Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’ini tek başına karşılayan Bursa, ihracatla büyüme yolculuğunda rotasını bu kez Avrupa’nın lojistik merkezi konumundaki Polonya’ya çevirdi. Ticaret Bakanlığı destekleriyle BTSO tarafından yürütülen 2 ayrı UR-GE Projesi kapsamında 130’a yakın iş insanı, Varşova’da ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi.
Bursa iş dünyasının ihracat odaklı büyümesi adına Türkiye’ye örnek projelere imza atan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün dış ticaret hacmini artıran hamlelerini sürdürüyor. Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle sektöre yönelik 2 ayrı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’ni (UR-GE) yürüten BTSO, şimdiye kadar ABD, Afrika, İran, Kırgızistan ve Kazakistan gibi önemli pazarlarda sektörün açılımına öncülük etti. ‘Juniokids’ kurumsal markası ile faaliyetlerini sürdüren bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün 11. yurt dışı programı ise Avrupa Birliği’nin en dinamik ve en hızlı büyüyen ülkelerinden Polonya oldu. Bursalı 60’ı aşkın firmadan yaklaşık 130 iş insanı, Polonya’nın başkenti Varşova’da B2B organizasyonu gerçekleştirdi.
“POLONYA, AVRUPA İÇİN GEÇİŞ KAPISI”
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, BTSO olarak bebe ve çocuk konfeksiyonu firmalarının ihracatçı kimliğini güçlendirmeyi hedeflediklerini söyledi. BTSO olarak 1 ay önce Tekstil ve Giysilik Kumaş UR-GE Projesi üyelerini Lodz kentinde Polonyalı firmalarla buluşturduklarını hatırlatan İsmail Kuş, “Üretim noktasında Türkiye’nin en önemli merkezi olan Bursa’nın ihracatta yeni başarılara imza atmasını istiyoruz. Bebe ve çocuk konfeksiyonunda Bursa’mızın üretim tecrübesi üst noktada. Bizler de geniş bir katılımla B2B organizasyonu gerçekleştirdik. Polonya, Avrupa’nın geçiş kapısı konumunda. Bursa için de bu pazardan üst düzeyde faydalanmalıyız.” dedi.
“AVRUPA’YA BURSA ÜRÜNLERİNİ SATMAK İSTİYORUZ”
Bebe Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı Ömer Yıldız, BTSO öncülüğünde Ticaret Bakanlığı destekleriyle düzenlenen B2B organizasyonunun sektör için büyük önem taşıdığını ifade etti. Sektörün uzun yıllardır Polonya pazarı üzerinden Avrupa’ya açılmayı hedeflediğini ifade eden Yıldız, “Polonya ile Bursa arasında yeni ticaret köprülerinin kurulmasını istiyoruz. Sektörümüz Avrupa’yı çok önemsiyor.” ifadelerini kullandı.
“İHRACATTAN BAŞKA ÇAREMİZ YOK”
BTSO Heyet Başkanı ve Meclis Üyesi Mesut Okyay, Polonya’nın Avrupa’nın en önemi lojistik merkezi konumunda olduğunu dile getirerek, “Polonya, Avrupa’ya açılmak için doğru bir nokta. Sektörümüzün istikrarlı büyümesi için ihracat kanallarımızı mutlaka farklı ülkeler üzerinde daha fazla güçlendirmek zorundayız.” şeklinde konuştu.
“ÜRÜN KALİTESİ VE TASARIMLAR ÇOK YÖNLÜ”
B2B organizasyonu kapsamında Bursalı firmalarla buluşan Varşova’da faaliyet gösteren Mat-Pol firması yöneticisi Robert Matusiak, Bursa ürünlerinin dünya standartlarında olduğunu belirterek, “B2B organizasyonuna katılmaktan dolayı çok mutluyum. Bursa’nın kaliteli bir ürün yelpazesine sahip olduğunu bizzat görme imkanı yakaladım. Sektör çok güçlü bir potansiyele sahip. Bursa’da Temmuz ayında düzenlenecek Junioshow Fuarı’na katılmayı planlıyorum.” dedi.
“İŞBİRLİĞİ YAPABİLİRİZ”
Gabriela firması temsilcilerinden Ryszard Grabowski, 15 yıldır bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik ticaret yaptığını belirterek, “Bursalı firmaların bütün ürünlerini inceleme fırsatı buldum. Polonyalı tüketicilere hitap eden çok yönlü ürünler var. Birçok firma ile birebir görüştüm. Önümüzdeki süreçte işbirliği yapabiliriz.” ifadelerini kullandı.
BURSALI FİRMALARLA GÖRÜŞMEK İÇİN LİTVANYA’DAN GELDİ
Bursalı firmalarla görüşmek için Litvanya’dan Varşova’ya gelen Barbara Stankiewics, uzun bir süredir yakın coğrafyaya bebe ve çocuk kıyafetleri sattıklarını söyledi. Stankiewics, “Bütün ürünleri tek tek inceleme fırsatı yakaladım. Uzun yıllardır İstanbul üzerinden ticaret yapıyoruz. Birçok Bursalı firma ile görüştüm. Bursa ile işbirliği yapma noktasında önümüzde hiçbir engel yok.” ifadelerini kullandı. B2B organizasyonuna katılan Sylwia Matusiak ise ürün fiyatlarının kalitesine göre iyi olduğunu belirterek, “Türkiye’de yeni üreticilerle çalışmak istiyoruz. Junioshow fuarına bizi davet ettiler. Mutlaka fuara gideceğim.” diye konuştu.
“REEL GELİRİ SÜREKLİ ARTAN POLONYA’DAKİ FIRSATLARI KAÇIRMAYIN”
Varşova programı kapsamında Wolka Kosowska toptancı bölgesinde incelemelerde bulunan UR-GE projesi üyeleri ayrıca Varşova Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Attila Gökhan Kızılarslan ile bir araya geldi. Bursalı firmalara Polonya ekonomisi ve sektör hakkında bilgiler de veren Kızılarslan, “Önemli olan suyun şiddeti değil, suyun sürekliliğidir. UR-GE firmalarımız mutlaka Polonya’da yer almalı. Çünkü Polonya gelişmekte olan ülke. Reel gelirleri hızla artıyor. Bu artan yeni gelirler aynı zamanda yeni talepler demek. Bunu karşılayacak olan ülke ise Türkiye’dir. BTSO’yu organizasyondan dolayı tebrik ediyorum. Her zaman firmalarımızın yanındayız.” dedi.