uygulayabilmesi gerektiğinin altını önemle çizdi.
Beş gün devam etmekte olan eğitimin başında ve sonunda yapılan testlerle; eğitimin katılımcılara olan yararı ölçüldü.