enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4124
EURO
36,2988
ALTIN
2.843,65
BIST
9.420,42
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa
Hafif Yağmurlu
14°C
Bursa
14°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Çok Bulutlu
12°C
Cumartesi Çok Bulutlu
13°C
Pazar Az Bulutlu
14°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
15°C
Advert

Şirketler alacak borç sarmalında

Şirketler alacak borç sarmalında
15.11.2024 05:40
2
A+
A-

Merkez Bankası’nın Enflasyon Raporu: Firmalar Arasında Ticaret Zorlaşıyor

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB), 2024 enflasyon hedefini %44’e yükselttiği son Enflasyon Raporu’nda, reel sektör firmalarıyla yapılan görüşmelerin bulgularını paylaştı.

İmalat sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerindeki firmalarla yapılan yüz yüze görüşmelerde, firmalar arası ticaretin giderek zorlaştığına dikkat çekildi.

Kredide Döviz Tercihi

Reel Sektöre İktisadi Mercek çalışmasının sonuçlarına göre, reel sektörde ödemeleri erteleme eğilimi yaygınlaştı ve alacak-borç vade uyumsuzluğu arttı. Tedarik zincirinde, peşin alıma ek olarak avans ve ön ödeme talep eden firmalar öne çıkıyor.

Firmalar, kredi kullanmaktan kaçınıyor ve nakit biriktirmeye çalışıyor. Alacak sigortası ve kredi kartı gibi araçlar, tahsilat riskini azaltmak için kullanılıyor.

Tahsilat Süresi Uzuyor

Tahsilat sürelerinin uzaması nedeniyle firmaların nakit akışında sorunlar yaşanıyor ve işletme sermayesi ihtiyacı artıyor. Yatırım kaynaklı finansman ihtiyacı ise azalıyor.

TL kredi faiz oranlarının yüksekliği, kredi talebini baskılıyor ve firmalar özkaynaklarını kullanmayı tercih ediyor.

Üst Segmentte Satışlar Sürdürüyor

Firmalar, maliyet artışlarını fiyatlara tam olarak yansıtamıyor ve fiyat artış planlarını erteliyor. Hazır giyim satışları yavaşlarken, üst segment ürünlerde satış hacmi korunuyor.

Gıda ve hızlı tüketim ürünlerinde, fiyat artış hızının yavaşlaması nedeniyle tüketicilerin kampanya ve indirimlere ilgisi arttı. Beyaz eşya ve mobilya sektöründe, satışları artırmak için kampanyalar yapılacak.

Yorumlar

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.